بازدید فرماندار بافق از ترمینال پسته دستان سبز بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 12 مهر 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ با آغاز فصل برداشت پسته فرماندار بافق به همراه بخشدار مرکزی و برخی مسئولین محلی از ترمینال فرآوری پسته در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بافق بازدید کردند.

“سید مهدی طلایی مقدم” پسته را به عنوان یک محصول ملی و صادراتی برای کشور عنوان کرد و  بیان داشت: پسته به عنوان یکی از محصولات مهم در اقتصاد غیر نفتی می‌تواند ارز آوری و راه‌گشای بسیار مهم واقع شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بافق در حوزه کشاورزی (خرما و پسته) از پتانسیل بالایی برخوردار است گفت: با توجه به اهمیت موضوع ، در سند توسعه شهرستان بافق در عرصه کشاورزی حمایت از کشاورزان و تشویق آنان به تولید محصولات با کیفیت و کمیت بالا دیده شده است .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بافق در این بازدید به روند فعالیت ترمینال پسته “دستان سبز” اشاره کرد و گفت: در این ترمینال ها خدماتی از جمله پوست کنی، شستشو، خشک کردن و جداسازی پسته های خندان انجام می شود.

وی افزود: این ترمینال با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و 400 میلیون ريال توسط بخش خصوص ذر قالب تسهیلات توسعه کشاورزی احداث شده است که زمینه اشتغال 15 نفر را بصورت فصلی فراهم کرده است.

“حمید عسکری” خاطر نشان کرد: این ترمینال پسته با دو خط مجزا با ظرفیت هر خط 2 تن بر ساعت قادر به فرآوری 600 تن پسته در سال می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان بافق 6 واحد ترمینال صنعتی ضبط و فرآوری پسته دارد، گفت: در ترمینالهای فرآوری پسته توانسته است با ارائه خدمات خود اعتماد باغداران را جلب کند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، امسال 2 هزار تن محصول پسته از باغ‌ها و مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

در پایان این بازدید ذر نشستی که جمعی از کشاورزان منطقه با فرماندار و هیات همراه داشتند در خصوص مشکلات خود از جمله آب آشامیدنی و راه ارتباطی مطالبی را عنوان کردند که فرماندار بافق جهت رفع مشکل کشاورزان این منطقه قول مساعدت و پیگیری تا حصول نتیج را داد.

گفتنی است شهرستان بافق دارای 127 چاه کشاورزی عمیق و نیمه عمیق می باشد که از این تعداد 22 حلقه در روستای حسن آباد می باشد.

New1470 New1401 New1407 New1429 New1439 New1446 New1464

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 13 مهر 1393 - 10:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشكر ا ز مسولين و كارافرينان بافقي اي كاش يك مركز فراوري زيتون نيز در بافق با حمايت مسولين ايجاد شود

You cannot copy content of this page