رئیس دامپزشکی بافق: واکسیناسیون هاری در بافق انجام شد

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
شنبه - 19 مهر 1393

رئیس دامپزشکی بافق با اشاره به انواع بیماری هاری، گفت: واکسیناسیون هاری در بیش از یکصد قلاده سگ و حیوانات اهلی در شهرستان انجام شد
علی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» عنوان کرد: واکسیناسیون بیماری هاری سالیانه یکبار برای بیش از100 قلاده سگ و حیوانات اهلی انجام می شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی بافق با تاکید بر واکسیناسیون گربه سانان اهلی و خانگی، افزود: شیوع بیماری هاری بیشتر در حیواناتی مانند سگ و گربه دیده شده ولی گاو و گوسفند را نیز درگیر می کند.
وی با بیان این مطلب که دارندگان حیواناتی مانند سگ و گربه باید سالیانه واکسن ضدهاری تزریق نمایند، عنوان کرد:  هاری در حیوان بیمار به 2 شکل خاموش و خشمگین شیوع و در نهایت به مرگ حیوان منجر می شود.
وی افزود: در نوع خاموش این بیماری حیوان حالت گوشه گیری پیدا نموده و آبریزش از دهان و تغییر صدا پیدا می کند و این نوع در سگ های خانگی بیشتر دیده شده است.
میرزایی با اشاره به ضرورت کنترل سگ های ولگرد توسط شهرداری، گفت: در نوع خشمگین بیماری هاری سگ یا حیوان هار گیرنده و خطرناک شده و آبریزش شدید از دهان و بزاق دهان سرشار از ویروس بیماری است.
وی افزود: شهروندان با هر نوع گزش از سوی حیوانات بویژه گربه و سگ باید بلافاصله برای اقدامات درمانی و پیشگیرانه از جمله تزریق واکسن هاری به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
رئیس دامپزشکی بافق با اشاره به اهمیت نگهداری مناسب از حیوانات خانگی، خاطرنشان کرد: تزریق واکسن هفت گانه برای سلامت سگ های خانگی و اهلی برای جلوگیری از بیماری در این حیوانات ضروری است.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page