ديدار اعضاي ستاد بحران شهرستان بافق با امام جمعه

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 22 مهر 1393

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ امام جمعه بافق در اين ديدار ضمن تبريك عيد سعيد غدير خم و هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي با اشاره به آياتي از كلام وحي گفت: تمام بلايي كه در جامعه امروزي اتفاق مي‌افتد به دنبال رفتار و كردار خود مردم است و اين در حالي است كه در نيم قرن اخير اين قبيل اتفاقات و بلاياي طبيعي به ندرت اتفاق مي‌افتاد.

حجت الاسلام والمسلمين سليماني با اشاره به بحث فرهنگ سازي و آماده ساختن تمام جوانب پيشگيري را يكي از عوامل موثر در كاهش اثرات بلاياي طبيعي دانست.

بخشدار مرکزي بافق نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه يك سري از بلاياي طبيعي قابل پيش بيني نيستند اظهار داشت : شناسايي مناطق بحراني و حادثه خيز ، احداث بندهاي خاكي و سيل بند مي تواند از جمله اقدامات پيشگيرانه باشد .

وي با اعلام اينكه كشور ما در حال توسعه مي باشد مي بايست دركنار رشد و توسعه به مسائل زيربنايي و پيش بيني امور حوادثي پرداخت و اين در زمره همكاري و تعامل مردم با دستگاههاي اجرايي صورت مي پذيرد .

محمدرضا فتاحي برنامه هاي آتي ستاد حوادث شهرستان را تشريح كرد و گفت: راهكارهاي برتر در سيستم هشدار دهنده ، آمادگي نيروهاي عمل كننده در حوادث ،‌ايمن سازي نقاط حادثه خيز ،‌تمهيدات علمي و مهندسي ، طراحي پروژه هاي عظيم مطالعاتي ، آموزشي و تخصصي از جمله اين برنامه ها مي باشد

دبير ستاد حوادث شهرستان بافق با موثر دانستن آموزشهاي همگاني در مورد اقدامات پيشگيرانه قبل از وقوع حادثه گفت : با توجه به اينكه تا كنون آموزش داده شده در سطح وسيع صورت نگرفته شايسته است تا تمام اقشار جامعه بالاخص مديران و مسئولين ستاد حوادث شهرستان اين قبيل آموزشها را ببنيند .

وي افزود: نظر به اينكه شهرستان بافق در مسير و خط زلزله قرار گرفته مي بايست نقشه هاي خطرپذيري شهرستان تهيه شود و در اختيار ستاد حوادث شهرستان قرار گيرد.

 

IMG_6404 IMG_6407 IMG_6408


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 مهر 1393 - 8:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یک مانور زلزله برای همین افراد حاضر بذارید ببینیم چقدر طول میکشه تا عکس العمل نشون بدهند

You cannot copy content of this page