گسترش فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي مشترك واحدهاي دانشگاهي با نظارت هيات امناي استاني

دسته: دانشگاه
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 7 آبان 1393

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی بافق مطرح كرد:

گسترش فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي مشترك واحدهاي دانشگاهي با نظارت هيات امناي استاني

_à___د_ص_ذ_ç

دكتر حسينعلي لازمي در گفتگویی، خاطرنشان كرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامي واحد بافق تمام تلاش خود را براي اجرايي شدن دستورهاي رياست دانشگاه بر اساس بخشنامه‌هاي صادره به‌كار گرفته است ولي رسيدن به نتيجه در خيلي از موارد مستلزم مهيا بودن زيرساخت‌هاي لازم و همچنين صرف زمان است. معتقديم در آينده با پشتكار و همبستگي اعضاي مجموعه اعم از هئيت علمي، دانشجويان و كاركنان درصد زيادي از موارد انجام خواهد شد؛ اگر چه بايد اذعان كرد درخصوص اين موضوعات در بخش اقتصادي و فرهنگي برنامه‌هاي خوبي در حال انجام بوده است كه اكنون با شرايط جديد و ديدگاه‌هاي مثبت مديريت دانشگاه آزاد اسلامي با سرعت بيشتري پيش خواهد رفت.

وي با توجه به ايجاد و راه‌اندازي شركت‌هاي دانش‌بنيان و سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي در راستاي درآمدزايي و كاهش وابستگي به شهريه دانشجويان اظهار كرد: واحد بافق درخصوص جذب درآمدهاي غيرشهريه اقدام به اخذ مجوز براي دوره‌هاي آموزشي موسسات و معادن شهرستان و عقد قرارداد و تفاهم‌نامه در برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي آنها كرده است و همچنين تمامي مراحل آزمون استخدامي فولاد بافق را برگزار كرده‌ايم؛ اين واحد با ايجاد ارتباط با صنايع و معادن شهرستان و بهره گيري از امكانات موجود در منطقه در جذب منابع مالي و كمك‌هاي صنعت تا حدود زيادي موفق بوده است.

لازمي با بيان اينكه تاكنون طرحي در راستاي تاسيس شركت‌هاي اقتصادي و دانش بنيان از سوي اين واحد دانشگاهي به هيات امنا ارائه نشده است، گفت: در اين راستا چندين طرح بصورت همزمان در حال مطالعه و پيگيري است.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد بافق از جذب حدود ۳۵۰ دانشجوي بدون آزمون و با آزمون در سال جاري خبر داد و با بيان اينكه تعداد دانشجويان اين واحد در ترم جاري حدود ۱۶۰۰ نفر هستند، برنامه و اولويت اصلي خود در نيمسال تحصيلي جديد را يادآور شد و افزود: با توجه به گسترش تحصيلات تكميلي و تمايل به تحصيل در اين مقاطع لازم است نيازهاي اين بخش در شهرستان و منطقه مطالعه و در راستاي راه اندازي رشته‌هاي مورد نياز اقدام شود، همچنين با توجه به موقعيت مناسب شهرستان در زمينه معادن و صنايع معدني و توسعه به سمت صنعتي شدن، مي‌توانيم به سمت ايجاد شركت‌هاي دانش بنيان مرتبط با اين بخش و نيز توسعه طرح‌هاي پژوهش كاربردي و صنعت و معدن قدم برداريم. يكي از اهداف اين است كه در برخي زمينه‌هاي پژوهشي و آموزشي، واحد دانشگاهي بعنوان شاخص منطقه و كشور قرار گيرد.

وي با بيان اينكه ميان اين واحد با تمامي نهاد‌ها و سازمان‌ها و ادارات شهرستان ارتباط بسيار خوبي برقرار است، ادامه داد: امام جمعه و فرماندار بافق نگاه مثبتي به دانشگاه دارند. ارتباط با صنايع و معادن شهرستان در حد مطلوب و رو به توسعه است و در راس آنها مديريت شركت سنگ آهن مركزي همكاري خوبي را با دانشگاه آزاد اسلامي دارد. با توجه به اينكه دانشگاه‌ها بيشتر جنبه آموزش محور هستند و حضور فيزيكي دانشجويان در دانشگاه‌ها مشهود است لذا يكي از مشكلات اساسي، كاهش دانشجو و به تبع آن كاهش درآمد و همچنين بي‌انگيزگي در بين كاركنان و هئيت علمي است؛ بنابراين همانگونه كه سياست‌هاي دانشگاه نيز مبين اين قضيه است بايد درآمدهاي غيرشهريه‌اي را توسعه داد كه در اين راستا لازم است بخشنامه و آيين نامه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در راستاي ترغيب هئيت علمي به سمت پژوهش و ارتباط با صنعت قوي‌تر شود تا بتوانيم از حمايت مجموعه‌هاي صنعتي برخوردار شويم.

لازمي تاكيد كرد: يكي از گام‌هاي مثبت در دانشگاه، ايجاد هئيت امناي استاني بوده كه لازم است تقويت شوند و پيشنهاد مي‌شود همكاري بين واحدهاي استان در راستاي ارتقاء سطح واحد‌ها و نيز رفع مشكلات موجود با نظر هئيت امناي استاني صورت گيرد و فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي مشترك توسعه يابد.

گفتگو: محمد علي پورفلاح

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
امیل زولا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 آبان 1393 - 8:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای پور فلاح باسلام
ای کاش قلم زیبای شما با قدم مسوولین دانشگاه همخوانی داشت .

شهرآشوب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 10:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هر وقت رییس دانشگاه آزاد حکمش تمام می شود برای تایید حکم به هر دری از جمله تبلیغات رسانه ای و دیدار با مسئولین می زند. البته وقتی فرماندار غیربومی باشه امیدی به تغییر نیست.

You cannot copy content of this page