اهدای خون به جای حرکت مذموم قمه زنی در مراسم های عزاداری

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 10 آبان 1393

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت هیات ها در خیابان و خواندن اشعار در این زمینه ارزشمند است اما هیچ کسی حتی امام حسین(ع) نیز رضایت نمی دهد که این مسئله مخل آسایش دیگران شود.

دخیل عباس زارع زاده مهریزی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه فلسفه نهضت امام حسین(ع) مبتنی بر امور عقلانی بوده و امری احساسی نیست، گفت: شعار ایشان عدالتخواهی، عدالت محوری، انسان پروری و نشان دادن فلسفه آفرینش انسان و درسی برای کل بشریت بود و تنها برای مسلمانان نیست.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام حسین(ع) نحوه زندگی عزتمندانه را برای انسان ها تبیین کرد که زیر بار ذلت نروند ولو به قیمت از دست دادن جان باشد اما متأسفانه گاهی برخی حرکت هایی انجام می شود که خنثی کننده این فلسفه و هدف است.

وی در ادامه با بیان اینکه رفتارهای سلیقه ای و احساسی برای ابراز ارادت به مقام امام حسین(ع)، نتیجه معکوس خواهد داد، یادآور شد: از این رو مقام معظم رهبری اصرار بر این داشتند که واقعیت عریان کربلا و عاشورا در رفتارمان نشان داده شود.

زارع زاده مهریزی در ادامه با مذمت عمل قمه زنی در مراسمات عزاداری، عنوان کرد: قمه زنی هیچ توجیهی ندارد در حالی که عزاداران می توانند به جای این حرکت مذموم، اهدای خون کنند که مفید و ارزشمند بوده و بازتاب زیبایی هم خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین ادامه داد: از طرفی برهنگی مردان در مراسم عزاداری جلوی نامحرم زشت است که باید از آن پرهیز شود، همچنین برخی اشعار که از سوی بعضی از مداحان خوانده می شود شرک آمیز است که باید جلوی آن نیز گرفته شود.

وی تأکید کرد: باید توجه شود عاشورایی که عاشورا بود و شعائر امام حسین(ع) که به خاطر آن حاضر شد طفل شیرخواره خود را نیز قربانی کند تا ذهن بشریت را جهت بدهد در مراسمات سوگواری و عزاداری تبیین شود.

زارع زاده مهریزی در ادامه با بیان اینکه محرم مظهر تظاهر علیه ظلم و ستم است، گفت: اینکه هیات ها در خیابان راه بیفتند و شعارهایی نیز سروده شود جالب است اما هیچ کسی حتی امام حسین(ع) نیز رضایت نمی دهد که این مسئله مخل آسایش دیگران شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت دسته ها مخصوصا در خیابان های متراکم کلان شهرها باعث آزار و اذیت مردم می شود، تأکید کرد: شاید آمبولانسی بیماری داشته باشد و یک دسته عزاداری بی توجه نسبت به شرایط افراد در مرکز خیابان تردد کنند که مانع رسیدن به موقع بیمار به بیمارستان شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسئولان هیات ها باید بر ایجاد نظم و حرمت هیات خود تلاش کنند، خاطرنشان کرد: برخی هیات ها با استفاده از بلندگوهای بسیار قوی و یا حضور در خیابان ها در ساعاتی پس از نیمه شب مخل آسایش ساکنان می شوند که مسئولان هیات ها می توانند با برنامه ریزی حق شهروندی و آسایش مردم را در حین عزاداری رعایت کنند./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page