شهر بافق از خطر طوفان‌های شن مصون‌سازی می‌شود

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 آبان 1393
خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: با اجرای عملیات بیابان‌زدایی و نهالکاری به میزان ۷۰۰ هزار متر مربع شهر بافق از خطر طوفان‌های شن مصون سازی می‌شود
.139303271844301303026533

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، سید ابوالفضل وکیلی اظهار کرد: این حجم وسیع از عملیات نهالکاری در قالب طرح شناسایی و کنترل کانون‌های بحرانی حساس به فرسایش بادی انجام می‌شود.

وی افزود: وقوع طوفان‌های شنی و حرکت شن‌های روان هر ساله منابع زیستی و اقتصادی شهر بافق را تهدید می‌کند که با اجرای این طرح در دراز مدت شاهد مصون سازی و کاهش خسارات ناشی از فرسایش بادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴۰ هکتار از طرح بیانزدایی گودگوار بافق اجرایی شده خاطرنشان کرد: تنها در سالجاری ۷۰۰هکتار نهالکاری پیش بینی شده که این حجم از عملیات نهالکاری در شهرستان بافق بیش از عملیات صورت گرفته از شروع طرح طی ۵ سال گذشته است.

وکیلی میزان اعتبار طرح را در سالجاری ۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳۰ کیلومتر راه دسترسی نیز احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: حفر یک حلقه چاه و نیز احداث استخر ذخیره آب را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در قالب این طرح عنوان کرد.

وی حفاظت و قرق کل منطقه و حصار کشی طرح را نیز از برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح بیابانزدایی گودگوار شهرستان بافق برشمرد.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page