حدود 400 سال نخل برداری در مکان امامزاده عبدا… انجام می گیرد

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 26 آبان 1393

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، غلامرضا فتاحی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر در خصوص نخل برداری مردم شهرستان بافق گفت: حدود شصت سال هست که در مراسم نخل برداری شرکت می نمایم. روز سوم امام حسین(ع) سیزدهم ماه محرم روزیست که امام سجاد(ع) پدر بزرگوار خود را دفن می نماید. نخل نمادی از تابوت آقا ابا عبدا… هست.
وی افزود: آنطور که شنیدم حدود 400 سال نخل برداری در مکان امامزاده عبدا… انجام می گیرد. حدود 200 نفر برای جابجایی نخل شرکت می‌نمایند. افراد باید با آمادگی و وضو شرکت کنند. تا زمانی که من یاد دارم هیچ اتفاقی در ماه محرم برای کسی رخ نداده است. افرادی که سید و از سلاله پاک پیامبر(ص)می‌باشند جلوی نخل قرار می‌گیرند.
ضیایی از سلاله سادات هست که در بالای نخل می‌نشیند و سنج می‌زند. این نیز میراثی بوده که قبل از وی پدرشان این کار را انجام می‌دادند.
وی افزود: از تمامی خوانندگان التماس دعا دارم و از هفته نامه افق کویر نیز سپاسگزارم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
u این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 27 آبان 1393 - 11:22 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. اگر نخل برداشتن نماد جنازه امام حسین ع است واز 400 سال قبل به مناسبت روز 13 محرم که روز دفن ان حضرت بوده انجام میدادند پس چرا در یزد دقیقا در روز عاشورا برمی دارند واخیرا در بافق روز16یا17 محرم بردارند؟ایا رسم عوض شده یا تاریخ دفن اختلاف دارد؟ بیائید با ناهماهنگی به عاشوری ضربه نزنیم.

ابوالفضل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 28 آبان 1393 - 11:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بدعتهای جدید ، بخاطر منافع شخصی

You cannot copy content of this page