مجتمع شیلات بر روی رودخانه آب شور بهاباد احداث شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 29 آذر 1393

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان یزد، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و کارشناسان مربوطه به منظور بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آب و پیشنهاد راه‌اندازی مجتمع شیلات در بهاباد، بعد از ظهر امروز با فرماندار این شهرستان دیدار نمودند.

در این دیدار محمدعلی مبینی در ارتباط با سهم تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی استان به این نکته اشاره نمود که تنها با رها‌سازی بچه ماهی در 20 درصد از منابع آبی موجود در استان می‌توان سالانه 4 هزار تن ماهی پرورش داد.

وی افزود: از نکات جالب پرورش ماهی این است که با برداشت هر تن ماهی و رهاسازی آب استخر به زمین‌های کشاورزی پایین دست، 500 کیلوگرم در مصرف کود شیمیایی صرفه‌جویی می‌شود با توجه به افزایش تمایل مردم به مصرف محصول‌های ارگانیک پرورش ماهی از منظر اقتصادی هم سودمند است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: آب حاصل از محل پرورش ماهی بسیار غنی است و سبب افزایش تولید کشاورزی، ماندگاری بیشتر محصول و حاصل خیزی خاک می‌شود.

به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد، توسعه صنعت شیلات نیازمند افزایش اعتبار تخصیصی، نگاه ویژه به شیلات، حمایت از بخش خصوصی برای تامین نهاده‌های شیلات و تخصیص اعتبار خاص از محل بودجه خشکسالی است.

محمدرضا خلف باغی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد هم در این دیدار با ذکر این مطلب که بررسی‌های اولیه در ارتباط با احداث استخرهای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه شور بهاباد صورت گرفته، گفت: در این راستا سرمایه‌گذارانی نیز اعلام آمادگی نموده‌اند.

رودخانه شور در منطقه جلگه بهاباد و در شمال شهرستان جریان دارد. این رودخانه در طول سال آب دارد و در مسیر عبور خود به سمت کویر اکوسیستم جالب و دیدنی خلق نموده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page