تحول را از خودمان آغاز کنیم…

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 7 دی 1393
چند روزی است که سرعت گیر های متعدد شهرک آهنشهر ذهنم را مشغول خود ساخته.
احتمالا اگه از کسی هم علتش رو جویا بشیم در جواب خواهد گفت سرعت زیاد وسایل نقلیه عامل اصلی این اقدامه،که البته این پاسخ درست هست.
با بیان این مسئله بحث اصلیم رو مطرح میکنم:
بسیاری از محدودیت ها رو خود ما شهروندان و اعضای اجتماع ایجاد میکنیم،بر میگردم به مثال سرعت گیر ها؛خب،اینهمه سرعت گیر برای چی نصب شدن؟ اگه عمیق تر تامل کنیم احتمالا این مسئله به ذهنمون میرسه که چون خود ما قرار نیست به حق همدیگه احترام بذاریم،باید با محدودیت و اجبار(نه میل درونی)وادار به رعایت حق اعضای جامعه بشیم!
آیا در عصری که دنیا به سمت درونی کردن ارزش ها داره پیش میره،ما هم همپای با اون حرکت میکینیم یا متاسفانه عقب موندیم و حتی داریم دنده عقب میریم؟!
اگر همه سعی کنیم به قانون احترام بذاریم(در واقع به حقوق خود و دیگران)مثلا با سرعت مطمئن برانیم، باز هم نیازی به جریمه های هنگفت،سرعت گیر های متعدد،حضور پر رنگ پلیس در جاده و… خواهد بود؟!
پس لازمه که برگریدم و یه نگاه عمیق تر به جامعه و دور و اطرافمون بندازیم،بخواهیم یا نخواهیم ما موجد بسیاری از محدودیت های اجتماعی که شاید برامون آزار دهنده هم باشن هستیم پس جا داره عمیق تر به رفتار و کنش های فردی خودمون که تشکیل دهنده کنش های اجتماعی و نهایتا اجتماع ما هست فکر کنیم.
تحول را از خودمان آغاز کنیم…
                                                                                            مجتبی حیدری پور

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 دی 1393 - 10:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مطلب زیبایی بود.با دید باز به این مسئله نگاه کرده اید.ای کاش احترام به قوانین فراگیر ونهادینه می شد.

محمدعلی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 دی 1393 - 1:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ممنون ازمطالب زیباوبجای شما من واقعا ازکسانی که زحمت اینکارراکشیدند قدردانی می کنم اونهایی که می گویند بداست یکروز موقع تعطیل شدن مدارس بیایند اونجا ببینند اژانس ها چطور باسرعت بالا ماشین می برند برای بچه خودم نیز مورد تصادف اتفاق اوفتاده تاموقعی که فرهنگ سازی نشه این بهترین گزینه است

You cannot copy content of this page