جلسه گزارش عملکرد طرح های توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برگزار شد

دسته: اخبار ویژه
۱۴ دیدگاه
سه‌شنبه - 16 دی 1393

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ اهن مرکزی بافق، شنبه، سیزدهم دیماه ۹۳، جلسه گزارش عملکرد طرحهای توسعه شرکت سنگ آهن، با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، شهردار و اعضای شورای شهر، بازاریان و اتاق اصناف، جمعی از فرهنگیان و اصحاب رسانه شهرستان و با حضور اعضای کارگروه پی گیری مطالبات مردمی و برخی از شهروندان بافقی در سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان بافق تشکیل شد.


در این جلسه که با گزارش عملکرد طرح اصلاح خط تولید توسط آقاجانی مدیر پروژه اصلاح خط تولید و خانقلی مدیر پروژه اصلاح خط فرآوری از جانب مشارکت آسه صنعت ـ معدنکاران و مروجی مدیر پروژه خطوط فرآوری از جانب شرکت فکور صنعت آغاز شد.

در ابتدا خانقلی گفت: میزان پیشرفت کار تا پایان آذر ماه از میزان پیش بینی ۷۹ درصد کار،در حدود ۱۲ درصد عقب ماندگی داشته که این تاخیر به دلیل مشکلات ناشی از صرف زمان در ساخت و تحویل تجهیزاتی است که در کشورهای اروپایی درحال ساخت می باشد.
وی با اشاره به قسمتی از کار که تحویل شده گفت: با توجه به بالابردن ۲ درصد ریکاوری و کاهش ۳ درصدی عیار باطله میزان قابل توجهی درکاهش بار مالی شرکت تاثیر گذار بوده ایم و با بررسی باربرگشتی و تغییراتی در درام های مغناطیسی، به این نتیجه رسیدیم که برای بالابردن ۵/۱ درصد عیار لازم است ۵۰ هزار تن در هر خط ، میزان تولید را بالا برده تا به ظرفیت اسمی ۲/۳ میلیون تن برسیم.
مدیر پروژه اصلاح خط اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال تمام تجهیزات داخلی وارد سایت خواهد شد و میزان پیشرفت تا ۸۰ درصد خواهد رسید و طبق توافق های انجام شده تجهیزات اروپایی از قبیل پمپ ها هم که مقدمات نصب آنها از قبیل آماده سازی فونداسیون آنها انجام شده، تا پایان خرداد ماه وارد کشور خواهد شد.
سپس شفیع، مدیرطرح گندله ، زینال زاده، جانشین مدیر پروژه مهندسی پولاد و تائبی، مدیر پروژه کنسرسیوم به ارائه گزارش پیشرفت کار پرداختند.
زینال زاده اظهار داشت: شرکتهای طرف قرارداد برای ساخت تجهیزات این طرح ها از قبیل استاکر کلایمر،تجهیزات hpgr مشخص شده اند و درحال ساخت این تجهیزات هستند و با توجه به تعلیق فاینانس و تغییر نوع قرارداد از epcf به epc خبر از شروع ساخت این تجهیزات در کشورهای اروپایی دادند.


وی همچنین از برگزاری جلساتی با متخصصان استرالیایی خبر داد و گفت: نقاط تحویل آب و برق کارخانه مشخص شده و هم اکنون درحال ساخت ساختمانهای نیمه صنعتی هستیم که پیشرفت ۴۹ درصدی داشته ایم.
زینال زاده برنامه های درحال پیگیری را نهایی کردن مهندسی پایه، جانمایی پروژه، تست hpgr ، مدارک مدیریت و برنامه زمانبندی CBS و … ، طراحی پایه و تفضیلی قسمتهای انباشت و برداشت عنوان کرد و گفت: تکمیل ساختمانهای نیمه صنعتی که در فاصله زمانی ساخت تجهیزات زمان مناسبی برای آن است با سرعتی مناسب در حال کار است و ساخت دودکش و جاده ها نیز دردست کار است.
تائب نیز سازو کار اصلی که از طرف سنگ آهن اعمال شده را مناسب اعلام کرد و گفت: سرعت کار شیب مناسبی دارد که امیدواریم با همکاری بیشتر و رفع مشکلات جاری، انجام کارها شیب و سرعت بیشتر و بهتری بگیرد.
در ادامه جلسه، مظفری مدیر پروژه فولاد کوره بلند در مورد این پروژه گفت: برنامه شروع این پروژه، اول دیماه بوده که در تاریخ نوزدهم آبان ماه آن را اجرایی کرده ایم و مشاور طرح، شرکت فولاد تکنیک می باشد و برای تعیین پیمانکار طرح بدنبال بررسی و قرارداد با یکی از پنج شرکتی هستیم که در مناقصه شرکت کرده اند.

وی گفت: مذاکراتی با شرکت کره ای ـ یکی از پنج شرکت دردست مطالعه برای واگذاری طرح فولاد ـ که فن آوری جدیدی در تولید فولاد دارد انجام شده است.

مظفری خاطر نشان کرد: نوع قرارداد epc بوده و مبلغ قرارداد ۳۷۰ میلیون یورو تخمین زده شده است. مدت زمان اجرای این طرح، ۴۲ ماه پیش بینی شده و میزان اشتغال زایی آن ۱۸۰۰ نفر بطور مستقیم و ۶۰۰۰ نفر غیر مستقیم میباشد.
وی با بیان اهم فعالیتهای انجام شده گفت: مطالعات اولیه، دریافت مجوز حفر ۲ حلقه چاه، برنامه ریزی تجهیز کارگاه تا ۲ هفته آینده، انجام مذاکراتی با شرکتهای ایرتیک ، possco کره، NFS ، MCC، Sinnosteel ….همچنین شروع آماده سازی کارگاه از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی ادامه داد: با عقد قراداد ساخت و نصب ساختمانهای پیش ساخته، نصب دیوارها و نقشه برداری، برگزاری مناقصه خرید کارخانه های پیش ساخته ، امیدواریم بتوانیم تا ۲ ماه آینده به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
بقال پور از شرکت فولاد تکنیک نیز گفت: براساس طرح ارائه شده به ۵ شرکت طرف قرارداد قراراست پروپزال ایشان را تا پایان دیماه دریافت کنیم، اما با اینحال مذاکراتی با شرکت کره ای ارائه کننده طرح جدید فولاد انجام شده و این مذاکرات ادامه دارد تا در صورت توافق، از طرح جدید و مناسب ایشان در ساخت کارخانه فولاد استفاده نماییم.
در ادامه جلسه عبدا… پور، مدیر پروژه فاضلاب شهری،در معرفی طرح الف این طرح گفت: اجرای عملیات لوله گذاری به متراژ ۸۶۸۵۰متر در اقطار ۲۲۵-۲۵۰-۳۱۵-۴۰۰-۶۳۰-۸۰۰ میلی متر به صورت نقب و ترانشه باز است که احداث ۲۱۸۰ عدد آدمرو را با مبلغ پیمان: ۲۳۴/۴۱۵/۲۹۷/۶۸۲ریال و تاریخ تحویل زمین: ۹۳/۰۱/۲۵ و مدت قرار داد: ۲۴ ماه که تاریخ شروع به کار:۹۳/۰۲/۲۲ است دردست کار دارد.


وی میزان پیشرفت کار ناحیه الف را ۰۲/۱۴ درصد از ۸۹/۱۸ درصد میزان تقریبی ذکر کرد که میزان عقب ماندگی از برنامه را ۹۶/۴ ذکر کرد.
مدیر پروژه فاضلاب شهری در معرفی ناحیه ب گفت: ناحیه ب قرارداد شرکت جویبار آب نو است که اجرای عملیات لوله گذاری به متراژ ۹۶۰۴۲متر در اقطار ۲۲۵-۲۵۰-۳۱۵-۴۰۰-۵۰۰ میلی متر به صورت نقب و ترانشه باز و احداث ۲۱۰۰ عدد آدمرو در دست کار دارد که مبلغ پیمان قرارداد ۲۰۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال بوده و تاریخ تحویل زمان: ۱/۳/۹۳ بوده که مدت قرار داد: ۲۴ ماه تخمین زده و تاریخ شروع بکار:۸ /۳ /۹۳ است.
وی ادامه داد: میزان پیشرفت کار این پروژه را ۶۵/۹ درصد از میزان تخمینی ۵۶/۱۲ است که میزان تاخیر در کار را ۹۴/۲ میباشد.
عبدا… پور در توضیح ساخت مخازن گفت: مجری طرح شرکت دنا دژ سازان بوده که اجرای دو مخزن ۲۰۰۰۰ متر مکعبی در معدن چغارت را دردست کار دارد که مبلغ پیمان: ۶۷٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بوده و تاریخ تحویل زمین: ۲۱/۱۲/۹۳ میباشد و مدت قرار داد: ۱۸ ماه و تاریخ شروع به کار: ۸/۱/۹۳  می باشد.
وی در مورد میزان پیشرفت این پروژه گفت: پیشرفت کار این پروژه تا پایان آذر ماه ۳۲ درصد بوده که با تاخیر ۳/۵ درصدی از برنامه درحال انجام کار است.
این مدیر در معرفی برنامه تهیه لوله های یو پی وی سی پیمان توسط شرکت صنایع یو پی وی سی ایران گفت: تاریخ شروع قرارداد: ۲۵/۲/۹۳ بوده که مبلغ پیمان:۷۲٫۷۱۸٫۱۴۰٫۰۰۰ ریال بوده و مدت پیمان :۲۰ ماه میباشد.
وی در مورد میزان کار این پیمان گفت: میزان لوله تحویلی طبق قرارداد ۱۸۲۲۱۴ بوده که ۴۱۳۰۲ متر آن محقق شده و میزان کل مبلغ پرداختی به این پیمانکار تا این تاریخ ۳۵۵۴۳۶۲۸۰۰۰ ریال می باشد.
عبدا… پور مشخصات تصفیه خانه را چنین عنوان کرد و گفت: تصفیه‌خانه بافق با ظرفیت اسمی ۱۰۵۰۰ متر مکعب بر روز در سه مدول ۳۵۰۰ متر مکعبی طراحی شده که در مرحله اول ۲ مدول از آن احداث خواهد شد که افق طرح سال۱۴۲۰ با جمعیت هدف ۶۵۰۰۰ نفر در نظر گرفته شده است و فرآیند انتخاب شده برای تصفیه لجن فعال (هوادهی گسترده) با قابلیت حذف نیتروژن بوده و پساب خروجی در حد استاندارد تخلیه به آبهای سطحی (TP 6 mg , TN 16 mg /l , TSS 30 mg/l , COD 60 mg/l , BOD5 30 mg/l) خواهد بود و تصفیه مقدماتی (آشغالگیر، پمپاژ اولیه ، دانه گیر و پارشال فلوم ) برای هر سه مدول مشترک بوده و پس از آن فاضلاب بین مدول های سه گانه تقسیم خواهد شد که واحد های مختلف تصفیه خانه به شرح زیر پیش بینی شده است: ورودی- آشغالگیر- ایستگاه پمپاژ ، مخازن دانه گیر، پارشال فلوم ، واحد انوکسیک ، واحد هوادهی ، ته نشینی ثانویه ، کلر زنی ، فیلتر شنی ، مخزن ذخیره پساب ، ایستگاه پمپاژ پساب ، مخازن تغلیظ لجن ، لاگون های آبگیری لجن ، ساختمان بلوئر.
وی در پایان گفت: میزان تاخیر در تمام پروژه طبق قرارداد باید تا پایان سال جبران شود و در صورت عدم تحقق این امر، ما با آوردن پیمانکار دیگری، از میزان قرارداد شرکت مورد نظر خواهیم کاست. پس لازم است این تاخیر را جبران نمایند.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن نیز در همین زمینه دستور نصب بنری مبنی بر تاریخ شروع و پایان پروژه در هر قسمت در محلی مناسب برای اطلاع رسانی کار انجام شده را داد.
نوابی، معاونت تولید پیرامون طرح توسعه خطوط راه اهن (چغارت) گغت: طرح احداث خطوط راه آهن به منظورتامین بخشی از سنگ اهن مورد نیاز از معادن همجوار مانند معدن سه چاهون و کارخانه گندله سازی در اینده در دستورکارمسئولین قرارگرفته است.
لذا به منظور اجرایی شدن این مهم با در نظر گرفتن تمامی جهات و بررسی خطوط مورد نیاز فعلی به منظور کاهش هزینه بالاجبار با تغییراتی در فاز اول و ادغام بخشی از فاز دوم در آن عملیات اجرایی طرح فوق با پیش بینی حدود ۳۳ کیلومتر خط و۴۰ دستگاه سوزن (ایستگاه سه چاهون – بلاک بیشه درتخلیه -ایستگاهای تخلیه– فراوری – چغارت – و رابط های مورد نیاز) آغاز و تا کنون ۲۶ کیلومتر خط با ۲۹ دستگاه سوزن مونتاژ- بارگیری – تخلیه ونصب گردیده وبا عنایت به نیاز به ایستگاه فراوری جهت کاهش ترافیک ایستگاه چغارت ایستگاه فوق در اینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد. در طول عملیات طرحهایی بمنظور کاهش هزینه – بالا رفتن راندمان کار – ضریب ایمنی وتردد سالم وسائل نقلیه ریلی بشرح ذیل ارائه و پس از بررسی عملیاتی گردیده است.
۱- طرح اتصا ل بلاک بیشه در.
۲- طرح جداسازی خط بارگیری کنسانتره از خطوط ایستگاه فراوری باطول مورد نیاز.
۳- طرح سکوی تخلیه سنگ اهن با واگن در ایستگاه تخلیه.
۴- طرح جداسازی خط رابط ایستگاه چغارت به فراوری از خط کنسانتره وارتباط ان با یکدیگر کلیه فازها بصورت امانی وتوسط نیروی تعمیرات خط شرکت انجام شده که این امر باعث کاهش مبلغ چشمگیری شده است.
۱-ایستگاه فراوری آماده بهره برداری.
۲- ایستگاه تخلیه به جز خط انلوندینگ آماده بهره برداری.
۳- بلاک بیشه در آماده بهره برداری.
۴- رابط های ایستگاه فراوری به ایستگاه چغارت وایستگاه فراوری به ایستگاه تخلیه آماده بهره برداری
۵- ایستگاه سه چاهون ریل گزاری آن تمام ومقداری بالاست ریزی آن انجام شده ومابقی در اولویت کار قرار گرفته است وبا آماده شدن سکوی تخلیه واگن در ایستگاه تخلیه فاز یک ومقداری از فاز دو آماده بهره برداری می باشد
۶- ایستگاه چغارت تعویض خطوط آن منوط به آزاد سازی انبارها می باشدبا خالی شدن انبارها نسبت به تعویض خطوط که از قدمت بالائی برخوردار است انجام میگردد.

در ادامه جلسه مدیر عامل و فرماندار، بطور شخصی به سئوالات خبرنگاران شهرستان پاسخ دادند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
پرستو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 16 دی 1393 - 4:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جلسه ای برگزار میشه
یک سری آمار و ارقام هم می دهند و بعد دیگر هیچ
این جلسات،این همایشات دردی از ما درمان نمی کند
در همه ی امور باید کار را به متخصصان داد اما با این وضع امکان پذیر نیست

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 دی 1393 - 7:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعا مردم را چقدر خر حساب کردن مطرح شده ساختمانهای صنعتی ونیمه صنعتیطرح گندله سازی 49 در صد پیشرفت داشته چطور میتون دروغ به این بزرگی را بگن اخه چهل ونه صدوم هم نشده طرح حدود 1000 میلیارد تومان پول میخواهد تا حالا خیلی هزینه کرده باشن به بیست ملیارد تومن نمی رسد چطور با بیست میلیارد تومن 49 درصد پیشرفت داشتند میگن دوره اخر از زمانه هیچئ کس باورش نمیشه

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 دی 1393 - 9:14 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این خانه از پای بست ویران است

ایکس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 دی 1393 - 9:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جالبه همیشه چند روز مونده به تاریخ گزارش دهی به مردم جلسه میزارن
اقای نماینده هم تنور رو داغ نگه دراه چیزی نمونده به انتخابات

mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 دی 1393 - 10:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به نظر این جلسات بسیار خوبه و این عزیزان همه به دنبال گرفتن حقوق از دست رفته بافق می باشن که جای تشکر دارد و با همدلی مردم انشالله طبق زمان بدی اعلام شده همه این طرحها به اتمام خواهد رسید.

    میلاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 دی 1393 - 1:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    سال 94 به خاطر کاهش قیمت نفت بودجه ی عمرانی دولت صفر است
    سال 95 هم بهتر نیست
    پس جلسه گذاشتن بیخودی است

میلاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 دی 1393 - 3:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

عزیران تا زمانی که فساد وجود دارد هیچ کس نمی تواند در این مملکت کار اقتصادی کند.
الان فساد پدیده شاندیز معلوم شده که حدود 94000 ملیارد تومان اختلاس صورت گرفته است. این اختلاس بزرگترین اختلاس قرن است و حتی به نظر می رسه روی بابک زنجانی هم سفید شده
به دلار اگه حساب کنیم :
26628895184.13598=3530÷94000000000000
یعنی تقریبا 26 میلیارد دلار اختلاس صورت گرفته.
http://www.baharnews.ir/vdchw-n-.23nmidftt2.html

آریا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 9:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در جواب کامنت 2 باید بگویم.شما که توی خونه نشستی الکی حرف نزن لطفا. کار با سرعت داره انجام میشه. چرا شما اینقدر بدبین هستین.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 دی 1393 - 12:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اختلاف طبقاتی ای که شرکت سنگ اهن در بافق بوجود اورده عامل بسیاری از معضلات شده است نوجوانانمان به جای اینکه در س بخوانند بر ما خرده میگیرندکه لیسانس فنی گرفتی ولی حقوقت از کارگر سیکل سنگ اهن به مراتب کمتر است
اقای عسکری بدان شما که به عناوین مختلف در امد خانوار تحت امر خود را بالا میبری با این کار بنیان خانوار ها را از درون سست مینمایید زیرا اولا فرزندان حضرات سنگ اهنی بیشترین امار پاتوقها را دارند وبه عبارتی مال باد اورده را اب میبرد وثانیا فرزندان اقشار کم در امداین شهر که با اه وحسرت نظاره گر این اختلاف طبقاتی هستنددچار سرخوردگی میشوند حال خود دانید

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 دی 1393 - 5:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    شما از کجا آمار درآوردی که فرزندان سنگ آهن بیشترین پاتوقها را دارند.
    در ضمن 10 درصد کارگران سنگ آهن حقوق بالا می گیرند و 90 درصدشان حقوشان مثل مردم دیگر است.
    تضاد طبقاتی نتیجه ی رشد فساد است.یعنی عده ای دزدی می کنندو با پول آن عیش و نوش.
    تضاد طبقاتی به نا امنی می انجامد

خخخخخ این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 19 دی 1393 - 9:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

طرف اصلادرک نداره واس پیشرفت شهر …..فقط واس خراب کردن چندتا مسول تا انهارا ازدلگرمی دلسرد کنن .نهدوست عزیز حتم.پیشرفت داشته که میگن وگرنه مرض ندارن

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 دی 1393 - 6:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    قضیه،قضیه ی خود کفایی گندم است.
    حداقل 20 ساله هر سال دارن جشن خودکفایی گندم برگزار می کنند ،اما الان ما بزرگترین وارد کننده ی گندم هستیم.
    دوره ی آمار غلط دادن گذشت الان همه می دانند چه خبره.

مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 21 دی 1393 - 2:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا نمایندگان پروژه دو میلیون تنی کنستانتره گزارش عملکردی پروژه رو ندادند؟ یعنی ممکنه….

آریا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 22 دی 1393 - 11:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای. محمد لطفا یه کلاس نهضت سواد آموزی برو. گفتند ساختمان های نیمه صنعتی نگفتند کل طرح. در ضمن ساختمان های مذکور واقعا 49 درصد پیشرفت داشته. شما که هیچ نمیدونی لطفا اظهار نظر نکن

You cannot copy content of this page