ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق تشکیل جلسه داد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 29 دی 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق ، كارشناس مديريت بحران استان ، رئيس HSE شركت گاز استان يزد ، معاون فرماندار ، بخشدار مرکزی و اعضاي ستاد مديريت بحران بافق در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد .

فرماندار بافق در این نشست در رابطه با موارد خطر پذیری شهرستان مانند خشکسالی گفت : خشكسالي جزء بلاياي طبيعي  نامحسوس و از جمله خطرات و بلاياي بي سر و صدا در طبيعت است.

“سید مهدی طلای مقدم” اظهار داشت: از آنجايي كه خشكسالي پديده اي بسيار پيچيده است ، مقابله با آن نيازمند سازماندهي و هماهنگي دقيق بين بخش ها و گروه هاي درگير و مسوولان جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امسال خشكسالي در شهرستان بافق به سخت ترين معضل در حوزه اقتصاد و کشاورزی تبديل شده است بیان داشت : هم اكنون آب مورد نياز بسياري از روستاها در شهرستان با استفاده از تانكرهاي سيار تامين مي شود.

فرماندار بافق در ادامه به موارد خطر پذیری شهرستان از جمله نقاط حادثه خیز جاده ای و شهری  ، بیمه منازل روستایی و شهری همچنین ضرورت ایجاد مقدمات و آموزشهای لازم جهت ایمنی هرچه بیشتر در استفاده از نعمت گاز شهری و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی اشاره کرد و از دستگاههای اجرایی مربوطه خواست در حوادث به محض بروز حادثه ضمن هماهنگی و اقدام سریع نسبت به تکمیل فرمهای حواذثی اقدام کنند.

کارشناس ستاد حوادث استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه حوادث به سه گروه بلایای طبیعی ، حوادث زمین ساخت و حوادثی که منبع آن انسان می باشد گفت : عمده خسارات که طی 15 سال اخیر استان با آن مواجه بوده موضوع خشکسالی است .

“دهقان” ضمن تاکید بر اینکه يكي از عوامل مهم در كنترل بحران مشاركت كليه سازمانها و نهادهاي مدیریت بحران كه توانايي امداد رساني در زمينه‌هاي مختلف را دارند می باشد گفت: برای تحقق این امر می بایست از توانمندی و پتانسیل های منطقه اعم از امکانات و تجهیزات ، تشکلهای مردم نهاد و برگزاری مانورهای امداد و نجات استفاده بهینه کرد.

وی از اعضا مدیریت بحران شهرستان بافق خواست تا نسبت به اولویت بندی پروژه های حوادثی در سطح شهر ، تهیه نقشه خطر پذیری شهرستان و پیگیری جذب اعتبارات حوادثی اقدام نمایند.

در ادامه اعضای ستاد بحران شهرستان بافق به ارائه فعالیت و گزارش اقدامات صورت گرفته پرداختند و در پایان پیشنهادات و نظراتی در خصوص رفع مشکلات بحرانی و حوادثی شهرستان دادند.

IMG_5244 IMG_5245 IMG_5249 IMG_5268


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page