عکس،خاطره،پی گیری

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
جمعه - 23 دی 1390

نخستین بار یک دانشمند فرانسوی به نام ژوزف نیسفور نیپس در سال ۱۸۲۲ میلادی موفق به ثبت اولین عکس تاریخ شد. او با قرار دادن یک صفحه فلزی قیر اندود در یک جعبه تاریک از جلوی پنجره تصویرپشت بام را ثبت کرد در آن زمان صفحه عکس به مدت ۸ ساعت تحت تابش نور آفتاب قرار داشت.

اما در جهان امروز ژانرهای عکاسی در چند تقسیم ‌بندی کلی قرار میگیرند از قبیل طبیعت، پرتره (تک چهره) ، معماری، حیات وحش، خبری(که پبام و هدف اصلی آنها خبر رسانی است)، مستند اجتماعی، تبلیغاتی و آبستره یا انتزاعی (که بازنمایی عین واقعیت بیرونی ملاک نیست) .

هميشه نگاه کردن به تصاوير انسان را بياد مطلبي ، موضوعي یا خاطره اي خاص مي اندازد اما بعضي مواقع دیدن برخي تصاوير که در مناسبتهاي مختلف گرفته شده ، موجب می شود تا خاطراتي زنده و خبری جان دوباره بگیرد . این عکس  ثابت کند که شهر بافق از ساليان دور در ورزش موتورسواری فعال بوده است البته دیدن این عکسها این سوال را نیز در ذهن ایجاد می کند که الان موتورسواری در بافق در چه وضعیتی است . بزودي تصاوير قهرمان موتورسواری ، رضا مدني که بيش از 40 سال پيش ، به عنوان کارگر پرنده رسيد را در «بافق فردا» ارائه خواهيم کرد و انشالله به پیگیری یکی از  پروژه هاي چندين ساله شهرمان ، با همکاری فعالان موتورسواري بافق و آقای مدنی که درحال حاضر عضو کميته فني کراس ایران زمین است ، خواهيم پرداخت .

از شما خواننده عزیز و همشهری گرامی نیز درخواست داریم در این مسیر بافق فردا را یاری کنید .

محمد مهدی علیزاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page