دعوت مدیرکمیته امدادامام خمینی(ره)بافق از شهروندان برای مشارکت در طرح هبه

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 15 بهمن 1393

 

download

هبه:مشارکت معنوی ایرانیان

سنت هبه به عنوان سنتی اسلامی و ملی از دیرباز تاکنون مورد توجه جامعه قرار داشته است و می توان با احیا دوباره آن از سوی شهروندان و مردم نیکوکار بسیاری از مشکلات زندگی و نیازهای اولیه اقشار آسیب پذیر جامعه را رفع کرد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) هدف از این طرح را جمع آوری کالاهای غیرضروری و قابل استفاده شهروندان و توزیع بین نیازمندان اعلام نمود.

 حسین افضلی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)بافق با دعوت از مردم شهرستان برای مشارکت در طرح هبه، افزود: نزدیک عیدنوروز بسیاری از خانواده ها به نوسازی برخی لوازم درون خانه خود می پردازند و گاهی در نقل مکان ها، دوست دارند وسایلی را که مورد نیاز ضروری آنها نیست و هم چنان قابل استفاده است را به دست نیازمندان برسانند.


وی درخواست نمود: با مشارکت مردم و شهروندان گرامی در طرح “هبه” لوازم و کالاهای مورد نیاز بسیاری از نیازمندان جامعه فراهم وزندگیشان تغیر می نماید پس بیایید این اقلام را به نیازمندان جامعه هدیه کنید که لازمه آن سخاوتمندی صاحبان اموال است

افضلی عنوان کرد: شهروندان می توانند با تلفن 32437044  و 1811 تماس حاصل نمایند تا همکاران ما برای دریافت اقلامی را که مایل به اهدای آن هستند به درب منازل مراجعه کنند.

وی افزود: کالاهایی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون، فرش و سایر لوازم خانگی از جمله کالاهایی هستند که از سوی نیازمندان بیشترین درخواست را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: فقط اقلامی که قابلیت تعمیر و مرمت داشته باشند، تحویل گرفته می شود و اجناسی مانند لباس مستعمل و یا ظروفی که قابلیت استفاده مجدد را نداشته باشند بدلیل نکات بهداشتی قابل جمع آوری نمی شوند.

افضلی گفت: تلاش داریم شهروندانی که اقلام قابل توجهی را اهدا می کنند، از نحوه توزیع اجناس ، آگاه کنیم که با این کار علاوه بر ایجاد انگیزه، اعتماد سازی نیز انجام می شود.

هبه” از دیدگاه مراجع دینی

آیت الله بیات زنجانی در مورد فلسفه “هبه” می گوید: هبه و بخشش آنست که انسان چیزی را که ملک خودش است، به‌طور رایگان ملک کس دیگری بکند و به او ببخشد، در “هبه”، صیغه و لفظ خاصی لازم نیست و اگر هبه کننده مال خود را به قصد “هبه” به کسی به عنوان معاطات بدهد و او هم به همین قصد بپذیرد صحیح است؛ به “هبه” کننده «واهب»، قبول کننده “هبه” را «موهوبٌ له» و به آن چیزی که به عنوان “هبه” داده شده است، «مال موهوب» می‏گویند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page