تحریم عامل گرانی در کشور ما نیست و مدیران نا مدیر و بد مدیریت کردن این مشکلات را ایجاد می کند

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 17 تیر 1391

دخیل عباس زارع زاده نماینده 5 شهرستان یزد:تحریم عامل گرانی در کشور ما نیست و مدیران نامدیر و بد مدیریت کردن این مشکلات را ایجاد می کند.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده مهریزی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،گفت:اگر تحریم در متلاشی شدن کشور ما تاثیر داشت،این اتفاق در این سی سال می افتاد،زیرا در سالهای ابتدای انقلاب در فقر شدید به سر می بردیم ، اما در نهایت شاهد وضعیت اقتصادی خوبی بودیم  و این تورم وحشتناک بر کشور ما حاکم نبود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود:به جرات می توان گفت که تحریم عامل گرانی در کشور ما نیست  و مدیران نا مدیر و بد مدیریت کردن این مشکلات را ایجاد می کند و به نوعی با این وضع مدیریت،خودمان خودمان را تحریم کرده ایم؛ نحوه برخورد بانکها ، برخورد با تولید و تعاونی هایی که باید طبق قانون پشتیبانی می شد ، عدم توجه به کشاورزی ، واردات  بی رویه و عدم دقت و تلاش برای صادرات باعث شد تا دچار تورم شدید شویم.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم ، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تضادهای عجیب و غریب در دولت قابل مشاهده است؛متاسفانه دولت قانون گریز شده و بدش می آید قانون برایش صف و ریل ایجاد کند تا راه  و جهت به او نشان دهد ؛ نحوه تعامل هایی که دولت با سایر ارگان ها در پیش گرفته هم به تورم بیشتر دامن می زند.

زارع زاده افزود: ما ذخیره های قوی مالی و انسانی در کشور داریم و طبق آمارها ، ۳۰ سال ذخیره طلا داریم و اگر درست اقتصاد کشور مدیریت شود می توانیم از کمند این تورم ایجاد شده نجات یابیم ؛ ما در گذشته اقتصاد خوبی داشتیم و وضع اقتصادی از گذشته بدتر نیست ، اما متاسفانه درست مدیریت نکردند و نتیجه این شد که در تورمی گرفتاریم که درد آور است و مردم رنج می برند.

وی گفت: باید روالی تعریف کنیم که در دراز مدت ادامه یابد ، نه این روش که دولت پیش گرفته است و هر روز وعده و محرک می دهد ؛ اگر می خواهند مردم را امیدوار کنند ، باید طرح ها  ، برنامه ها و شیوه های اجرایی بسیار قوی تعریف شود که بتوانیم در دراز مدت روی آن بایستیم و مقاومت کنیم .

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی به تغیرات اخیر در استانداران و تغییرات مکرر دولت اشاره کرد و گفت: این نباشد که هر روز شاهد تغییرات باشم و کاری نکنیم که مجبور شویم مردم را با وعده در صحنه حفظ کنیم؛ این روش غلط است که با این وعده های یومیه مردم را سر پا نگه دارند.

وی نسبت به اقدامات شتابزده هشدار داد و با اشاره به مدیریت شوک در دولت نهم و دهم گفت: هر تلنگر اقتصادی در جامعه ، در دراز مدت آثارش را نشان می دهد و یک ساله و شش ماهه نیست ؛ دولت باید آینده ده سال و بیست ساله و پنجاه ساله کشور را ببیند ؛ مثل هدفمندی یارانه که درست اجرا نشد ، اصل ۴۴ که اجرا نشد ؛ این دولت بیشتر به سرمایه داران توجه کرد و دنبال جذب سرمایه کلان بود و نسبت به سرمایه خرد و آحاد جامعه توجه نداشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: در هدفمندی یارانه ها به عوامل وصولی که به آن توجه داشتیم دقت نکردند و این کم توجهی باعث شد دولت برای پرداخت یارانه نقدی مجبور شود به صندق ذخیره ارزی دست ببرد ، که خود این کار خلاف رویه هدفمندی است؛ ما می خواستیم با قانون هدفمندی کاری کنیم که به صندق ذخیره ارزی اضافه شود ، نه کاری کنیم که پول به جیب مردم بریزیم و نقدینگی را به سمت مصرف ببریم ؛ باید نقدینگی کم می شد نه اینکه خود عامل تورم ایجاد می کردیم.

وی درخاتمه گفت:این عدم توجه به تذکرات و موعظه های سیاسی و اقتصادی شخصیت های بزرگ و مراجع از سوی دولت ، باعث بی اعتمادی مردم به سیستم دولت می شود ، اگر مردم اعتماد خود را از دست دهند ، نمی تواند دوام دولت جدی باشد؛ اگر الان اقتدار داریم به خاطر اعتماد مردم به نظام و دولت مردان است و این عدم توجه ها از سوی دولت باعث دلسردی شخصیت ها ، روحانیون ، مراجع و توده مردم می شود ؛ وقتی مردم ببیندد دادشان را نمی شنوند و به داد آنها نمی رسند ، باعث می شود مردم بی اعتماد به این دولت و دولت های بعدی شوند./


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
دلسوز بافق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 تیر 1391 - 11:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

http://bafgh.ir/ سایت شهرداری بافق افتتاح شد.

راستی به آدرس زیر هم برید میخوان گمرک بزنن باید هوشیار باشیم مطلب رو تا ته بخونین
http://khabarfarsi.com/ext/2912861

You cannot copy content of this page