دولت پذيرفت كه پنجاه درصد هزينه گازكشي به بهاباد را متقبل شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 بهمن 1393

file_83495

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،”سيد محمد ميرمحمدي” در شوراي اداري شهرستان بهاباد، شوراي اداري را تشكيل دهنده مجموعه مديريت شهري و سرآمد تدبير و مديريت در كارها دانست و با اشاره به ابتكار انجام شده در آغاز جلسات شوراي اداري بهاباد با حضور يكي از خانواده هاي شهدا گفت: حضور اين عزيزان موجب آن مي شود كه ما به مسئوليت هاي خودمان بيشتر واقف شويم و اين حضور در واقع يادآور مسئوليتهاي سنگين ما در قبال حفظ انقلاب و نظام و ميراث كهن و ارزشهاي انقلاب اسلامي و آمادگي هايي است كه بايد در هر زمان و مكان در قبال مسائل مختلف داشته باشيم.
استاندار افزود: ياد شهدا يادآور وظايف معنوي ماست و انگيزه بيشتري به ما مي دهد كه به مسئوليتهايمان بيشتر توجه كنيم و پيرو راه شهدايي باشيم كه جانشان را نثار انقلاب كرده اند و اين امر وظيفه شناسي را در ما تقويت مي كند.
وي خاطر نشان نمود: در واقع من به اينكه از خانواده شهيد فردي اينجا حضور پيدا كند و مطلبي را مطرح نمايد اكتفا نمي كنم بلكه اهدافي كه اين شهداي عزيز داشتند و برايش جان داده اند بايد در همه وجود ما جا بگيرد.
عالي ترين مقام اجرايي استان در رابطه با مفاخر بهاباد از جمله ملاعبدالله بهابادي تصريح كرد: بايد ارزشهاي وجودي اين مفاحر را تبيين و تشريح و ترويج كنيم و در جامعه زنده نماييم و تنها به عنوان ايشان اكتفا نكنيم بلكه بايد از اين مفاخر بهره ببريم و استفاده كنيم، بنابراين اين بزرگان را بايد در جلسات مناظره و مباحثه و درس و بحث به نحوي به مردم معرفي كنيم تا مردم از ويژگيهاي برازنده ايشان بهره ببرند و بتوانند در وجود خود اين موارد را متجلي كنند و از آنها پيروي نمايند.
ميرمحمدي در ادامه به جايگاه تعامل و همدلي در موفقيت امور اشاره كرد و گفت: ما اين درس را از امام خميني(ره) گرفتيم كه همه بايد در محور كلمه توحيد و توحيد كلمه حركت كنيم و با نگاه امت واحده به جامعه بنگريم و در اين رابطه امروز شاهد اين همدلي و وفاق و همراهي هستيم و همه در كارها خودشان را سهيم و شريك مي دانند .
استاندار يزد با بيان اين امر كه “دولت تدبير و اميد اساس كار خود را بر مكتب اسلام، اعتماد مردم و جديت و سختكوشي قرار داده ” افزود: بنابراين اصل حركتهاي ما مبتني بر ارزشهاي الهي و مكتب اسلام است و آنچه براي ارزيابي كارهايمان ملاك قرار مي گيرد، افزايش اعتماد مردم به مسئولين و در نهايت سختكوشي و تلاش بيشتر ناشي از رضايت مردم است و هرچه مردم بيشتر رضايت داشته باشند تلاش مسئولين بيشتر خواهد شد و همه در كار خستگي ناپذير خواهند بود.
وي سپس به برخي از مشكلات ارائه شده از سوي اعضاء شوراي اداري بهاباد از جمله بحث گازرساني اشاره كرد و گفت: جلسات متعددي در خصوص گازرساني به بهاباد برگزار شده و به راهكاري رسيديم كه اين امر براي دولت مقدور باشد و كار عملي شود، بنابراين دولت پذيرفت كه پنجاه درصد هزينه گازكشي به بهاباد را متقبل شود و پنجاه درصد هم در استان از طريق وام دنبال شود و در اين رابطه نيز رايزنيهايي با دو بانك عامل استان صورت گرفته و مقرر شده هريك بيست ميلياردتومان وام جهت اين امر تخصيص دهند و ده ميلياردتومان را نيز شركت گندله سازي به صورت پيش پرداخت بپردازد و وزير محترم نفت هم طي نامه اي تضمين بازپرداخت وامها را از محل شركت ملي نفت نموده است و اين امر خوشبختانه سبب شده كه اين كار امكان عملياتي شدن را داشته باشد.
ميرمحمدي افزود: بانك ملت موافقت خود را اعلام كرده و ما به دنبال اين هستيم تا بانك ملي هم موافقت مركز را در اين رابطه اخذ كند و شركت گاز هم فاز اول كار را به مناقصه بگذارد و كار شروع شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان در خصوص بحث آب گفت: به دنبال آن هستيم كه سه كيلومتر ديگر برقرساني انجام شود و انشاءالله با استفاده از آب انتقالي كيفيت آب شرب را بهبود داد.
وي افزود: در انجام كارها مراقبت نماييم تا كاري كه انجام مي شود يا در حال انجام است را به مردم بگوييم و از بيان مطالبي كه اطمينان از حصول آن نداريم پرهيز كنيم تا ايجاد توقع در مردم ننمايد.
استاندار سپس با اشاره به لزوم رفع مشكل اشتغال بهاباد با بيان اين امر كه” اميدواريم با بحث استقرار گندله سازي مسئله اشتغال نيز در اين شهرستان حل و فصل شود” خاطر نشان كرد: در مورد عزيزاني نيز كه تحصيلات عاليه دارند، سعي مي كنيم از طريق پاركهاي علم و فناوري مسئله اشتغال آنها را دنبال كنيم چرا كه اين افراد بايد پيشگامان خلاقيت و نوآوري در منطقه باشند.
ميرمحمدي افزود: بايد نگاه پشت ميزنشيني و كارمند دولت شدن در جوانان ما تغيير كند و به نگاه كارآفريني، خلاقيت و نوآوري بدل شود.
وي گفت: خوشبختانه استان ما از نظر مسائل فرهنگي يكي از استانهاي رتبه اول است و در شاخصهاي فرهنگي در رتبه هاي بالا هستيم و طبيعي است كه انتظار هم جز اين نيست و ما تلاش مي كنيم به تناسب پيشرفتهاي زمانه مسائل فرهنگي را ببينيم و به دنبال آن هستيم تا از طريق مراكز علمي و تحقيقاتي استان، بتوانيم نرم افزارهايي را فراهم كنيم و لب تاب هايي را تدارك ببنيم تا با ساخت ارزان قيمت و توليد محتواي مناسب در آن، خانواده ها بتوانند آن را در اختيار فرزندان خود قرار دهند.
استاندار يزد در پايان با بيان اين امر كه “من همدلي و هم افزايي را عامل پيشرفت مي دانم و آنچه شما بايد دنبال كنيد اين است كه پتانسيلها و ظرفيتهاي منطقه را شناسايي نموده و براي شكوفايي اين ظرفيتها، طرحها و برنامه هايي داشته باشيد” خاطر نشان نمود: بايد ظرفيتهاي منطقه را شناسايي كنيم و براي رفع مشكلات با برنامه ريزي مناسب و واقع نگري و تلاش مضاعف اقدام نماييم كه آينده نيز متعلق به كسانيست كه با وحدت و پشتكار به انجام امور مي پردازند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page