تاراج معادن

دسته: مقالات
۵ دیدگاه
چهارشنبه - 22 بهمن 1393

10002-241x300

اظهارات اخیر حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، از تریبون مسجد جامع بافق موجی از نگرانی و در عین حال بیداری این نماینده را نشان داد. سخنان«دخیل عباس»با این لحن و با این تندی و تیزی در نوع خود تازگی دارد. تازه از آن جهت که او نتیجه مذاکره و گفتگوی خود را با مسئولان عالی و مدیران میانی دولت را با مردم در میان گذارد؛ اگرچه بعضاً به او خرده گرفته می شود که نماینده به جای سخنرانی های آتشین در حوزه خود باید در تهران و مرکز پیگیر امور باشد؛ اما این دفعه گفته های دخیل عباس حاکی از پیگیری او بود. پیگیری که در آخر از دیدگاه این نماینده به بن بست خود نزدیک می شود و تنها راه خروج از این بن بست تلاش مجدد مسئولان محلی و استانی می باشد.
در میان گفته های این نماینده یک گفته بیش از همه خودنمایی دارد و آن این است که “متأسفانه پول معادنی که با سرعت سرسام آور درحال تاراج است به جیب عده ای می رود که به هیچ وجه پرشدنی نیست و اگر این پولها به خزانه دولت می رفت، اینقدر نگران کننده نبود”
این سخنان در زمانی که تأکید مقام معظم رهبری و سایر مسئولان ارشد نظام بر مبارزه با مفاسد اقتصادی است جای درنگ دارد و لازم است تا مسئولان و دست اندرکاران دستگاههای نظارتی و قضایی نگاهی تیزبین بر این مسئله داشته باشند به ویژه آنجایی که این نماینده به صراحت نگرانی خود را عنوان کرده که این پولها به خزانه و بیت المال نمی رود.
اکنون که موضوع برخورد با مفسدان اقتصادی از سوی دستگاه قضایی و نمونه آن را در پرونده معاون اول رییس جمهور دولت نهم و دهم دیدیم، بجاست تا به نوع خود پرونده این تاراج کنندگان معادن هم بررسی شود و اگر درجایی هست که قدمی برخلاف منافع عمومی و بیت المال برداشته می شود با آنان برخورد لازم صورت گیرد.

محمدحسین تشکری


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی اصغر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 12:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام آقای تشکری سال آینده انتخابات مجلس هست؟

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 بهمن 1393 - 1:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حسین دوباره خبریه؟

mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 12:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقای تشکری انشاالله حتما مسئولین محلی و استانی پیگیری کنند زیرا آنها به این مسئله آگاهن که هم مردم و مسئولین به غارتشان پی بردند البته در بافق . آنها هم با افزایش تولید که امسال به 100% رساندنش تا آینده ای نزدیک دیگه به جز یه گود حسرت چیزی برای شهرمان جا نخواهند گذاشت. متاسفانه آقای دخیل عباس و مسئولین قضایی کاری از دستشون بر نمی یاد در این دوره زمانی. آقای عسکری هم که درآمپاسن نمیدونن چیکار بکنن. پس به نظر اگرکارگروه با حمایت مردم و مسئولین استان جلو بره بدون شک موفق خواهیم بود.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 1:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اون افرادی که در راس کارند بیشتر باید به روشنگری مردم بپردازند.

سیاستمدار نیستم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 - 4:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فنلاند از پنج سال پيش، به تنهايی در صدر جدول آزادی رسانه‌ها از نظر گزارشگران بدون مرز قرار دارد. در اين فهرست، فرانسه در رده‌ ٣٨ قرار گرفته و نسبت به سال گذشته، يک رتبه بالا آمده است. ايالات متحده آمريکا با از دست دادن سه رده به رتبه ٤٩ فرو نشسته، ژاپن دو رده از دست داده و در رتبه ٦١ نشسته است. برزيل با پيشروی ۱۲ رده به ٩٩ رسيده و به ميان ۱۰۰ کشور نخست جدول آمده است. روسيه با چهار رده پسرفت در جايگاه ١٥٢ قرار دارد و چين در رتبه ١٧٦ يک رده عقب رفته است. در انتهای اين جدول هم کشور آفريقايی اريتره قرار دارد که حتی کره شمالی نيز وضعيت بهتری از آن دارد. ترکمنستان، همسايه شمال شرق ايران نيز در رده ۱۷۸ قرار گرفته است.

اين سازمان، ايران را از نظر آزادی رسانه‌ها در ميان ۱۸۰ کشور جهان، در رده ۱۷۳ جای داده است. در اين فهرست تنها هفت کشور سودان، ويتنام، چين، سوريه، ترکمنستان، کره شمالی و اريتره، در حوزه آزادی رسانه‌ها پس از ايران طبقه‌بندی شده‌اند. ايران در گزارش سال ۲۰۱۴ گزارشگران بدون مرز نيز در همين رتبه ۱۷۳ قرار داشت.
http://www.baharnews.ir/vdcene8p.jh8ozi9bbj.html

You cannot copy content of this page