با معامله ۲۰۰ هزار تن سنگ ‌آهن در بورس کالا، خام‌فروشی با نازلترین قیمت رونق گرفت”

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 29 بهمن 1393

“با معامله ۲۰۰ هزار تن سنگ ‌آهن در بورس کالا، خام‌فروشی با نازلترین قیمت رونق گرفت” / گزارش خبرنگار «نسیم»، حاکی از این است که هزار تن سنگ ‌آهن صادراتی در بورس کالای تهران در روزهای گذشته به فروش رفته که نشان دهنده بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی و رواج خام فروشی است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، با نگاهی به معاملات انجام شده بورس کالا در تاریخ 20 بهمن و 27 بهمن نشان می‌دهد در این دو روز 200 هزار تن سنگ‌آهن با نازلترین قیمت به فروش رفته است.

آمار بورس کالا حاکی است در هفته جاری 100 هزار تن سنگ آهن صادراتی از معادن فلات مرکزی ایران به قیمت هر تن 29 دلار مبادله ای یا 23 دلار آزاد معامله شده است.

با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی افرادی که در جریان این خام‌فروشی قرار دارند باید پاسخگویی این سوال باشند که صادرات 200 هزار تن سنگ آهن آن هم به قیمت نازل تنها 23 دلار چه مفهومی دارد.

این در حالی است که سنگ آهن صادراتی با تبدیل به محصولات فولادی تنی 500 دلار وارد کشور می‌شود.

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار “ما” اعلام کرد: دولت باید جلوی صادرات مواد خامی چون سنگ آهن را گرفته و با ایجاد صنایع مختلف سنگ آهن را تبدیل به مواد با ارزش افزوده بالاتر چون آهن اسفنجی و گندله کند.

محسن احمدی گفت: در حالی که وزارت صنایع در هفته‌های جاری از اجرای پروژه گندله‌سازی در منطقه بافق جلوگیری کرده است، 100 هزار تن سنگ آهن خام از این منطقه در بورس کالا عرضه و به فروش رفته است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 11:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام پس معلوم میشود که همین افراد در تعطیلی فولاد بافق دست دارند

You cannot copy content of this page