فولاد و مرگ بافق

دسته: مقالات
۳۰ دیدگاه
جمعه - 1 اسفند 1393

porfala

بعد از مصاحبه مدیر فولاد بافق و گفتن اینکه، دیگر ادامه کار برای من صرفه اقتصادی ندارد و رها می کنم و می روم و اصرار نماینده مردم در مجلس شورا در خصوص وجود مافیا در صنعت فولاد و نگرانی جوانان بافقی از دست رفتن چند صد فرصت شغلی؛ هیجان لازم برای فراموشی یک اصل عمده و حیاتی برای ما بافقی ها فراهم شده است و آن تامین آب فولاد است که من در این نوشته می خواهم به همه ی بافقی ها در این زمینه هشدار و بیدارباش بدهم.

آنطور که آقای نماینده گفته است قصد آقایان فولادی این است که آب مورد نیاز مجتمع خود را از دشت حسن آباد برداشت و تامین کنند. این یعنی فاجعه. این یعنی مرگ تدریجی بافق.

بافقی ها به یاد دارند و اگر ندارند؛ بدانند تا همین 20 سال پیش که اینهمه به آب گوهرنگ وابسته نشده بودیم، آب مورد نیاز شهر از چاههای دشت قطرم تامین می شد که اتفاقاً کیفیت خوبی هم داشت. الان خبر دارم که پدر این چاهها را درآورده اند. و حالا نوبت دشت حسن آباد است. البته آب حسن آباد به درد شرب و شستشو نمی خورد. اما هر چه که نباشد سفره های آب زیرزمینی ما را که سیراب می کند.

متاسفانه بعد از جنگ یک عده سیاستمدار و مهندس پیدا شدند که فکر کردند آب رودخانه ها، بیخود به خلیج فارس و هورالعظیم و دریاچه اورمیه و تالاب گاوخونی و دریاچه پریشان و … و همین دشت حسن آباد ما می ریزد. هی سد ساختند و مسیر رودخانه ها را عوض کردند و برای ایجاد اشتغال، آب را به خیال خود بجای هدررفت، به سمت کشاورزی و صنعت هدایت کردند. همه هم خوشحال و راضی که چقدر وضع گل و بلبل شده است. چرخ صنعت می چرخد و کشاورزی رونق دارد و در تولید خودکفا شده ایم.

بیست سال زمان لازم بود تا فاجعه رخ دهد. الان خوزستان زیر فشار گرد و خاک نمیتواند نفس بکشد. همه ی مسئولان ترسیده اند که اگر همین چند وجب دیگر از دریاچه ارومیه بخشکد، با انبوه نمکی که بر سر و روی مردم خواهد بارید، چه کنند.

وضع استانهای کرمان و یزد که از این هم بدتر است. الان کرمان در وضع بحران است. یزد هم در یک قدمی آن. استان کرمان را پسته به این روز نشانده است که الان خبر دارم در نوق و زرند مجبورند برای رسیدن به آب؛ چاههای 400 تا 500 متری حفر کنند.

همیشه برای من پرسش بوده است که چطور در طول 3000 سال به ذهن پیشینیان ما نرسیده که مثلاً همه ی زمین های بافق را پسته بکارند. حالا می فهم که آنان چه دید عمیق و چه نگاه بزرگ منشانهای به طبیعت داشته اند.

درهر صورت الان به دلیل عدم کار کارشناسی، عمده کشاورزی ما پسته کاری شده است که من همین جا ادعا می کنم، خیلی دور نیست زمانی که بافق هم مثل نوق از کم آبی،به لهله زدن بیفتد.

اما داستان صنعت غم انگیزتر است. و خوابی که برای ما دیده اند بسیار نگران کننده تر است. من به بافق هشدار می دهم که مراقب باشد.

نمونه اگر می خواهید، اردکان و میبد را ببینید. الان آنها صدها کارخانه کاشی و فولاد دارند، اما از نظر آب، وضعیتشان از ما بافقی ها بسیار بحرانی تر است. فقط کافی است دو سه روز، آب گوهرنگ قطع شود، فاجعه برای شمال استان یزد رخ خواهد داد.

ای مردم بافق بهوش باشید!

آب دشت حسن آباد ممکن است چند سالی چرخ صنعت آلوده و آلوده کننده فولاد را بچرخاند، اما مطمئن باشید اثرات بلند مدت آن در مرگ و نابودی شهر بافق، بیشتر خواهد بود.

فولاد و صنعت در کویر و حتی استان اصفهان، اگر می خواهد درآمد بیافریند باید هزینه انتقال و تصفیه آب از دریا را به جان بخرد. اگر چه اصلاً اطمینانی ندارم که همین انتقال آب از دریای عمان به داخل ایران هم اثرات سو و مخرب بر محیط طبیعی ما نداشته باشد. که حتماً دارد.

حالا بخوبی درک می کنم که چرا پدرانمان در کل استان یزد فقط چند صد باغ و آبادی ایجاد کرده اند. آنها بخوبی می دانستند که در کویر، مرگ بسیار به انسان نزدیک است و کوچکترین اشتباهی، موجب نابودی بنیان تمدنی آنها خواهد شد. چیزی که ما با خیره سری درک نکرده ایم و فکر کردیم می توانیم با طبیعت شوخی و جدال کنیم و الان ثمره آن را می بینیم. ما نظم طبیعت را بهم زده ایم. الان که 30 بهمن است و این مطالب رامی نویسم همه ی درختان باغچه، شکوفه کرده اند. آیا گرمای زمستان امسال پیش درآمد و هشداری برای سختی و حتی نابودی ما در تابستان نیست؟

باز هم تاکید می کنم و به مردم بافق هشدار می دهم !

استفاده از آب های بظاهر بی مصرف و بدردنخور دشت حسن آباد بافق برای صنعت فولاد، موجب مرگ و نابودی بافق در آینده خواهد شد.

من مرده، شما زنده. نگید که نگفتم.

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 10:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مطالب فوق میتواند درست باشد. مدیر عامل شرکت سنگ آهن (حاج جواد عسکری) جهت تامین آب مورد نیاز طرح های جوار معدنی در حال اجرای پروژه تصفیه فاضلاب شهری می باشد نظرتان در این خصوص چیست؟ آیا ایشان به فکر آینده شهر خودشان هست یا نه؟

    امیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 8:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    شما از ایشون اصلا حرف نزن که هر چه می کشیم از دست اوست .
    واقعا مردم را احمق فرض کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درد آشنا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 11:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. حرف شماجانِ کلام پروفسور کردوانی کویر شناس به نام کشور است هرچند گوش شنوایی نیست.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 11:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

دستتون درد نکنه آقای فلاح با این مطلبتون،اما یه سئوال شما چه رشته ای تحصیل کردین که اینجور کارشناسی میکنین،دوما خود شما میفرمائین این آب دشت حسن آباد بدرد ی جز صنعت نمیخوره ،اگه صدسالم اونجا بمونه همینه،شما میفرمائین فاجعه اگه از آب حسن آباد برداشت بشه مرگ تدریجی بافقه،میخام ببینم اگه برداشت نشه و کارخونه جات احداث نشه بافق زودتر نمیمیره؟؟؟
البته در مورد پسته کاری توی بافق با شما موافقم و حرف شما صحیح است،اینمورد بخاطر کم کاری برادران در جهاد کشاورزی است که تحقیقاتشون بنظر بنده ضعیف عمل میکنه وگرنه طی این سالهای زیاد می توانستند با کمی تحقیق گیاهی پرسود تر از پسته را کم کم جایگزین پسته نمایند که هم مصرف آب کمتری دارد،هم با آب و هوای شهرستان بافق سازگارتر است،هم برداشت اون ساده است و هم اینکه محصول آن گرانتر است،یه تحقیق کوچولو توی نت که بکنید به گیاهان مختلفی برمیخورید من جمله گیاهی به نام ماکادمیا که البته با تحقیق روی اون فکر کنم بشه اون رو توی بافق پرورش داد.
در آخر با تمام احترامی که برای شما قائلم نوشته شما کمی بوی اغراض سیاسی میدهد،البته امیدوارم که چنین نباشد

    جالب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اسفند 1393 - 4:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    آقای پورفلاح چند سال پیش بایداین مطلب را می نوشتی نه حالا.
    امان از سیاست بازی و سیاست زدگی!!

داود خ.ش.م این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 12:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای پور فلاح شما کاملا صحیح می فرمایید . مافیایی تشکیل شده است که به بهانه ی سد سازی پول ملت را به یغما می برد . خیلی از این سدها ساخته نمی شوند ولی پول آنها پرداخت می شود و د ر جیب افراد یا نهادهای خاص می رود .سدهایی هم که ساخته می شوند ایران را خشک نمودند .
به خوبی به توفان نمکی که در انتظار مردم آذربایجان است اشاره کردید . زاینده رود خشکیده است . کارون و مردم خوزستان در رنج به سر می برند .بسیاری از جنگلها و مراتع سوزانده شدند (شاید باور نکنید به علت اینکه تحریم هستیم و نمی توانیم هلی کوپترهای مخصوص خاموش کردن آتش را بخریم ، بسیاری از مراتع و جنگلهای ما تا درخت آخر سوخته اند)
زیست بوم ما در این سه دهه ی گذشته به سمت نابودی رفته است .
خیلی ساده به شما می گویم وضعیت ایران و ملت ایران بسیار وخیم است و هیچ افق روشنی در مقابل ما نیست . بدون سیاه نمایی به تمام همشهریان و هم وطنان خود می گویم که وحشت بزرگ در انتظار مردم ایران است .
امیدوارم قبل از آنکه دیر شود ملت ما به خود بیاید و از خوابی بیدار شود و دریابد که تنها وارثان 2500 سال تاریخ می توانند ایران را از این وضعیت نجات دهند .
مردم ایران باید بی تفاوتی را کنار بگذارند زیرا امروز زمان بی تفاوتی نیست .
خودم جوانم و به دوستان جوانم توصیه می کنم فریب روشنفکران را نخورید . تاریخ به ما ثابت کرده است ، روشنفکران هیچ سودی برای ملت ما نداشتند .
باز توصیه می کنم شاهنامه تهیه کنید و بخوانید ، ایران ققنوسی بوده است که بارها از خاکستر خود بلند شده است . ما تجربیات تاریخی وسیعی داریم که در دل شاهنامه نهفته است .

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 12:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این مطلب کاملا دست است .همین حالا هم برای مقابله با بحران کم ابی دیر شده است طبق نظر کارشناسان داخلی و خارجی با ادامه این روندتا 25 تا 30 سال اینده ایران به یک کشور بیابانی و خشک تبدیل می شود.طبق نظر کارشناسان ناسا که کارشناسان داخلی هم انرا تایید کرده اند حتی اگر طی 30سال اینده ایران سالهای پربارانی هم داشته باشد نمی تواند این کمبود اب را جبران کند

جوان بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 1:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فریادت به جایی نمیرسد

رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 2:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دشت قطره! !!!!؟؟؟؟؟؟؟از کی تا حالا دشت شادکام شده قطرم آخه، اونجا بهش ميگن دشت شادکام نویسنده محترم، لطفاً دقت کن.

ساسان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 2:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با عرض سلام
جناب پور فلاح گفتارتان کاملا متین
ولی در نظر داشته باشید آب دشت حسن آباد به شدت از طرف دوستان در اردکان با اخذ مجوز از تهران در حال مصرف شدن است و اگر ما همین یک واحد فولادی را هم تعطیل کنیم تاثیری در آینده این دشت نخواهد داشت .
از سال 88 برداشت آب از این دشت, نشانه های نگرانی را بروز داده است .
یگ واحد فولادی و یکی دو واحد گندله آب زیادی نیاز ندارد ولی اشتغال پایداری ایجاد خواهد کرد .
ولی همچون چادر ملو باید به فکر انتقال آب از دریاهای جنوبی بود قبل از اینکه سفره ها نشستی داشته باشد که پس از نشست قابل برگشت نخواهد بود .
بدرود

احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 5:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باید از منابع طبیعی به شکلی استفاده شود که منجر به تغییر و دگرگونی در چرخه آن منابع نشود که اگر این اتفاق رخ دهد اولین ضرر های آن متوجه استفاده کننده خواهد شد..استفاده از منابع طبیعی حساب و کتاب خود را دارد که کشورهای خارجی به آن توجه میکنند ولی در کشور ما با دید تمسخره به آن نگاه میکنند!!!!!!!

میرسلیمانی بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 8:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب پورفلاح عزیز
بنده ارادت خدمتتان دارم ولی …….
می گویند یک اصفهانی زرنگ و آینده نگر دو دکمه به خیاطی برد وگفت یک تن وشلوار شیک برای این دکمه ها می خواهم ولی انگار جنابعالی یک دست کت وشلوار شیک وگرانقیمت را به خیاطی می برید که برایش دکمه می خواهم!!!!با چنین تفکری خیانت 40 سال قبل اصفهان و بی عرضگی یزد آن زمان را دارید توسط شخصی بافقی به بافق تحمیل می کنید.خوب است کمی بیشتر در نوشته ها و کارشناسی های سطحی نگرمان دقت نماییم.برادر من شما بافق را بدون بهره برداری از معدن چغارت تصور بفرمایید که اگر بنا بر چنین استدلالی چغارت را استخراج نکرده بودند آیا دیگر بافقی وجود داشت؟؟آیا نامی از بافق در گستره دنیای جغرافیایی یا مجاری وجود داشت؟آیا بافق از کوچه اوقاف فراتر رفته بود؟؟؟حال بماند که سایرین همانند حوزه های نفتی وگازی ایران وقطر تا می توانند سفره های بافق را خالی وبه جیب اردکان ومهریزو یزد سرازیر خواهند نمود!!!آخر برادر من این چه هشداری است که همه دنیا بدنبال ایجاد کارخانجات فولاد که صنعت مادر بشمار می آید هستند و یک جوان بافقی هشدار می دهد که با آن نابود می شویم!!!شما دیگر چرا؟؟؟یرادر بافقی من چرا شما جوانان بافقی اینقدر بی اعتماد و ساده اید؟؟؟در هر مسئله ای وقتی متغیری 99 فایده با یک ضرر دارد جوان عزیز بافقی چشمان مبارکش فقط همان یک ضرر یا مشکل را می بیند و فریاد می زند نمی خواهیم یا ما اهلش نیستیم؟؟؟؟شاید این هم از علایم آخرالزمان است!!!

    داود خ.ش.م این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 11:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    آقای میرسلیمانی از کجای نوشته ی آقای پورفلاح ، برداشت کردید که ایشان گفتند که نباید کارخانه ی فولاد در بافق احداث شود . اقای پورفلاح می گوید آب تامینی برای این کارخانه نباید از حسن آباد تامین شود زیرا زیست بوم ما را به خطر می اندازد .
    بافقیها اردکان و مهریز را کعبه ی آمال خود کردند . انگار که این شهرها در اوج صنعت و تکنولوژی به سر می برند . فرض کنید چغارت تمام شد و کارخانه ی فولادی هم احداث نشد . بافق نابود شد . خوب شما مهاجرت می کنید به اردکان و در مدینه ی فاضله ی خود زندگی می کنید .اما اگر ایران نابود شود شما به کجا مهاجرت می خواهید بکنید ؟؟؟؟؟؟؟
    شما به کشورهای عربی نگاه کنید . با احداث آبشیرین کنهای بزرگ در کنار خلیج فارس و دریای عمان آب آشامیدنی خود را هم تامین می کنند . شما در اینترنت به زمین های گلف قطر نگاهی بیندازید که از همین ابها آبیاری می شود .
    300 میلیارد دلار انرژی هسته ای برای ملت خرج برداشته است . با مقداری از این پول می شد کاری را که قطری ها کرده اند انجام داد تا امروز به این بد بختی در تامین آب مردم دچار نشویم . ده سال دیگر ما چه می خواهیم بکنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    راه حل مشکلات این نیست که هی بگویم هر چه پول است در جیب یزد ریختند،در جیب اصفهان ریختند ، در جیب اردکان ریختند .
    پولها در جیب دزدان ریخته می شود . آقای نوبخت همین دیروز گفت 700 میلیارد دلار را قورت دادند .آیا شما می دانی 700 میلیارد دلار یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگر نهایت آرزوی شما زندگی در اردکان است ، خونه زندگی خود را جمع کن و برو اردکان زندگی کن .
    در اینکه کارخانه ی فولاد باید در بافق احداث شود هیچ کس شکی ندارد اما بدانید ایران اینقدر ثروت دارد که مردمش رفاهی در حد کشورهایی مثل سوئیس داشته باشند اما این ثروتها چپاول می شود . ته مانده ی این ثروت را هم به صورت ناعادلانه بین شهرها تقسیم می کنند تا دعوای بین شهرها ایجاد شود و مردم با هم همراه و متحد نباشند .
    مشکلات بافق جدای از شهرهای دیگر حل نمی شود . درک این نکته سخت نیست . آیا شما حب وطن ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برای من بین بافق و شهرهای دیگر تفاوتی وجود ندارد . اگر بافق نابود شود به شهر دیگر می روم . اما اگر ایران نابود شود آواره می شوم . شک ندارم با افتادن در تله ی دعوای بین شهرها و اقوام، ایران نابود می شود .
    با سیاستهای فعلی کشور که منجر به انزوای ایران شده است ما هیچگاه شاهد اقتصاد کارآمد نیستیم و مطمئن باشید به سمت یک فاجعه پیش می رویم . فاجعه ای که دامن همه را می گیرد . چه بافقی باشی ،چه اردکانی ،چه اصفهانی ،چه کردستانی و …
    متاسفانه دوستان این حرفها را به شوخی می گیرند اما دیری نمی گذرد که شوخیها جدی می شود و آن وقت دیگر دیر شده است .

    داود خ.ش.م این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اسفند 1393 - 9:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    مطالعه مقدماتی انتقال آب به کویرهای ایران+فیلم
    مطالعه مقدماتی انتقال آب به کویرهای ایران همراه با مستند ۱۲ دقیقه ای

    مهندس محمود شاهبداغی که ساکن ایالت نیویورک هستند پس از سالها مطالعه روی نحوه آبرسانی به کویرهای فلات ایران یک مستند علمی در مورد ابعاد و نحوه آبرسانی به کویرهای کشور (دشت کویر؛ کویر لوت و تالاب جازموریان که اخیرا خشک شد) تهیه نموده اند. این مستند بر اساس عکسهای سه بعدی ماهواره ای سازمان فضانوردی آمریکا (ناسا) تهیه گردیده که ارتفاع پستی و بلندی های کشور از سطح دریا را بخوبی نشان میدهد. کویر های فلات ایران در گذشته های دور دریاچه بودند و طی چند هزار سال اخیر به مرور خشک شدند.

    برش های عمودی که نشاندهنده ارتفاع چهار چاله فلات مرکزی ایران هستند (سه چاله فوق الذکر و چاله ای که شهر طبس در آن واقع شده است) نشان میدهد که کوههای اطراف این چاله ها تا چه سطحی قابلیت ذخیره اب را دارند. ابعاد انتقال آب نجومی است ولی غیر قابل انجام نیست. برای انتقال آب از دو یا سه فاز متفاوت و با تلفیق دو شیوه شناخته شده استفاده شده است: قنات و پمپ.

    برای رسیدن به این منظور قناتی با ارتفاعی پائین تر از دریای عمان در دهانه خلیج فارس حفر می شود تا با شیب حدودا ۱ متر آب را تا کوهپایه های تالاب جازموریان هدایت کند. سپس مخزن بزرگ انتقال آب در زیر کوه ایجاد شده و آب بطور عمودی تا ارتفاع ۵۳۰ متر برای پرکردن تالاب جازموریان پمپ می شود. جازموریان ذخیره آب برای انتقال به کویر لوت خواهد بود که همان دوشیوه قنات و پمپ مجددا بکار گرفته شده و اب تا ارتفاع ۲۸۰ متر برای پرکردن کویر لوت و سپس دشت کویر پمپ خواهد گردید. زمان انتقال آب بستگی به قدرت و تعداد پمپ دارد. ایشان نظریاتی نیز در باب نمک زدایی ازآب دریا دارند که پس از تکمیل پژوهشها در اختیار عموم قرار خواهند داد.

    این فیلم را در زیر ببینید :

    https://www.youtube.com/watch?v=acRO-VKLvZk

فولادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 9:51 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اشتغالزایی بهتراست یاکشاورزی که هیچ فایده ای نداردچون اب شوراست شماکه خودت سرکاری که اینطورسنگ اندازی میکنی

دلداده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 11:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقایون دعوا نکنید چه فولاد زده بشه چه نشه چه کشاورزی انجام بشه چه نشه ! سفره های اب زیر زمینی توسط اردکان به زودی توسط اردکان به هلاکت یرسه چرا ؟ چون با چاه هایی که در اطراف داغ دلتون ( دی 19 ) حفر شده بر داشت میشه هممون دیر از خواب بیدار شدیم به نظر من برید بهشت الحسین همین حالا یه تکه زمین بخرید که در اینده به این مشکل هم بر نخورین

سعید،ن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 11:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دمت گرم آقای پور فلاح، شیری که خوردی حلالت، ولی کو گوش شنوا! !!!!!!!وقتی تو مملکت ما طرف بدون ضامن 6500 میلیارد تومان وام میگیره دیگه تا ته ش رو بخون. فقط باید امید بخدا داشته باشیم و بس. همین. یه عده دزد و فاسد مملکت رو به تاراج بردند.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 1 اسفند 1393 - 11:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بازم نوقی هاسالی اوقه میلیون پسته میفروشن ولی ماچی فولادراه بیفتدان شاالله به نفع بافق و بافقی است

سید امین رضوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اسفند 1393 - 9:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

برای برادر عزیزم محمد علی خوشحالم که اندکی آن حس ناسیونالیستی ای که سید محمد میرسلیمانی بزرگوار در نظرشان آورده اند را فراموش کرده و اندکی کارشناسی به آن نگریسته است.. آب دشت حسن آباد و بهره برداری از هر منبع آبی، نیاز به کار کارشناسی دارد و متاسفانه در سالهای گذشته خصوصا دولت قبلی، کارناشناسان بیشماری در کشور، هر چه خواستند کردند و طبیعت، نیز همانند همه جوانب اقتصادی اجتماعی سیاسی ما دچار فاجعه شد. اکنون خشک شدن ارومیه، زاینده رود، کارون و ریزگردها که برخی هنوز باور ندارند که بلایی طبیعی در حد فاجعه است و زلزله بم را به یاد من می آورد، همه و همه نتیجه کارهای ناکارشناسی کارناشناسان دولتی است که متاسفانه شاهدیم. از محمد میرسلیمانی عزیز نیز همانطور که حس ناسیونالیستی نسبت به بافق دارد درخواست دارم نسبت به همه ایران داشته باشد و به این سادگی هر شهر دیگری را در مظان اتهام قرار ندهد و اذهان مردم را نسبت به آنها بد نکند. تخم نفاق و تفرقه نیافکند که همان چیزی است که “ایران دشمنان” در نظر و هدف دارند. تا کی می خواهیم بافق را در یک طرف قرار دهیم و اردکان و بهاباد و یزد و مهریز و … و استان اصفهان و .. را در طرف دیگر. ما با کسی سر خصومت نداریم. این دعواهای خانگی، به نفع کسانی است که آب در آسیاب دشمنان واحدمان می ریزند.
در ضمن، کاش به حضور کارشناسان نخبه ای نظیر اردشیر هزارخانی و کردوانی و دیگران در بافق احترام می گذاشتیم. یادم می آید وقتی آب فسیلی را در بافق مطرح کردیم بسیاری بر ما خندیدند اما باید قبول کرد که تمامی آلترناتیوها را باید در نظر گرفت. بیاییم جدای از بحثهای محلگی و دشمن تراشی و ….به فکر آیندگان باشیم. اسلام امروز ما، تنها دین و مذهبی است که در آن بر خلاف دیگر ادیان، اهمیتی به آیندگان و نسلهای آینده نمی دهد، حال آنکه اسلام واقعی اینگونه نیست.

آدرنالین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 اسفند 1393 - 12:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای امین خان رضوی
تو هم خوب بعضی مواقع میای پارازیت میندازی! !!!!تو خودت از دار و دسته و طرفداران آقای ایکس هستی که شهر ما رو به تاراج برده و هنوز داره عوام فریبی میکنه. دوست عزیز لااقل تو راه ع،ی را نرو که…..!!!

ميرسليماني بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 اسفند 1393 - 9:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درودها جناب رضوي عزيز
چون نكاتي را فرموده بوديد بناچار نكنه اي را ياد آور مي شوم.بنده نظر جناب پورفلاح را بر خلاف نظر شما كارشناسي نمي دانم.در اين كه سفره هاي حسن آباد فعلا غني است و با فولاد خالي خواهد شد شكي نيست ولي اينكه چنين نظرياتي را كه جنابعالي هم باور داريد جاده رابراي سواستفاده و بهره مندي راحتتر شهر ديگري مهيا سازد كمال نامردي و ساده انگاري مي دانم. جناب رضوي سفره هاي زير زميني آب ديواري بينشان همانند درو ديوار شهرها وجود ندارد واگر شما بهره نبرديد كنار دستي مي تواند همه آنرا بالا بكشدهمانندميدانهاي گازهاايران وقطر. به فرض كه جنابعالي يا جناب پورفلاح جلوي برداشت آب را گرفتيد وقتي اردكان براي فولاد يا معادني كه همه تان مي دانيد شروع به برداشت كرد و شما با چنين نظرياتي در عمل جاده صاف كن صنايع ومعادن اردكان شديد چه جوابي به مردم بافق خواهيد داد؟؟ضمن ْآنكه مشكل افت آب و كم آبي درد تمام نقاط كشور است ولي همه جا طرحهاي صنعتي و معدني خود را همانند گذشته دارند به پيش مي برند فقط جواناني از شهر بافق مي خواهند براي حفظ آبهاي زيرزميني حصاري دور خودشان بكشندو درحالي كه ديگري در كنارشان از همان سفره برداشت مي كند و به ريش همه هم مي خندد قانون نابي را اجرا كنند!!! اين چه رويه اي است كه همه جا عليه بافق مظلوم قانون وضع مي كنند و مثلا فولاد بافق را از گردونه خارج مي كنند جنابعالي سكوت مي كنيد ولي وقتي دوست عزيزي مي گويد سفره حسن آباد را دريابيد شما دقيقا در جهت منافع اردكاني ها كه چادرملوي مارا بردند و دي 19 را دندان گرد كرده اند قلم مي زنيد و به فكر اجراي قانون و حفظ منابع براي آيندگان ايران مي افتيد؟؟؟چرا راجع به جاده بافق نمي نويسيد؟چرا تاخير گاز به بافق را گله نمي كنيد؟چرا گندله و فولاد را پيگير نمي شويد ويكبار از فرماندار محترم بازخواست نمي كنيد؟چرا كارخانجات راه آهن را نمي نويسيد؟چرا از ايستگاه زوار در رفته راه آهن بافق نمي نويسيد؟چرا پيگير چند كيلومتر مانده جاده نوق نمي شويد و فقط نظر مي دهيد كه سفره حسن آباد را برداريد بافق مي ميرد تا اردكان با خيال راحت برداشت كند!!!مفهوم مخالف چنين نظريه اي اين است كه فولاد بدرد بافق نمي خورد و ما فولاد نمي خواهيم!!!! جناب رضوي شماديگر چرا؟؟؟ عجب حكايتي است !!!
با تقديم احترام

سجاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 اسفند 1393 - 1:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای میرسلیمانی ، باید جلوی اردکان گرفته شود تا از آب حسن اباد نکشد ، نه اینکه ما هم همین کار را بکنیم .
خنده دار است که شما میادین مشترک گاز و نفت با قطر و امارات را با آب حسن آباد مقایسه می کنید . اگر محیط زیست نابود شود مطمئن باشید دودش در چشم مردم اردکان هم می رود . ما با اردکانیها هم وطن هستیم . چند کیلومتر بینمان فاصله است ؟
متاسفانه افکار شما پوسیده است و در دوره خان و خان بازی قاجار به سر می برید . ایرانی که نباشه نه بافقی است و نه اردکان .
اگر قرار بر این باشه همه ی مردم مانند شما فکر کنند که تجزیه ی ایران در آینده ی نزدیک حتمی است .
همه ی حرفهای شما را در مورداینکه بافق مورد ستم قرار گرفته است را قبول دارم ولی راهش این نیست .مردم اردکان به ما ظلم نکرده اند بلکه …. به ما ظلم کردند .

میرسلیمانی یافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 اسفند 1393 - 11:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای سجاد
اگر بافقی هستید بنا ندارم در برابرتان جبهه گیری نمایم ولی خوب است آنهایی که جلسات خصوصی و دو نفره با استاندار داشته اند والان قلم در دست گرفته برای خوش خدمتی و دقیقا در راستا وهمسوی مافیای کثیف و دزد انگارانه و واپس گرای فولاد که نماینده محترم هم اشاراتی کرده اند و جاده صاف کن فولاد شهرهای اطراف شده اند را مد نظر قرار دهید.نخیر بنده در دوره خان بازی نیستم و می دانم جواب قولهای داده شده در جلسات دو نفره با استاندار را دارید پس می دهید در حالی که حتی نتوانستید یک وجب از روستاهای اشغالی را پس بگیرید!!! شما نه تنها فکرتان که مغزتان هم گندیده است که چنین فکر می کنید.چطور است که در صد کیلومتری ما چهار کارخانه فولاد با سرعت در حال احداث ا ست و محیط زیستش مشکلی ندارد فقط فولاد بافق است که فاتحه محیط زیست ایران را خواهد خواند؟؟شمای نفهم آلت دست این وآن نمی خواهد بفکر ایران باشی… اندکی فهم و شعورت را زیاد کن و اگر جیره خواری مافیای فولاد را بر شخصیت و زادگاه و مردم مظلوم بافق ترجیح داده ای حداقل بفکر آخرتت باش که این چند روزه دنیای فانی خواهد گذشت .زهی شرف به دوران قاجار که مردان مرد بیشتر خودنمایی می کردند وبافق مانند نگینی درخشان و تابنده در برابر چند کوره ده متروک و چند وجبی با اقتدار می درخشید و قلمهای مزدور بدست هنوز در تاریخ بافق جایی نداشتند.

جواد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 1:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در هر صورت باید در بافق چرخه فولاد تکمیل بشه چه با آب حسن آباد چه با آب زاینده رود چه با آب آوردن از خلیج فارس یا دریای عمان در ضمن بعضی از دوستان هم در جهت منافع اردکان قلم نگاری نکنید

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 12:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب سلیمانی عزیز ، در بدتر ین حالت ، شما نام اردکان را هم بگذارید کنار لبنان ،غزه و سوریه .
خوبی سرمایه گذاری در ادکان (علارغم تبعیض نسبت به بافق) این است که بسیاری از اقوام ما آنجا زندگی می کنند . اگر بافق کار گیر نیاوردیم می رویم اردکان .اگر بیمارستان مجهزی در اردکان ایجاد شد به آنجا می رویم. احساس غربت هم نمی کنیم چون هموطنان و اقواممان ما آنجا هستند .
ولی در جاهای دیگری که نام بردم …. (جای خالی را خودتان کامل کنید چون نوشتنی نیست)

ح-ا-ا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 10:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدایابه دادمون برس

یک جوان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 12:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
صد در صد این نویسنده از طرف مافیای فولاد اجیر شده

یادگار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 1:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقایون طرفهای درگیر کلامی و نوشتاری رقیمه بالا : بنده با بحثهای کارشناسی و غیر کارشناسی و همچنین مغرضانه و یا صادقانه شما ملاحظه ای ندارم ولی آنچه برایم همانند روز روشن است اینست که تا زمانی که بافقی ها بنیه علمی و تخصصی خود را بالا نبرند و در کشور به مناصب بالا و درجات درخور که یکی از لازمات زمانه امروزی است نرسند هرگز شهرمان پیشرفت نمیکند . بیایید همانطوری که در دوران دفاع مقدس خالصانه برای اعتلای اسلام و انقلاب و میهنمان جهاد کردیم در این زمان با جهاد علمی فرزندانمان از این مرز وبوم حمایت کنیم و با پرورش متخصصان در سطح شهر ، استان ، کشور و حتی جهان سرآمد باشیم که بقولی : قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است

    امیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 2:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

    به ما گفتند در نظام اسلامی بر خلاف نظام طبیعت ، حق مظلوم محفوظ است و پایمال نمی شود .

سید امین رضوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 اسفند 1393 - 11:08 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب میرسلیمانی عزیز، در تعجبم از جنابعالی که قلمتان و نوشته اتان با افکاری که بنده می شناسم از شما، صدها درجه متفاوت است. این چه طرز سخن گفتن در یک محیط همگانی است؟ کسی را نفهم و جیره خوار خواندن، دور از شان افرادی نظیر شماست. بنده که افتخار آشنایی نزدیک را با شما داشته و دارم و می دانید که ارادت به جنابعالی هم داشته و دارم و خواهم داشت، این نوع نگارش را حمل بر حس شدید ناسیونالیستی تان می دانم که شقشقیه ای است که افسار گسیخته است. وگرنه، اگر قرار باشد هر مخالفی را به طعن و استهزا برانیم، بافق همین است که هست.. وقتی عملی ، تاراج طبیعت و آینده فرزندان این مرز و بوم است، صرفا به این دلیل که اردکان انجام میدهد،
پس خودمان انجام دهیم، که درست نیست. باید جلوی هدر رفتن این سرمایه و نابودی زیست محیطیمان را بگیریم. ماندن در تاریخ، خوب نیست برادر بزرگوارم/. ما با داشته های امروزمان، پیشرفت می کنیم نه با داشته های دیروزمان. کشورهای مدرن دنیا، اغلب، تاریخچه ی غنی ندارند اما ما ایرانی ها و به تبع آن بافقی ها، هنوز بر داشته های قدیممان می بالیم. امروز، بردن نام محمد تقی خان، ارزشی ندارد اگر رگه هایی از وی را در مردممان نمی بینیم. بدون شک، هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که ما استانها و شهرهای ایران زمین، با هم در اختلاف باشیم تا ایران به سمتی برود که مورد خواست دشمنانش است.. از آنجا که بنده جلسات دونفره با استاندار داشته ام، و شما شاید در جریان باشید، به هیچ وجه این بی احترامیتان را بی پاسخ نخواهد گذاشت و با تمام احترامی که به شما قائلم، روزی ثابت خواهم کرد که کسانی که امروز داعیه دار حمایت از مردمند، چه خیانتهای پشت پرده ای به مردم بافق کرده اند. امیدوارم، شخص دیگری را مد نظر خود و هدف توهین قرار داده باشید. موفق باشید

You cannot copy content of this page