با ایجاد فولاد در بافق سفره خام فروش ها برچیده می شود

دسته: اخبار ویژه
۳ دیدگاه
شنبه - 2 اسفند 1393

به گزارش بافق پویا قرار بود دیروز دخیل عباس زارعزاده بعد از نماز جمعه افشاگری هایی در مورد دست های پشت پرده فولاد ابویی داشته باشد که این برنامه به دلایلی منحل شد. در عوض بعد از ظهر نشست خبری با حضور خبرنگاران بافق و دخیل عباس زارعزاده در محل دفتر نماینده شهرستان برگزار شد. بیشتر سوالات خبرنگاران و انتظارات آن ها حول محور فولاد بافق یا به عبارتی فولاد ابویی مطرح بود. موضوعی که امروزه دوباره تنش و استرسی در جان مردم بافق انداخته است. خبرنگاران به نمایندگی از مردم سوالات را مطرح می کردند تا وظیفه خود را که اطلاع رسانی به مردم است را انجام داده باشند. قسمتی از سوالات مطرح شده را عنوان میکنیم و خبرهای تکمیلی این  نشست را در خبرهای بعدی به اطلاع میرسانیم.

IMG-20150220-WA0021

بافق پویا: آقای زارع زاده شما به عنوان نماینده مردم بافق در مجلس تاکنون چند بار از حق مردم بافق در مجلس دفاع کرده اید؟

هر نماینده در سال یکبار بیشتر نطق ندارد و من هر سال فقط یک نطق داشتم که اکثر مطالب مربوط به معادن بافق بوده است.

به عنوان نمونه بعد از اتمام یکی از نطق های من امام جمعه بافق با من تماس گرفتند و مطالبی را متذکر و از بنده تشکر کرد و در دولت قبل دیدار های زیادی با غضنفری وزیر وقت صنعت داشتم تا جاییکه بخاطر تعدد این دیدارها همه من را میشناختند و حتی بدون ارائه کارت شناسایی وارد دفتر وی میشدم.

بافق پویا: چرا تاکنون به خاطر کوتاهی ها و ایجاد حساسیت  وزیر را به مجلس احضار نکردید؟

در این مورد باید عرض کنم من ۴ ماه است که از وزیر صنعت سوال کردم اما هر بار پاسخگویی به آن را عقب انداخت ضمن اینکه باید  عرض کنم در دو باری که وی از مجلس کارت زرد گرفت، بنده نقش مهمی داشتم.

بافق پویا: چرا و چه کسانی با زدن فولاد در بافق مخالف هستند؟

کسانیکه به خام فروشی عادت کرده اند زیرا با خام فروشی منفعت زیادی نصیب آن ها میشود. نان خیل ها در گندله است در نورد نیست. در سنگ خام است زیرا میتوانند با عیار آن بازی کنند. و اگر فولاد دربافق زده شود، دستشان از نان کوتاه میشود.

به عنوان مثال معدن کوشک بدون هیچ فرآوری مستقیم توسط علیمحمدی به خارج فرستاده میشود حال آنکه کارخانه ذوب و روی بافق فرآوره های موردنیاز خود را باید از خارج تهیه کند، آیا این خیانت به ایران نیست؟!

در پس تمام این قضایا کسانی دست در دست هم داه اند که مانند زنجیر به هم وصل شده اند، مافیلای فولاد، تا زنجیره ی این مافیای فولاد از هم گسسته نشود، این جریان ادامه دارد.

باید رانت ها حذف شود تا کشور به پیشرفت دست پیدا کند. قوه ی ناظر از جمله قوه ی قضاییه باید اراده قوی داشته باشد که این اراده را نمی بینیم. در کشور چین بزرگترین مقام کشور با یک اختلاس اعدام میشود اما در کشور ما در حین جرم با کسی برخورد نمی کنند و بعد که قضیه از دست آنها خارج شد میخواهند اقدام کنند.

IMG-20150220-WA0023

بافق پویا : مشکلات اساسی که به جز تهیه خوراک ابویی در بافق بوده ،چه مشکلاتی است و آیا رفع شده است؟

اولین مشکل پیمانکار بوده است. بحث مطالبات پیمانکار مطرح بود که ایمیدرو و ابویی هر کدام او را در زمین دیگری پاس میداد.

بحث راه، برق و آّب این فولاد نیز از مهمترین مشکلات وی بود که با وساطت ها و دوندگی های زیاد قسمت اعظمی از این مشکلات حل شده است.

تأمین خوراک فولاد ابویی یکی دیگر از مسائل می باشد که متأسفانه هنوز درگیر این موضوع هستیم.

در مورد اعطای وام توسط صندوق توسعه نیز باید عنوان کنم که صفدر حسینی اعلام کرده که وام  وی را مصوب کردیم و هر لحظه ای که منع ایجاد شده بر سر راه فولاد برداشته شود، وام پرداخت خواهد شد. بنده حدود ۲ سال و نیم است که درگیر مسائل ابویی هستم و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده ام.

بافق پویا:  با توجه به حساسیت های موجود در شهرستان و کوتاهی مسئولین آیا تاکنون جلسه شورا ی تأمین  تشکیل نشده ؟ اگر نشده چرا؟

خیر تشکیل نشده، شورای تأمین برای این مسائل تشکیل نمی شود. و در مواردی که آشوب اجتماعی در میان باشد تشکیل میشود.

بافق پویا: چرا می خواهید مسائل فولاد را برای مردم باز کنید و آیا این کار ضرورتی دارد؟

یکی از بدبختیهای مردم این است که نمیدانند. من یک تنه نمیتوانم درسطح کشور پیگیر مسائل باشم. در گل گهر ، در انگوران و در اردکان این مسایل مطرح نیست زیرا در این مناطق طی سی سال گذشته سرمایه گذاری هایی صورت دادند و آینده ی فرزندان خود را تأمین کردند. اما در بافق چه؟! چند دهه ی دیگر که بگذرد همه سرمایه ها تمام می شود آن موقع تکلیف  نسل های بعدی چیست؟! امام فرمودند :خوبیها را بگویید، بدیها را هم به مردم بگویید تا مردم بدانند، مردم حق دارند که بدانند. در آن زمان من باید پاسخگو باشم تو که میدانستی پس چرا نگفتی؟!

من تقاضا ندارم  آشوب اجتماعی صورت بگیرد و نمیخواهم مردم مثلا چون فلانی که در فلان محله است را یا من را چون عمامه دارم قبول داشته باشند. مردم باید آنچه میگذرد را بدانند.

ما به دنبال  حق مردم بافق به عنوان یکی از ظرفیت های بالای  استان هستیم، حقی که در خودش منافعی برای مردم بافق داشته باشد. اگر معدن تمام بشود چکار میشود کرد و مردم کجا باید بروند به عنوان نمونه بحث تعطیلی آنومالی شمالی که چه تعداد بیکار شدند! این عاقبت تعطیلی معدن است اگر سرمایه گذاری های لازم در بافق صورت نگیرد. پس باید به دنبال تکمیل ظرفیت های بافق باشیم.

خبر تکمیل خواهد شد …


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اسفند 1393 - 11:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این حرفها فقط بازیهای سیاسی است نه دخیل عباس دل برای مردم می سوزاند و نه دیگران .
مشکلات مردم در فردایی حل می شود که افرادی در آن مسئولیت داشته باشند که به پشتوانه ی تخصصشان بر روی کار آمده باشند .
در آن فردا نه اصولگرا جایی و نه اصلاح طلب .
ما هنوز منتظر افشاگری هستیم دخـــــــــــــــــیــــــــــل جان .

بافقی اصیل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 اسفند 1393 - 6:38 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای ابویی مامردم بافق پشتت هستیم ونمیگذاریم زمین بخوری زنده بادبافق و بافقی

بافق من این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 4 اسفند 1393 - 9:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای دخیل عباس شما که دم از دستهای پشت پرده میزدید ودست انهارارو میکردید کجارفت اون هیاهوی که راه اندختید کجارفت پس چراشماساکت شدیدوچیزی نمیگید شما که میگوید خودراوقف مردم بافق کردیدچراازحق مردم بافق دفاع نمیکنیدپس مامیدانیم دردوران نمایندگی شما چیزی در بافق عوض نشد بلکه رفت است مامردم بافق قانع هستیم شماهمانند شهرزادگاه خودتان که نه بلکه 15درصد برای شهرمانقش داشته باشید

You cannot copy content of this page