تو راه باشیم خوش باشیم!!!

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 19 تیر 1391
روزهای آماده سازی کوچه و بازار ، شهر و خیابان مثل همیشه آمد و رفت . شبهایی رنگارنگ ، پرنور و دلنشین ، شبهایی که همه ساله با جشنهایش شاید همه را به کوچه و خیابان و البته مراسمهای جشن می کشاند . این شبها هم بالاخره با تمام خوبیها و چندی بی مدیریتی که میتوانست بهتر از گذشته استفاده شود گذشت و اینبار هم بی مدیریتی و کمکاری از طرف مسئول بود ولی بااین تفاوت که اینجا کوچک و بزرگ ما مسئولیم و البته اگر قصد فرار از زیر بار مسئولیتش با هر ترفند و توجیهی نکرده باشیم ، باید جوابگوی این بی معرفتی ها باشیم !!!
هرگز با خود نشسته ایم که آن روزهای ناب برای چه است؟ هدف از آن مراسمها و برنامه ها و البته حاشیه هایی که بیشتر پیش می آید و دیده میشود ، از نحوه رو شدن انرژیهای نهفته جوانان گرفته تا کمکاری بی حد و اندازه مسئولان درهدفمندکردن برنامه های این روزها ، برای چیست؟ چرا هنوز که هنوز است برگزارکنندگان و طراحان آن برنامه ها ، درگیر و دار سرتر بودن بین خلق الله هستند و هدف را شاید گم کرده و شاید هم اصلا نمیخواهند پیدا کنند؟ چرا هنوز که هنوز است هدف از شرکت کردنمان در این جشنها بیشتر مبهم است و اصولا به فکر پر کردن اوقاتمان با شادی منعکس شده از این مجالس هستیم؟ بیائید برگردیم به آن جمله خاص همین سالهای اخیر ” ظهور نزدیک است ” . آیا براستی ظهور را نزدیک میبینیم ؟ حال اگر نزدیک است آیا این شیوه جشن گرفتن و پذیرائی کردن ، تمرینی مناسب برای آستانه ظهور است ؟ آیا این تمرینات ، مناسب حال منتظران فرج است؟ با دیدن اعمال و رفتارمان در این ایام ، به نظر می رسد در پس دعاهای ممتدمان برای آمدن حضرت مرددیم ، چرا که هنوز به آسانی بی معرفتیمان گل می کند و با گناهانی متعدد خصوصا در برنامه ها نشان نداده ایم که منتظر فرج هستیم یا این که مثل دوران کودکیمان هنوز قصد داریم تو راه باشیم خوش باشیم … !!!
شاید بتوان گفت هدف و مقصود این ایام را گم کرده ایم و عملا درگیر برگزاری همایش یا گردهمایی سالیانه ای با نام ” طرحهای خلاقانه دستی ” شده ایم. تا بحال با خود فکر کرده ایم : چقدر آمادگی برای این داریم که فردا نه ، این هفته و ماه هم نه ولی در فلان زمان از فلان گناه دور شویم تا آماده تر برای ظهور شویم؟ چقدر نیاز است خود را بسازیم و البته چه مقدار وقت داریم و چه مقدار وقت خود را باید در این چنین ایامی ناب در راه آماده کردن خود بگذرانیم؟ چند ریسه لامپ و چند طرح ماندگار در راستای آمادگیمان باید اجرا کنیم ؟
حال در جواب دادن به این سوال تردید را بیشتر حس می کنیم که : کدام آخر؟ بیاید یا فعلا نیاید ؟
بازهم بیائید باهم بگذریم از روزهای آماده سازی کوچه و بازار،شهر و خیابان که مثل همیشه می آید و میرود. بیائید بازهم کاری نداشته باشیم که آن روزها به ساخته شدن ما ، به آمادگی ما برای ظهور چه کمکی کرد؟ بیائید بازهم کمی با خود نشستن را ، به فردا بیندازیم وفعلا خود را منتظر بخوانیم و جشن برگزار کنیم و به پخش شدن بانگ اللهم عجل لولیک الفرج در کشتی درگل مانده جهان اکتفا کنیم !!! بیائید باز به همین حساس شدنمان به عصر جمعه بنازیم و اکتفا کنیم و فعلا خوش باشیم و باز کاری به کار مسائل اطرافمان و آماده شدنمان نداشته باشیم و همچنان در دل این دنیای تاریک ، بی نور مستقیم هدایت برویم تا ببینیم خدا چه می خواهد ؟
اما تاکی ؟!!!
محمد مهدی علیزاده فلاح

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
مصطفی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 19 تیر 1391 - 8:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا پدر بیامرز، وقتی شهر ما بزرگتری نداشته باشد چطور می شود راه را پیدا کرد

تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 20 تیر 1391 - 10:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

من می خواهم بدانم سازمان تبلیغات بافق و اداره ارشاد چه فعالیت ارشادی و فرهنگی در خصوص برگزاری این اعیاد داشته اند.

You cannot copy content of this page