محمد رضا صباغیان :صدای معلمین و فرهنگیان بافق را به گوش مقامات اجرایی برسانید

دسته: اخبار ویژه
۸ دیدگاه
دوشنبه - 11 اسفند 1393

به گزارش بافق پویا، صبح روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۰ تعدادی از معلمان شهرستان بافق در مقابل ساختمان آموزش و پرورش بافق تجمع کردند.

یکی از معلمین در مصاحبه با خبرنگار حاضر در جمع گفت: علت حضور ما در این محل مطالباتی است که از وزارت آموزش و پرورش داریم. وضعیت آموزشی بعضی از مدارس بافق تأسف برانگیز است. جایگاه معلم در حال خدشه دار شدن است. بحث معیشت، مسائل رفاهی و حقوقی معلمان است.
IMG-20150301-WA0009

معلم دیگری با اشاره به جایگاه معلمان در کشور های اروپایی گفت: در کشورهای پیشرفته به یک معلم به اندازه ی یک دکتر ارزش و بهاداده میشود؛ در حالی که در کشور ما به معلم به اندازه ی یک معلم نیز بها داده نمیشود!
معلم برای حاضرشدن در کلاس درس نیاز به انگیزه و آرامش فکری دارد تا بتواند آنچه را لازم است در اختیار دانش آموزان قرار دهد. اما وقتی حتی از کمترین امکانات رفاهی نیز برخوردار نیست با چه انگیزه ای میتواند وظیفه خود را انجام دهد!

یکی از خانم های در جمع با اظهار ناراحتی از وضع موجود گفت: جایگاهی که الان برای معلمین تعریف میشود نسبت به زحمت و تلاشی که دارند ناچیز است. در طرح جدیدی که اجرا کردند جایگاه معلم را تا حد زیادی پایین آوردند. طرح های غیر کارشناسی انجام دادند و باعث شد که نظام آموزشی عوض شود. اضطرابی که به معلم در این نظام آموزشی وارد میشود در مقایسه با حقوقی که به او تعلق میگیرد قابل مقایسه نیست. معلمی که مجبور است به جز شغل معلمی شغل دوم یا سومی در نظر بگیرد، نشان دهنده عدم رضایت وی از حقوق است.
IMG-20150301-WA0008

معلم دیگری با اشاره به مزایا و توجه ادارات دیگر به کارکنان و خانواده هایشان گفت: حتی فرزندان ما نسبت به این وضعیت گله دارن، شاید در حال حاضر عملکرد آموزش و پرورش نسبت به معلمین نمود زیادی نداشته باشد اما تأثیر آن را ۱۰ سال دیگر میتوان دید. زمانی که نسلی تربیت میشود که بجای اعتماد به نفس در پیدا کردن هویت خود مشکل پیدا می کنند.

علی اصغر رنجبر رییس آموزش و پرورش با حاضر شدن در جمع معلمین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمین گفت: در بعضی از گروه های اجتماعی از روی غرض ورزی بعضی از صنف ها را تشویق به انجام کارهایی میکنند. باید سعی کرد تحت الشعاع بعضی از مسائل قرار نگرفت. اصل قضیه یعنی هدف ما از این حرکت رسیدن به خواسته های واقعی همکار ما در آموزش و پرورش است.

رییس آموزش و پرورش ادامه داد : ما نمیگوییم از حق خود بگذرید، باید مسائل و مشکلات فرهنگیان حل شود. ما هم مثل شما فرهنگی هستیم و از شما جدا نبوده و نیستیم و به عنوان یکی از همکاران شما پیگیر این مسائل خواهیم بود و از حقوق به حق معلمین دفاع خواهیم کرد.
IMG-20150301-WA0010

محمد رضا صباغیان به عنوان نماینده معلمین در این جمع به رئیس آموزش و پرورش گفت : کارمند آموزش و پرورش، معلم و دبیر مانند مردم عادی مشکلاتی دارند و حق دارند صدای خود را مسالمت آمیز به گوش مسئولین برسانند. هر قشری از جامعه برای خود صنفی دارد به جز معلمین! هرگاه برای ما مشکلی پیش میاید مجبور هستیم برای گفتن مشکل خود جدا جدا به آموزش و پرورش بیاییم و گاهی نیز که سهل انگاری میشود،جمع شده و تبدیل به اعتصابی مثل الان میشود. نمایندگانی از طرف معلمین انتخاب و این قضیه یعنی تشکیل صنف معلمین را بر عهده بگیرند تا این مسئله حل شود. یکی دیگر از مسائلی که معلمین در حال حاضر با آن روبرو هستند شأن و جایگاه معلم می باشد که متأسفانه در جامعه به آن کمتر توجه شده است. توجه به وضعیت معلمین میتواند بهترین کمک را به این قشر از جامعه داشته باشد.

وی در ادمه با خطاب به رییس آموزش و پرورش گفت: صدای معلمین و فرهنگیان بافق را به گوش مقامات اجرایی برسانید. اگر شهرهای دیگر مشکل ندارند معلمین شهر بافق مشکلات زیادی دارند. شما به عنوان بزرگتر و متولی این سازمان مشکلات ما را به گوش مسئولین برسانید. اگر پیگیری جدی در این زمینه صورت نگیرد؛ چند ماه دیگر دوباره همین وضعیت تکرار خواهد شد.

وی از همکاران خود خواست با فرستادن صلوات و داشتن آرامش مانند همیشه به کلاس های درس بازگردند.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
داود خ.ش.م این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 اسفند 1393 - 10:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از هر حرکت مدنی که در شرایط فعلی در جامعه صورت می گیرد باید حمایت کرد . چه کارگران باشند و چه معلمان .
هیچکدام از اعضای خانواده ی من معلم نیستند . کار خودم هم در زمینه ی بورس است . پس از افزایش یا کاهش حقوق معلمان سودی نمی برم ولی از این حرکت معلمان حمایت می کنم و امیدوارم دیگر صنوف هم برای تحقق خواسته های خود به معلمان بپوندند .
در این تجمعات سراسری که کانون صنف معلمان ترتیب داده بود یک نکته جلب توجه می کرد و آن هم برائت معلمان از دلواپسان غالب و مغلوب بود .
طیف اول/ دلواپسان مغلوب: تشکل‌هایی که به‌عنوان مخالف دولت در پی بهره‌برداری از اعتراضات معلمان هستند و صدالبته در اوضاع نابسامان امروز نقش کلیدی داشته‌اند و به‌عنوان متولیان آموزش در دولت‌های قبلی در بینواسازی معلمان و تهاجم به معیشت و منزلت آنان به جد از سر سیاست مهرورزی مایه گذاشتند آن‌هایی که اخبار سونامی فسادشان انسان را شوکه می‌کند و شعار دلواپسی به سود معلمان و زحمتکشان سر می‌دهند و دستشان هرگز از سفره فرودستان کوتاه نمی‌شود. به این طیف معلمان هرگز اجازه بهره‌برداری سیاسی از مطالبات صنفی خود را نمی‌دهند و نخواهند داد چرا که آنان دلواپس قدرت از دست رفته اند نه معیشت و منزلت معلمان. این طیف را می توان دلواپسان مغلوب و رانده شده از قدرت نامید.
طیف دوم/ دلواپسان غالب : تشکل‌هایی که از هر عنوان فریبنده برای دستیابی به رانت قدرت استفاده می‌کنند وبه نام دفاع از دولت و خط اعتدال و هراس از بازگشت احمدی‌نژاد به هزار حیله و نیرنگ دست می‌زنند تا معلمان را از مطالبات خود منصرف نمایند. آن‌ها جاده‌صاف‌کن سیاست‌های غلط دولت امروز هستند و به همان اندازه طیف اول در اوضاع نابسامان امروز نقش دارند. آنان نه دلواپس معلمان که دل‌نگران رانت‌های به‌دست‌آمده در دولت جدید هستند و با ایجاد تردید و یاس و دودستگی و حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی می‌کوشند منافع صنفی معلمان را قربانی منافع باندیِ خود نمایند. معلمان با این حربه و شیوه های این طیف از اصول صنفی خود کوتاه نخواهند آمد چرا که آنان نیز مانند طیف اول دلواپس رانت‌های به‌دست‌آمده از دولت هستند نه نگران منافع صنفی و سوءاستفاده طیف اول. تکرار این جمله که احتمال سوءاستفاده دلواپسان اقتدارگرا وجود دارد از سوی دلواپسان به اصطلاح تدبیر و امید، پوششی برای حفظ موقعیت خود آنان در ساختار قدرت است و توجیه دیگری ندارد. این طیف را می‌توان دلواپسان غالب و مسلط در قدرت نامید.
در زمان اعتصاب کارگران سنگ آهن هم ما شاهد این دو نوع دلواپسی بودیم . گروه اول افرادی بودند که سعی داشتند مردم بافق را در مقابل دولت فعلی قرار دهند در حالی مردم به دنبال حق خود بودند و کاری نداشتند که کدام دولت بر سر کار است . گروه دوم هم خود از قبل دولت فعلی به نان و نوایی دست یافته بودند و حرکت مردم بافق را به سازمان مجاهدین خلق که منفور ملت است ربط می دادند .
در حرکتهای مدنی چون تجمع معلمان باید از هر دو گروه برائت جست و تنها به دنبال حق خود رفت و از هیچ چیز نهراسید .
اگر مردم بی تفاوتی را کنار بگذارند و به حرکتهای مدنی بپردازند ( فعالیتهایی که در خود قانون اساسی فعلی هم پیش بینی شده است)می توان به فردایی بهتر امیدوار بود .
فراموش نکنید که خط فقر در ایران برای یک خانواده ی 5 نفره ، 2.5 میلیون تومان است .

حسين این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 اسفند 1393 - 11:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

معلمين نسبت به كاري كه ميكنن نسبت به ساير كارمندان دولت حقوق بهتري ميگيرند ، در كل بايدسيستم حقوقي كل كارمندان دولت اصلاح شود.يكي ازهمكاران ما( در ادارات دولتي) با 29 سال سابقه كار زير يك ميليون حقوق دارد اين عدالت است

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 اسفند 1393 - 1:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یک معلم با مدرک لیسانس از یک کارگر سنگ اهن کمتر حقوق می گیرد

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 اسفند 1393 - 2:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام برای رسانه ملی متاسف هستم که تجمع آرام فرهنگیان کشور را حتی برای چند ثانیه پوشش نداد وخواسته های صنفی آنان را منعکس ننمود تاسف ،تاسف

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 11 اسفند 1393 - 4:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ای کاش یک کم جرات داشتید تو دولت قبل حرف میزدید

کارگری از فسفات این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 اسفند 1393 - 8:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

معلم عزیز زحمات شما قابل تقدیر و تشکر است حرفهای شما کاملا صحیح است و درد شما درد ما است ولی خواستم بگم به این محمود اقای عزیز شما این گله را نکنید حداقل مدیری دارید که حرفتان را شنیده وانتقال می دهد ولی ما کارگر ها که نه اعتصاب کردیم و نه کاری با. درد دل تعداد کمی افراد با مسئول خود و طرح مشکل حقوقی و ناعدالتی چند نفری طی دو سال از اضافه کار و سایر مزایا محروم شدند که کسی دیگر حق حرف زدن نداشته باشد برید به مسئول خود افتخار کنید که شما را درک نموده و به خاطر پست و مقام مشکلتان سرپوش نمی گذارد و به بالا دستی ها انتقال می دهد

معلم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 12 اسفند 1393 - 2:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای م ص … سری به کوشک هم بزنید

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 5:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سایت یزد رسا نوشته بود که معلمین غیر از حقوق دنبال مقاصد دیگری هستند واز جایی خط می گیرند ونیروی انتظامی هم با انها کاری ندارد در جواب :اولا مگر معلمانی که ما را به اینجا رساندند شعور ندارند دوم :شب دراز است و…………

You cannot copy content of this page