سمینار تخصصی آداب وآیین رفتار در دین اسلام و صحنه بین الملل برگزار شد

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
شنبه - 16 اسفند 1393

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت اهن مرکزی بافق ؛ سمینار تخصصی آداب وآیین رفتار در دین اسلام و صحنه بین الملل روز پنج شنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۳ به همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، در  هتل نیکان بافق با حضور دکتر علی محمد بیدار مغز، سخنران، مدرس تشریفات کاربردی بین المللی ،مفسر زبان بدن  و روابط عمومی های ادارات و سازمانهای بافق و کارشناسان وکارکنان روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی و هتل نیکان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی پس از تسلیت ایام سوگواری بانوی دو عالم اظهار داشت: در آموزش های دینی ما دو دستور در پذیرایی از میهمان لازم شمرده شده است، خوشرویی و خندان بودن در زمان ورود میهمان – که مثل پذیرایی با نان و پیاز اما با روی باز را چاشنی کلام خود کردند- و پذیرایی با لباس مرتب و در آخر مجلس بدرقه ای در خور شان میهمان، نوید بخش انتظار ملاقات دوباره باشند.

رضایی پور ادامه داد : ایرانی ها از گذشته دور بیش از نیمی از زندگی خود را وقف پذیرایی از مهمان میکردند و بهترین اتاق خانه ، غذاها ، ظروف و بستر را برای مهمان آماده میکردند.

وی در پایان با روایت آیه ای از قرآن مجید که خطاب به حضرت رسول اکرم (ص) در اهمیت اخلاق نیکو است خاطر نشان کرد همانطور که پیشرفت دین با اخلاق نیک حضرت رسول اگرم (ص) میسر شد، باید با سرلوحه قرار دادن ایشان و تمسک به قرآن با رفتار نیکو و روابط عمومی بالا در جهت پیشرفت علمی، سیاسی و اقتصادی و برای گشودن گره از مشکلات جامعه اسلامی و نظام مقدس اسلامیمان بکوشیم.

در ادامه استاد مدعو و مشاور تشریفات بین المللی گفت: با دیدن لبخند و روابط عمومی بالای مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، من اینگونه برداشت کردم که مردمان شهر بافق باید دارای سطح بالایی از فرهنگ اسلامی باشند و این اولین قدم در امور تشریفات است.

علی بیدار مغز با بیان این سووال که چرا بسیاری از کشورها با داشتن ظرفیت هایی به مراتب پایین تر از مردم ما، از ما جلو میزنند ادامه داد: متاسفانه ما میدانیم، اما عمل نمیکنیم و به این نکته توجه نداریم که انسان آداب دان را در جاهایی پذیرا هستند که اشخاص به مراتب قدرتمند تر و ثروتمند تر را در این محافل راهی نیست.

وی در ادامه با بیان آیه هایی از قرآن کریم درباره آداب تشریفات اظهار داشت: قرآن سرچشمه ادب است و باید بدانیم هیچ مطلبی را هیچ کس پیش از خدا و بیش از خدا بیان نداشته و همین آداب لمس قرآن، گوش فرا دادن و نماز خواندن ، پیشی نگرفتن از پیغمبر خدا و … نشانه ای کوچک از اهمیت رعایت آداب و ادب است.

این سخنران در پایان مقدمه کلاس، براهمیت رعایت ادب تاکید نموده و گفت: آنچه میخواهید به فرزندانتان بیاموزید با رفتار بیاموزید نه با گفتار ، که زبان عمل شیوا تر از بیان است.

در این سمینار یک روزه که از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ برگزار شد مباحثی در خصوص چرایی آشنایی با آداب و تشریفات، آیین رفتار در جلسات و مجامع ملی و بین المللی، اصول و آداب میزبانی های رسمی و تجاری، دقایق و ظرایف مذاکره، تفاوت های مذاکرات تشریفاتی و کاری، اصول حاکم بر ظاهر آراسته و لباس برازنده، حرف خوب زدن و خوب حرف زدن، ارتباط قوی و مؤثر بر بازرگانان و مدیران موفق، هنر درست گوش دادن و نحوه رفتار با افراد دارای خصوصیات مختلف، آشنایی با ارتباطات غیرکلامی و حریم های اجتماعی و کاربرد آنها در تعامل با مشتریان و مراجعین، آموزش عملی آداب مهمانی های بوفه در مراودات تجاری مطرح شد که برای هر کارشناس روابط عمومی کارآمد بود.

مدرس این سمینار “علی محمد بیدارمغز” سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین المللی و مربی فن بیان و مفسر زبان بدن طراح و ارزیاب مراسم، جشن ها، سخنرانی ها، گردهمایی ها، دیدارها و تورهای ملی و بین المللی بود .

گفتنی است در پایان این سمینار گواهی شرکت در دوره “آداب تشریفات بین الملل” به شرکت کنندگان ارائه شد.

تشریفات بین الملل (1)

تشریفات بین الملل (2)

تشریفات بین الملل (3)

تشریفات بین الملل (4)

تشریفات بین الملل (5)

تشریفات بین الملل (6)

تشریفات بین الملل (7)

تشریفات بین الملل (8)


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
بانو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 اسفند 1393 - 3:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

انتخاب جناب امیر حسین ملکزاده به ریاست هتل نیکان مایه مباهاته باید به این حسن انتخاب تبریک گفت.هم مودب هم با کلاس

فرهیخته بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 اسفند 1393 - 8:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر و سپاس از مدیریت محترم روابط عمومی از برگزاری این کارگاه.پیشنهاد می شود جلساتی اینچنینی به صورت عمومی در سطح شهرستان برگزار بشه.متاسفانه مشکل اصلی بعضی از همشهریان عزیزم پایین بودن اعتماد به نفس و عدم اشنایی با اصول و اداب روابط اجتماعی است.

You cannot copy content of this page