بافق در آغازین روزهای سال94

دسته: مقالات
یک دیدگاه
دوشنبه - 17 فروردین 1394

IMG_1491
یکهزار و سیصد و نود و چهارمین سال هجری شمسی با طراوت باران بهاری چهره ریزگردهای جامانده از غبار یک سال خستگی و چالش را از بافق شست.
در تعطیلات نوروز امسال؛هوای مطبوع بهاری،حضور پر رنگ میهمانان نوروزی،سنگ تمام شهرداری برای به تصویر کشیدن میراث ماندگار بافق و استقبال از مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان چهره ای دلپذیر از بافق به نمایش گذاشت و احترامی که مردم برای ایام فاطمیه در تقارنش با عید نوروز گذاشتند نشانه های قصبه طیبه بودن بافق را عیان کرد.
در آغازین روزهای سال 94، مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با حضور بسیار خوب فرهیختگان شهرستان خصوصا جوانان این عرصه و مسؤلین شهرستان، امید به تحقق شعار سال را به زیبایی به منصه ظهور گذاشت.
سوم فروردین امسال هم روز بافق بود و مثل همیشه مسؤلین طراز اول استان برای این روز آنچنان که برای دیگر شهرهای استان وقت گذاشتند ارزشی قائل نشدند، اما حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار آن هم پس از گذشت چند روز از روز بافق و بازدید از برخی از مکانهای دیدنی و گردشگری و تشکیل یک جلسه خصوصی برای بازخوانی سند چشم انداز توسعه شهرستان یک گام مثبت برای جبران این بی توجهی قلمداد شد هرچند این جلسه آنقدر فرمایشی ، اختصاصی و دولتی برگزار شده بود که حتی ازاعضای شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبان مردم برای حضور هیچ دعوتی به عمل نیامد.
البته این را بگویم که رئیس سازمان میراث فرهنگی استان سوم فروردین امسال به بافق آمد اما با حضور نیافتنش در جلسه کارگروه فرهنگی – آموزشی مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق، علی رغم دعوت از سوی شورای اسلامی شهر نشان داد راغب نیست شنوای افکار دیگران در حیطه میراث فرهنگی و گردشگری باشد که باید به این سوء رفتار،بازدید نکردنش از باغ تیتو به عنوان یکی از مکانهای مهم گردشگری که سرمایه بخش خصوصی در یاری رساندن به میراث فرهنگی را جذب نموده است را نیز اضافه کرد.
در تعطیلات امسال شور و هیجان برنامه های گردشگری در روستاهای بافق مانند صادق آباد،باقرآباد،باجگان و با برنامه تر از همه روستای قطرم و نیز شروع بکار مرکز تفریحی ریگهای پتکستان، و فضاسازی مناسب پارک تفریحی آهنشهرنوید آمدن یک سال شاد و پویا برای شهرستان داشت.
پوشش بسیار خوب گزارشهای تولیدی دفتر خبر بافق از طریق شبکه تابان نیز از جمله اقدامات پسندیده و رو به جلو در معرفی شهرستان بود که جا دارد به خلاقیت و اهتمام خبرنگار صدا و سیمای بافق در این زمینه خدا قوت گفت.
به هر حال بافق روزهای اول سال را خوب آغاز کرد و امید است در سایه همدلی و همزبانی ، تا سطح بسیار خوب و حتی عالی پیش رود.ان شاا…
محمد علی قاسم زاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 17 فروردین 1394 - 2:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای قاسمزاده غصه نخور نیومدن که نیومدن یه پذیرایی کمتر،حالا اگه میومدن چی میشد به حال بافق هیچ فرقی نمیکرد
بروشوری که تهیه کرده بودند و به مسافران می دادن جاهای دیدنی بافق فقط امامزاده و پیرمراد ذکرشده بود.
یزدیها اگه می تونستند ریگهای بافق هم پشت میکردند می بردند.

You cannot copy content of this page