یک یوآن هم برای طرح‌های فولادی گشایش اعتبار نشد!

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 17 فروردین 1394

فولاد نیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارسال نمایندگان ویژه دولت به چین برای مذاکره با مقامات چینی در گشایس فاینانس طرح های فولادی خبر داد و گفت: حتی یک یوآن هم برای طرح های فولادی در یک سال اخیر گشایش نشد.
به گزارش«فولاد نیوز»،مهدی کرباسیان از اعزام نمایندگان ویژه دولت برای مذاکره با دولت چین در گشایش فاینانس طرح های فولادی خبر داد و گفت: مدیرعامل شرکت ملی فولاد، معاون این شرکت و مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو برای مذاکره نهایی به چین سفر خواهند کرد و براین اساس، سفیر ایران در چین نیز برای پیگیری این پروژه ها فعال شده، ضمن اینکه هفته گذشته ملاقاتی با سفیر چین صورت گفته است.
وی افزود: بروکراسی حاکم بر چین منجر به این شده است که ظرف یک سال اخیر حتی یک یوآن هم برای طرح های فولادی گشایش اعتبار نشود.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به رابطه سیاسی مناسب میان ایران و چین باید بتوان سه میلیارد یورو ال سی برای طرح های فولادی را هرچه زودتر عملیاتی کرد.
کرباسیان در پاسخ به سوالی مبنی بر استراتژیک ایمیدرو در سال ۹۴ نیز گفت: مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها واگذاری آنها و استفاده از توان مردم و جذب سرمایه گذاران خارجی در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته ای، سرمایه گذاران خارجی زیادی جذب کرده و پروژه های معطل مانده را در کشور آغاز و یا برخی را توسعه دهیم.
به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه معدن و صنایع معدنی و اتمام عملیاتی اکتشاف و استفاده از ظرفیت های معدن کاری نیز در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله دلایل افت صادرات مواد معدنی را کاهش ۵۰ درصدی قیمت سنگ آهن و نیز افت قیمت مس کاتد مس و کنسانتره مس دانست و خاطرنشان کرد: چین خریدهای خود در بازارهای جهانی را کاهش داد و از سوی دیگر، رکود در بازارهای جهانی منجر به کاهش صادرات این مواد معدنی شد.
کرباسیان ادامه داد: مقررات جدیدی وضع نشد اما شایعات مبنی بر وضع عوارض صادراتی بر روی برخی مواد معدنی تنش زا بود. اگرچه اشکالی در این نیست که خام فروشی صورت گیرد و در مقابل سرمایه گذاری ها در کشور رونق گیرد، همان طور که نفت را می فروشیم و از منابع مالی آن بهره می گیریم.
به گفته کرباسیان، استرالیا و برزیل رقبای اصلی ایران هستند و با توجه به افزایش صادرات آنها بخشی از بازار ایران تصاحب شده است.
وی ادامه داد: دولت با توجه به دامپینگ و تعرفه حمایت صادراتی چین از محصولات خود منجر به وضع تعرفه ۱۰ تا ۲۰ درصدی برای محصولات فولادی شده است تا بتوان بازار را از هجوم کالاهای چینی حفظ کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page