کارآفرینی طلایی در کویر

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 فروردین 1394

44
در اطراف ما کم نیستند انسانهایی که با راه اندازی یک کسب و کاری تلاش دارند تا ضمن ایجاد یک کار تولیدی، کمکی
در توسعه شهر و دیار خود داشته باشند. آنان با بکار بستن اندوخته های خود در اندیشه توسعه و پیشرفت شغل و حرفه خود هستند. ضمن اینکه در راستای اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در جامعه هم نقش اساسی دارند.
یکی از شاخصه های کار آفرین آن است که با خلق ایده ای، سرمایه خود را به حرکت در آورده و یک فعالیت پر رونق اقتصادی را سامان دهی کند، در راستای همین موضوع هفته نامه افق کویر، با یکی از این کار آفرینان بافقی گفتگویی انجام داده است. محمدرضا امیدوار با داشتن سی سال سن توانست برای اولین مرتبه یک کارگاه تولید بیسکویت و شیرینی در شهرک صنعتی مبارکه بافق راه اندازی کند.
این کارگاه در متراژی 1500 متر و با 30 پرسنل شکل گرفته است. از وی درباره هدفش سوال شد در این خصوص گفت: هدف از راه اندازی این کارگاه تولید بیسکویت و شیرینی، به نام کویرطلایی، اشتغالزایی بالغ بر 30 نفر است که این تعداد به 60 نفر هم در مراحل بعد قابل افزایش می باشد.
این جوان کار آفرین افزود: عمده فعالیت این کارگاه تولید شیرینی های خشک، سنتی و فرنگی است.
“محمد رضا امیدوار” که از کودکی در کارگاه شیرینی پزی پدر خود مشغول به کار بوده در ادامه گفت: بالغ بر 7 میلیارد ریال هزینه اولیه ساخت این کارگاه شده است و افزون بر مبلغ 6 میلیارد ريال دیگر جهت تجهیزات آن برآورد شده كه 20 درصد آن بصورت پيش پرداخت هزينه شده است. وی سپس به روند ساخت این کارگاه تولید بیسکویت و شیرینی اشاره نمود و گفت: از سال 1386 یک قطعه زمینی از سوی جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی مبارکه به ما واگذار گردید و قرار بر این شد تا پس از 15 الی 20 درصد پیشرفت کار، وامی در اختیار ما از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت اختصاص داده شود که متاسفانه اعطا نشد و کار به ناچار تعطیل گردید. تا اینکه در آذرماه سال 1392 به امید این که بتوانم اشتغالزایی ایجاد کنم و کمکی به سهم خود، به رونق اقتصادی شهر و کشور بیفزایم، عملیات ساخت را مجددا شروع نمودم. تا اینکه در دی ماه سال جاری کار ساختمانی آن به اتمام رسید. بازدیدی هم از سوی مسئولان شهرستان از جمله معاونت فرمانداری، رییس بهداشت محیط بافق، رییس کمیسیون امور بانوان فرمانداری، رییس اتاق اصناف صورت گرفت و به نوعی تاییدیه های لازم اخذ گردید.
محمد رضا امیدوار افزود: در همین جا لازم می دانم و از مسئولین شهرستان اعم از فرمانداری و سایر ادارات مربوطه استدعا دارم، حمایت خود را از این کارگاه اعلام بدارند تا زمینه ای برای سرمایه گذاری افراد دیگر و استفاده بهتر شهروندان از تولیدات این کارگاه فراهم شود.
این جوان کار آفرین از برنامه های آتی خود در خصوص توسعه این کارگاه گفت: که در آینده قصد دارم ، شعبه ای در همین محل(شهرک صنعتی مبارکه) افتتاح کرده و تولیدات خود را با قیمت کارخانه و 20 درصد زیر قیمت بازار عرضه نمایم.
وی در خصوص انتظاراتش از مصرف کنندگان و مشتریان گفت: در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد و یا دیدگاه خاصی می توانند نظرات خود را در جهت بهبود موثر کار بیان کنند تا با رفع نقایص بتوانیم شیرینی و بیسکویت بافق را نه تنها به شهروندان؛ بلکه در سایر شهرها و استانها هم توزیع و پوشش دهیم. وی افزود: در نظر دارم با کمک سایر همکاران خود در صف شیرینی، یک نوع شیرینی به عنوان سوغات بافق به مردم معرفی کنیم.
این نوع شیرینی قطعاً از مواد اولیه خود منطقه بافق یعنی خرما، پسته و حتی شیر محلی تهیه خواهد شد.
وی افزود: ارائه این نوع شیرینی که انشاءا…به «برند» بافق معرفی خواهد شد، منوط به همکاری و حمایت مردم عزیز و مسئولین گرامی است؛ حتی صاحب نظران و عموم مردم جامعه می توانند، اسامی که مدنظر دارند، به عنوان اسم پیشنهادی به ما ارائه کنند تا به عنوان یک برند برای بافق عرضه نماییم.
وی افزود: تولید این نوع شیرینی که مرتبط با بخش کشاورزی خواهد بود، به طور حتم به رونق بخش کشاورزی کمک خواهد نمود و ما خواهیم توانست کلیه مراحل فراوری این نوع شیرینی را در بافق انجام دهیم. این محصول پس از تولید قابل عرضه به فروشگاههای سراسر کشور خواهد بود.
محمدرضا امیدوار در پایان گفت:شهرستان بافق، دارای پتانسیل و توانمندی های زیادی است. و می توان در بخش های مختلف حتی دامپروری سرمایه گذاری نمود. به عنوان مثال کارگاه تولید بیسکویت و شیرینی احتیاج به شیر و خامه دارد که لازم است این مقدار از نیاز خود را از بخش دامپروری تأمین نماید.
در همین راستا محمد علی طالعی، معاون فرمانداری بافق در گفتگویی با هفته نامه افق کویر از اختصاص وام درخصوص کارگاه بیسکوییت و شیرینی کویر طلایی متعلق به این کارآفرین خبر داد و گفت: کار ارزنده ای صورت گرفته و فرمانداری می تواند این وام را در اختیار این کارآفرین قرار دهد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page