فرماندار: بافق ظرفیت بالایی در مقوله اشتغالزایی دارد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 5 اردیبهشت 1394

سید مهدی طلایی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های جوار معدنی، جوار ریلی ، کشاورزی ، دامپروری و پرورش آبزیان از مهمترین طرفیت های شهرستان بافق برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

فرماندار بافق گفت: پرورش نخیلات از دیر باز در فرهنگ و زندگی مردم نقش داشته و اکنون با اجرای طرح اصلاح آن و جایگزینی خرمای بوشهر به جای خرمای بومی تحولی شگرف در کمیت و کیفیت این محصول به وجود آمده به طوریکه جایگاه خود را در بازار داخلی پیدا کرده است.

وی نوع خرمای کبکاب ، پیرم و زاهدی را از انواع مرغوب و مشتری پسند این محصول خواند و یاد آور شد: اگر از نظر کود دهی و آبیاری به نخلستانها توجه و رسیدگی شود از هر هکتار بیش از 6 تن و سالانه 12 هزار تن خرما ار انواع مختلف در بافق تولید می شود.

این مسوول همچنین رواج پسته کاری را در بافق اقدامی مهم و اقتصادی خواند و افزود: شهرستان بافق یکی از 11 شهرستان استان یزد است که آب و هوای گرم آن باعث رواج و رونق پرورش پسته در این شهرستان شده است.

فرماندار بافق با بیان اینکه پسته یکی از محصولات مهم و استراتژیک استان یزد است خاطر نشان کرد: با تولید و عرضه این محصول به بازار داخلی و جهانی عایدات خوبی برای پسته کاران منطقه خواهد داشت.

وی به بحث آبزی پروری هم اشاره کرد و گفت: آب و زمین به حد کافی وجود دارد و جوانانی که در حوزه کشاورزی ،دامپروی، پرورش مرغ و طیور و آبزی پروری، ورود کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

این مسوول ، طرحهای جوار معدنی را نیز یاد آور شد و بیان داشت: علاوه بر طرحهای گندله و فولاد سازی شرکت سنگ آهن بافق، گندله و فولاد ابویی (سرمایه گذار) ، در این شهرستان در حال پیگیری است که با تکمیل و راه اندازی آنها علاوه بر اشتغالزایی برای جوان بیکار شهرستان بافق، افراد واجد شرایط جویای کار شهرستانهای همجوار را نیز جذب خواهند کرد.

وی بر سرمایه گذاری در صنعت جوار ریلی هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بافق بر سر پنج راه ریلی کشور قرار دارد و چنانجه توجه سرمایه گذار به این بخش جلب شود ضمن اینکه برای خودش سود آوری دارد باعث اشتغالزایی و توسعه و پیشرفت منطقه خواهد شد.

طلایی مقدم از پیگیری یک شرکت بیمه ای برای سرمایه گذاری در فولاد اسفنجی بافق خبر داد و یاد آور شد: با موافقت شرکت سنگ آهن در خصوص تامین خوراک این کارخانه فولاد، سرمایه گذاران به دنبال گرفتن مجوز هستند.

وی با بیان اینکه طرحهای جوار معدنی شهرستان بافق، به طور میانگین نزدیک 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تصریح کرد: با راه اندازی این طرح های حداقل چهار هزار نفر به کار گمارده خواهند شد.

فرماندار بافق در پایان به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند مروج این پیام مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب باشند و همه باید بدانیم در سایه تعامل، همدلی و همزبانی است که پیشرفت های عظیم به دست می آید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page