افزایش 30 درصدی معتکفین در شهرستان بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 7 اردیبهشت 1394

حجت الاسلام علی روحانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بیش از هزار و 300 نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می کنند که در مقایسه با سال قبل افزون بر 30 درصد افزایش دارد.

رییس تبلیغات اسلامی بافق، قرار نداشتن در زمان برگزاری امتحانات را از دلایل افزایش تعداد شرکت کنندگان از قبیل مادران، دختران و پسران در مراسم اعتکاف عنوان کرد.

وی به اشتغال مردها در مشاغل مختلف اشاره و اظهار کرد : امسال نیز همانند سالهای گذشته تعداد خواهران شرکت کننده در مراسم اعتکاف 65 درصد و برادران 35 درصد است.

روحانی خاطرنشان کرد: تعداد مساجدی که در آنها مراسم اعتکاف برگزار می شود 9 مسجد که 6 باب آن در شهر و ما بقی در روستاها پذیرای معتکفین هستند.

این مسوول حضور جوانان و نو جوانان را در این مراسم پر فضیلت یاد آور شد و گفت: اشتیاق این قشر اعم از پسران و دختران دانش آموز، دانشجو و طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران بافقی برای شرکت در اعتکاف از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

روحانی 13 تا 15 رجب را ایام البیض خواند و افزود: در این ایام به خاطر اینکه شب هنگام ماه در آسمان کامل می شود و روشنی خود را بر زمین می گستراند اعتکاف از فضلیت بالایی بر خوردار است.

رییس تبلیغات اسلامی بافق به آیه 125 سوره بقره هم اشاره کرد و با بیان اینکه خداوند به حضرت ابراهیم فرمود خانه خدا را برای طواف، رکوع و سجود پاکیزه کند تاکید کرد: متولیان و خادمین باید در پاگیزگی مساجد و مهیا کردن این اماکن مقدس برای معتکفین کوشا باشند.

روحانی اعتکاف را ماندن در مساجد به قصد بندگی و عبادت خواند و با بیان اینکه این عمل اثر عمیقی در تصفیه روح و توجه مخصوص به پروردگار دارد، خاطرنشان کرد: اعتکاف در حقیقت پرورش روح تقوا، خویشتن‏داری، خودشناسی، خداشناسی و ملکه پرهیز از گناه و احساس مسؤولیت در برابر وظایف انسان‏ها است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 5:49 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

کل مساجدی که در شهرستان بافق اعتکاف دارند 5 مسجده
1- دانشگاه آزاد
2-ابوالفضل مبارکه
3-فاطمیه آهنشهر
4-امام حسن مجتبی مسکن مهر
5-فاطمیه بافق
کل جمعیت معتکفین حدودا 550 نفر
آمار معتکفین نسبت به سال گذشته نصف شده …

You cannot copy content of this page