بافق در زمینه صنایع جوارمعدنی با بی‌لطفی مواجه است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 23 اردیبهشت 1394

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، دخیل‌عباس زارع‌زاده عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: شاید چشم‌انداز استان یزد در اذهان این باشد که یک استان برخوردار است اما از درون واقعیت غیر از این است.

وی گفت: استان یزد دو قطب برخوردار و محروم دارد و شاید 50 درصد جمعیت مرکز استان یزد مهاجران شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بهاباد، بافق و خاتم است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع تبعیض و بی‌عدالتی، ایجاد توازن جدی در زیرساخت‌ها و کمک به توسعه مناطق محروم استان یزد خواسته‌ای است که مردم این مناطق از دولت دارند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کمبود شدید اعتبارات عمرانی که پاسخگوی حداقل‌ها هم نمی‌باشد، یکی از مهمترین مشکلات است، کمبود انگیزه و مشوق برای سرمایه‌گذاران را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که این 5 شهرستان محروم با آن روبرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمبود شدید زیرساخت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری اعم از آب، برق، گاز و فضای مناسب از دیگر مشکلات است به گونه‌ای که شهرستان بافق به عنوان بهشت معادن استان یزد، هنوز جاده مناسب ندارد و کامیون‌های سنگین حامل سنگ‌های معادن برای مردم خطرساز شده‌اند.

بافق در زمینه صنایع جوارمعدنی با بی‌لطفی مواجه است

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در سرمایه‌گذاری جوارمعدنی به ویژه در بخش خصوصی، بافق با بی‌لطفی مواجه شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقایسه درآمد شهرداری‌های شهرستان‌های استان یزد به خوبی گویای واقعیت مشکلات موجود در مناطق محروم است.

زارع‌زاده با بیان اینکه توزیع امکانات و سرمایه‌ها در استان یزد از توازن برخوردار نبوده، خواستار توجه ویژه دولت به مناطق محروم استان یزد شد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن شرق به غرب که اتصال ریلی شمال به جنوب استان فارس و سرخس به بندرعباس را بر عهده دارد در ابرکوه در حال ساخت است ولی شنیده شده که به دلیل نبود اعتبار، این پروژه تعطیل شده و ریل‌های آن در حال انتقال به مناطق دیگر است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است مناطق دیگر اعتبار داشته باشند اما این پروژه که یک پروژه ملی هم هست اعتبار نداشته باشد؟

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، تکمیل مسیر ابرکوه به مروست، کمک به راه‌اندازی واحدهای صنعتی و پتروشیمی و صنعتی ابرکوه، را از جمله مهمترین مشکلات شهرستان ابرکوه دانست.

جاده یزد به بافق به تکمیل شود

زارع‌زاده افزود: تکمیل پروژه گازرسانی و همچنین تکمیل مسیر یزد به بافق از جمله مواردی است که به صورت حیاتی برای شهرستان بافق مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: شهرستان بهاباد که شریان حیاتی یکی از معادن بزرگ کشور به حساب می‌آید، متاسفانه هنوز گاز ندارد و برای گاز این شهرستان، درخواست اعتبار مردمی شده است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی تکمیل جاده بافق به بهاباد یکی از مسائل دیگری است که اگر تکمیل شود، راه مردم استان به خراسان را هم به صورت خیلی خوبی کوتاه می‌کند.

خاتم از محروم‌ترین شهرستان‌های استان یزد است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرستان خاتم، گفت: این شهرستان با 250 کیلومتر فاصله از مرکز استان یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان یزد و فاقد هرگونه صنعتی است.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه پتانسیل خوبی در زمینه توسعه صنعت در این شهرستان وجود دارد، گفت: با وجود این پتانسیل هنوز اقدام خوبی انجام نشده است، همچنین تکمیل سد فرات یکی از مواردی است که اگر انجام شود، کمک خوبی به تامین آب شهرستان و استان می‌شود.

وی به مشکلات شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: این شهرستان علیرغم داشتن پتانسیل بسیار بالا و موقعیت بسیار عالی، نسبت به بعضی فعالیت‌های صنعتی با کم لطفی روبرو شده است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهمترین مواردی که در ارتباط با این شهرستان وجود دارد، بحث بندر خشک است که با مشکل گمرک مواجه است و اگر این مشکل حل شود، برای استان یزد به ویژه در زمینه صنعت و تجارت نعمت بزرگی به حساب می‌آید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page