پاداش ۳۶۰ میلیونی مدیران صندوق ورشکسته فولاد

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 خرداد 1394

روزنامه رسالت در یادداشتی درباره صندوق بازنشستگی فولاد نوشته است: از زمان استقرار دولت یازدهم با اهتمامی ویژه طی سه مرحله منابع مالی صندوق بازنشستگی فولاد را به مبلغ ۱۳۵ هزار میلیارد ریال شارژ نموده است…

دولت در حد فاصل مصوبه اول تا سوم طی فقط چندماه جمعاً ۱۳۵ هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی برای این صندوق تجهیز منبع مالی نموده است. اکنون پرسش این است آیا عملکرد مالی این صندوق تحت نظارت و رسیدگی‌های دیوان محاسبات کشور قرار دارد؟

آیا برای مرجع نظارتی مذکور یا هیئت امناء این صندوق حصول اطمینانی بر مصرف وجوه تامین شده در مورد معین شده است؟ آیا مصرف این ۱۳۵ هزار میلیارد ریال تامین شده از وجوه دولتی در انطباق با قوانین عادی و اساسی لازم الاجرا است توجه و تدقیق به مراتب زیر برخی از این عدم انطباق‌ها را رونمایی می‌کند:

۱- از اعضای هیئت مدیره‌ این بانک ۴ نفر (آقایان مرتضی بانک، علی پالیزدار، احمد فیاض‌بخش) علاوه بر سمت در این صندوق در نهاد ریاست جمهوری و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هم دارای سمت هستند. آیا این رویکرد چند شغلی با اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون منع تصدی بیش از یک شغل و سایر احکام آمره دائر بر منع تصدی‌های دوگانه منطبق است؟

۲- بر اساس اطلاعات منتشره در سایت‌ها به نقل از نمایندگان مجلس فقط پاداش دو نفر از اعضای هیئت مدیره‌ این صندوق علی الظاهر ورشکسته‌ای که ۱۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی به آن اختصاص یافته مبلغ بیش از ۳۶۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند آیا صحت دریافت و پرداخت چنین پاداشی در انطباق با قوانین و مقررات موضوعه مورد تایید هیئت امناء این صندوق که همگی از اوتاد و اعاظم دولت هستند، می‌باشد؟

۳- در ترکیب ۹ نفره اعضای محترم هیئت امناء صندوق که دو وزیر (آقای علی ربیعی و محمد فرهادی) و رئیس دفتر رئیس جمهور (آقای نهاوندیان) و معاون رئیس جمهور (آقای نوبخت) و یک معاون وزیر (مهدی کرباسیان) در برابر دیگر اعضای دولت اکثریت دارند، آیا اعطای چنین پاداش‌هایی به تصویب هیئت امناء صندوق رسیده است؟ یا بدون اطلاع آنها پرداخت شده است؟

۴- کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، موسسات، شرکت‌های دولتی و سایر واحدهایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، مشمول رسیدگی‌های دیوان محاسبات کشور هستند. اگر استفاده ۱۳۵ هزار میلیارد ریال منابع عمومی توسط صندوق بازنشستگی فولاد محملی برای ورود و رسیدگی دیوان محاسبات به عملکرد مالی این صندوق عموماً و بخصوص تخلفات مربوط به دو شغله بودن اعضاء و دریافت و پرداخت‌های پاداش ۳ میلیاردی نیست؟ پس چیست؟

۵- یک کلام ختم کلام. دیوان محاسبات می‌بایستی با انجام وظیفه نظارتی خود بر این صندوق در خصوص تخلفات و تصرفات مشهود سریعا اقدام کند. لزوم توجه به اعتراضات و تجمعات بازنشستگان این صنعت در مقابل خانه ملت که اخیراً شاهد بودیم حسن چنین انجام وظیفه‌ای را مؤکد می سازد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
جوان بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 - 10:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

میگیرند یک لیوان آب هم روش و پدران ما و ما و شاید بچه های ما زحمت میکشیم و این پاداشها را در اختیار اونها میگذاریم

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 22 خرداد 1394 - 6:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اونوقت حقوق کارگرا رو که میخان بدهند می گویند وضعییت خوب نیست،اگه وضعییت خوب نیست این پاداشهای میلیونی رو از کجا میاورید میدهید به بعضی ها

You cannot copy content of this page