تاکید فرماندار بافق بر ضرورت اقتصادی شدن امور هنری

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 24 خرداد 1394

به گزارش ایرنا سید مهدی طلایی مقدم روز چهار شنبه در جلسه ای با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی
استانداری یزد با بیان اینکه تمام نهادها و دستگاه ها باید توجه به برنامه های فرهنگی و هنری داشته باشند افزود: برنامه های فرهنگی و منسجم در قالب همکاری و همدلی مردم و مسوولان بهترین فرصت برای شناساندن فرهنگ و ابعاد مختلف فعالیت های فرهنگی این شهرستان است.

فرماندار بافق با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در عرصه های مختلف هنری گفت: وجود آموزشگاه ها و گروه های مختلف هنری در این شهرستان نشان از علاقه مردم به عرصه های فرهنگی به ویژه حوزه هنر است.

وی رشد فرهنگی را موجب ارتقای جامعه دانست و یادآور شد: مقوله فرهنگ بنیاد و اساس تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، اجرایی است.

فرماندار بافق توجه ویژه به این بخش از جامعه و اقتصادی شدن هنر را یاد آور شد و بیان داشت:گروه های هنری و هنرمندان باید به سمتی حرکت کنند تا از لحاظ درآمد زایی و اقتصاد به خودکفایی برسند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد هم دراین نشست گفت: خوشبختانه مردم شهرستان بافق ارتباط مناسب و تنگاتنگی با هنر و هنرمندان دارند که باید در زمینه مردمی کردن هرچه بیشتر این عرصه تلاش شود.

مجید جوادیان زاده گفت: دراستان یزد و به وِیژه شهرستان بافق بدلیل معدنی و صنعتی بودن این منطقه نباید مسائل مربوط به این بخش ها موضوعات فرهنگی و هنری را تحت الشعاع قرار داده و جامعه را از توجه به این عرصه بازدارد.

در ابتدای این نشست هنرمندان و مسئولان گروه ها و آموزشگاه های هنری به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند و خواستار توجه جدی مسوولان ذیربط برای حل مشکلات مطروحه شدند.

کمبود اعتبار و نبود فضا و مکان مناسب برای برگزاری برنامه های هنری، نبود سالن آمفی تئاتردر شهر بافق، عدم وجود تشکل و انجمن برای برخی از رشته های هنری از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد و مسوولان مربوطه در جهت رفع این مشکلات قول مساعدت و پیگیری دادند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page