عملیات بهسازی کتابخانه مفیدی بافق تیرماه سال جاری آغاز می‌شود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 24 خرداد 1394

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از آغاز عملیات بهسازی کتابخانه عمومی محمد مفیدی خبر داد.

“رقیه دوست فاطمی‌ها” مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه با اشاره به اینکه کتابخانه‌های شهرستان بافق با استانداردهای مطلوب فاصله دارد، گفت: تنها منبع مالی تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها، سهم نیم درصد شهرداری است که در صورت عدم وصول این مبلغ، خدمت‌رسانی مطلوب در کتابخانه‌ها و همچنین نگهداری محیط‌های کتابخانه‌ای مختل خواهد شد.
وی تصریح کرد: پیش از سفر مدیرکل کتابخانه‌ها به هریک از شهرستان‌های استان، کارشناسان ستادی این اداره کل در آن شهرستان حضور می‌یابند و مسائل و مشکلات تک‌تک کتابخانه‌ها را بررسی می‌کنند.
دوست فاطمی‌ها افزود: این مشکلات که عمدتاً مربوط به بحث کمبود فضا در کتابخانه‌ها، وضعیت تجهیزات سخت‌افزاری، وضعیت نظافت و فضای سبز کتابخانه‌ها و همچنین مشکلات ساختمانی و فنی کتابخانه می‌شود، پس از جمع‌بندی برای طرح در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان تدوین می‌شود.

IMG_9942.JPG.jpg121

وی مشکل عمده کتابخانه‌های شهرستان بافق را فرسودگی ساختمان‌ها و نیاز مبرم این مکان‌ها به استانداردسازی دانست و خواستار تعامل و همراهی هرچه بیشتر فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاه‌های بافق برای بهسازی و کیفیت‌بخشی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین خواستار کمک دهیاری روستای مبارکه برای حل مشکل ساختمان و تأمین هزینه‌های جاری کتابخانه روستایی “مهدیه مبارکه” شد.
“سیدمهدی طلایی‌مقدم” فرماندار بافق نیز در ابتدای این دیدار با تشکر از حضور مدیرکل و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این شهرستان گفت: با وجود تمکّن مناسب مالی شهرستان بافق، کتابخانه‌های شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و امیدواریم با پیگیری های اداره کل کتابخانه‌های استان و همدلی مسئولان شهرستان، در سال جاری مشکلات ساختمانی این مجموعه‌ها حل شود.
وی با تأکید بر آمادگی کامل مجموعه فرمانداری برای حمایت از کتابخانه‌های عمومی بافق گفت: انتظار داریم حمایت لازم از سوی مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان نیز برای بهسازی کتابخانه‌ها و ساخت بناهای جدید در این حوزه، صورت گیرد.

IMG_9944.JPG.jpg120

طلایی‌مقدم همچنین از رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق به دلیل پیگیری‌ها و تلاش‌های دلسوزانه وی برای ارتقای وضعیت کتابخانه‌ها قدردانی کرد.
در ابتدای این جلسه “الهام آقایی” رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق گزارشی از وضعیت و فعالیت‌های کتابخانه‌های شهرستان در سال 93 ارائه داد.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی آموزشی در زمینه‌های نقاشی، قصه‌گویی و آموزش خانواده در کتابخانه‌های بافق گفت: در سال گذشته با حمایت فرمانداری، مدیریت سنگ آهن و دهیاری مبارکه جمعاً مبلغ 150 میلیون ریال کتاب برای تزریق به مخزن کتابخانه‌ها خریداری شد.
آقایی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش “خانواده خوشبخت” و برپایی چندین دوره نقد کتاب از آثار نویسندگان محلی، از دیگر برنامه‌های سال گذشته این اداره بود.

IMG_9947-1.JPG.jpg122

وی همچنین از راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه مفیدی بافق در سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی و تعامل بیشتر شهرداری و عنایت ویژه فرماندار شهرستان، در سال جاری عملیات بهسازی کتابخانه آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
در پایان نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق با تصویب اعضای انجمن مقرر شد بدهی سال 93 شهرداری بافق به کتابخانه‌ها تا پایان تیرماه سال جاری تسویه شود.
همچنین با تصویب اعضا، شهرداری بافق موظف شد بدهی سال‌های گذشته شهرداری به کتابخانه‌ها را تا پایان سال جاری تسویه کند.
بازدید از 4 باب کتابخانه عمومی بافق از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی یزد به این شهرستان بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page