فرهنگ مهمانی خدا(3)/« از اینکه به مهمانی خدا می رویم ابراز شادی کنیم »

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 4 تیر 1394

فرهنگ مهمانی خدا(3)
بیاییم فرهنگمان را اصلاح کنیم
« از اینکه به مهمانی خدا می رویم ابراز شادی کنیم »
قبل از اینکه وارد مباحث معرفتی در اصلاح فرهنگ شویم یک رفتار ساده از خودمان صادر کنیم و سعی کنیم فرهنگمان شود . با قدری تأمل می توانیم این رفتار را از خودمان بروز دهیم .
اولا اینکه این رفتار بسیار ساده در عین سادگی بسیار با اهمیت است . یک سوال : آیا هیچ وقت مهمانی داده اید؟ مسلما بله .حتما دوست دارید آن مهمانی به خوبی و در نهایت شکوه برگزار شود . نمی خواهید کسی اذیت شود . دوست دارید همه شاد باشند کسی ناراحت نباشد . همین ابراز شادی مهمانان برای شما یک دنیا می ارزد . حالا خدای نکرده اگر یک نفر ناراحت باشد نه تنها مهمانی را به کام خودش تلخ می کند بلکه مهمانان را هم تحت تاثیر قرار می دهد .شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد . این همه زمینه سازی کردید تدارک مهمانی دادید ، فلانی با ناراحتیش وارد شد به شما برمی خورد .
ثانیا ابراز شادی از اینکه خداوند متعال میزبان است و من و شما مهمان . شخصی که تدارک مهمانی داده خداست . اگر مثلا به شما خبر بدهند فلان شخصیتی که شما دوستش دارید (رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور…) شما را دعوت کرده ، چه حالتی به خود می گیرید ؟مسلماً از خوشحالی سر از پا نمی شناسید . حتما شما به این نگاه نمی کنید که در این مهمانی چه غذایی به من می دهند بیشتر خوشحالی شما از این است که شما را حساب کرده اند.حالا خداوند متعال خداوند رحمان ورحیم ما را به مهمانی دعوت کرده . خدایا آیا این بنده خطاکار را حساب کرده ای؟ آیا مرا به مهمانی خودت فرا خوانده ای ؟ …
ثالثا ابراز شادی از اینکه در مهمانی خدا خیلی از اموراتمان اصلاح می شود.مسلما بهترین فرصتی که در طول ایام سال برای ما فراهم می شود که به اصلاح اموراتمان بپردازیم در زمانی است که مهمان خدا هستیم .خیلی ها ماهها نوبت می گیرند که مثلا با فلان وزیر صحبت کنند تا امورشان اصلاح شود در حالی که همین انتظار برای رسیدن ماه مهمانی خدا برایشان چندان معنایی ندارد و غافل از این موضوع هستند که مهمان کسی هستند که سر رشته تمام امور دست اوست .از خداوند متعال به دور است که عده ای را به مهمانی دعوت کند و به آنها و امورشان توجهی نکند .
نتیجه : خداوند متعال می فرماید من نزد گمان بنده ام هستم . یعنی اینکه او چگونه به من فکر می کند . من همان گونه هستم . بیاییم منظرمان را اصلاح کنیم . و از مهمانی خدا شاد باشیم .
ابراز شادی می تواند اینگونه باشد:
• قلبا خوشحال باشیم و این شادی خود را در قالب اخلاقیات زیبا به خانواده و دیگران اظهار کنیم.
• وقتی گرسنگی و تشنگی فشار می آورد اهل نق زدن نباشیم.
• خانواده ما ، دوستان ما بهترین اخلاقیات را در ماه مبارک رمضان از ما ببینند
• نهایت سعیمان را در این ایام بگذاریم.
• حضور خداوند متعال را در زندگیمان بیشتر احساس کنیم
• در قالب مناجات و دعا از نعماتی که خدا به ما داده یاد کنیم و شاکر نعماتش باشیم .
• با اشتیاق نماز بخوانیم نه با احساس خستگی
• تصدق کنیم و دیگران را در شادی خود سهیم کنیم.
• ….
ادامه دارد..
محمد جواد عسکری


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page