گزارش عملکرد سازمان صنعت،معدن وتجارت یزد درحوزه معدن

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 10 تیر 1394

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد سرپرست حوزه معاونت معدن این سازمان در گفت و گو با روابط عمومی سازمان ضمن تبریک روز صنعت و معدن، به ارائه برخی آمار در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: معاونت معدن، در سال 93 با صدور 48 فقره پروانه اکتشاف با ارزش سرمایه گذاری 34956 میلیون ریال، 70 فقره گواهینامه کشف با سرمایه گذاری 32762 میلیون ریال و ذخیره قطعی 86724 هزارتن، و همچنین صدور 45 فقره پروانه بهره برداری با میزان تولید 1595 هزار تن و ذخیره قطعی 22355 هزار تن، موجب سرمایه گذاری 340956 میلیون ریال و اشتغال 351 نفر شده است.

وی ادامه داد: صدور 84 فقره اجازه برداشت توسط این معاونت در سال گذشته، منجر به استخراج 4641 هزار تن ماده معدنی شده است.

مهندس گل آقایی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته این معاونت تصریح کرد: انجام بیش از 500 بازدید از معادن و تهیه گزارش های نظارتی در سال 93 و محاسبه و قطعی نمودن حقوق دولتی معادن به میزان 3400 میلیارد ریال در حوزه وظایف معاونت بوده که صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت تخصیص فرآورده های نفتی برای بیش از 200 معدن فعال و توصیه مواد ناریه برای معادن واجد شرایط از دیگر فعالیت های معاونت بوده است.

سرپرست حوزه معاونت معدن سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد با اشاره به برگزاری 98 جلسه با کارشناسان نظام مهندسی معدن استان یزد تصریح کرد: این جلسات بمنظور بررسی طرح های اکتشافی و گزارشات پایان عملیات اکتشاف و طرح های بهره برداری انجام گرفته است.

گل آقایی افزود: رسیدگی به گزارشات مسئول فنی و انعکاس اشکالات فنی معادن به بهره برداران معادن از فعالیت های دیگریست که در حوزه معاونت معدن صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن و بازرسان معرفی شده از آن سازمان گفت: این همکاری ها درخصوص بازدید و تهیه گزارشات مربوطه و انعکاس پیشنهادات ارائه شده به بهره برداران جهت اجرا صورت میگیرد.

وی ادامه داد: انجام مکاتبات متعدد با وزارتخانه در خصوص افزایش و کاهش تناژ، و تعطیل موقت معادن از جمله فعالیت های مهم معاونت است.

مهندس گل آقایی ادامه داد: از دیگر فعالیت های حوزه معاونت معدن تکمیل و ارسال فرم ماده 20 قانون معادن، در خصوص تمدید پروانه اکتشاف، اصلاح محدوده های معدنی و استعلام نحوه محاسبه حقوق دولتی مواد معدنی استخراج شده از محدوده است که موارد آن انجام گرفته.

وی در پایان با اشاره به ثروت سرشار معادن در استان یزد، بهره مندی صحیح و بهینه از این منایع ارزشمند ملی را ضروری دانست و افزود: شناسایی و معرفی مکتشفین و بهره برداران نمونه معدنی، پیش کسوت ها و پژوهشگران نمونه معدنی از جمله موارد مهمی است که در حوزه اختیارات معاونت معدن است و این معاونت با دقت زیاد و بر اساس شاخص های مدون این مسئولیت را به انجام میرساند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page