سرمایه انجمن حمایت از زندانیان کمک اشخاص حقیقی ، حقوقی و دولت است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 16 تیر 1394

1

با عنایت به آیات قرآن کریم یکی از ویژگی های انسان مومن کمک به همنوع و انفاق در راه خدا است که در این راستا زندانی، مددجو و خانواده آنان جزونیازمندترین افراد جامعه محسوب می شوند وکمک و مساعدت به انسانها بویژه خانواده های زندانیان بدون تردید باارزش ترین، زیباترین و محبوب ترین اعمال نزد خداوند است که در جای جای قرآن کریم و احادیث و روایات بعد از توحید و واجبات توجه و کمک به همنوع (انفاق) سفارش شده است.
خبرنگار «بافق فردا» در این روزهای پر خیر و برکت به سراغ مدیر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بافق رفت و با وی پیرامون موضوع انجمن و فعالیت آن به گفتگو نشست .
محمود خواجه ای گفت: انجمن حمایت از زندانیان، انجمنی است که با شرکت مسئولان و معتمدان درمحل دادگاه شهرستان دربهمن ماه سال 1393 تشکیل و موسسه ای غیر انتفاعی و دارای شخصیت حقوقی است که اداره اقدامات تأمینی نیز بر فعالیت آن نظارت دارد و
انجمن در جهت کمک به زندانیان و خانواده آنان تلاش می کند .
وی اظهار داشت: توجه و کمک به افراد ضعیف به ویژه افرادی که بر اثر سوانح و اتفاقات غیر عمد در زندان هستند مورد تاکید می باشد که این کارمی تواند منشاء آثار و برکات دنیوی و اخروی برای کمک کنندگان باشد .وی افزود:حدود 45 نفر زندانی جرائم غیر عمد ( اتفاقات کارگاهی شبه عمد، حوادث رانندگی، مهریه، محکومیت مالی، ورشکستگی، نفقه، اجرت المثل و…) تاکنون شناسایی شده اند . و برای آزادی این زندانیان حدود 300 میلیون تومان نیاز می باشد.
وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه فرصت ها است و آزادی یک زندانی توسط یک خیر یا مددکار علاوه بر اجرمعنوی در حقیقت آزادی بیش از ده نفر از افراد جامعه باشد چون علاوه بر فرد زندانی به دو خانواده شاکی و متشاکی هم لطف شده چون که آنها هم از نگرانی بیرون می ایند.
خواجه ای افزود:دراین چند ماهی که از تشکیل انجمن گذشته تقریبا 80 درصد مددجویان وزندانیان وخانواده های آنان شناسایی شده اند وانشاءالله در اینده ای نزدیک مراسم گلریزان نیز برگزار می شود. ضمناً در خرداد ماه امسال با همیاری یک خیر بزرگوار یک زندانی محکومیت مالی پس از تأمین وجه از زندان آزاد شده است .
مدیر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ادامه داد : سرمایه انجمن کمک اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا دولت است . وتمامی خدمات هیأت مدیره نیز افتخاری و رایگان می باشد که ارکان انجمن به شرح زیر می باشد:1- اعضاء 2- مجمع عمومی اعضاء 3- هیأت مدیره 4 مدیرعامل و قائم مقام 5 – بازرسان. اعضا به انتخاب دادستان شهرستان تعیین و وظیفه آنها مساعدت مالی ومعنوی به انجمن و خانواده زندانیان و فرزندانشان است .
لازم به ذکر است که اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان عبارتنداز: حاج ولی ا.. فلاح، محمدعلی ابوطالبی، حسین ابراهیمی و محمود خواجه ای
مدیر انجمن اضافه کرد: خیرین برای شرکت در این کار خداپسندانه می توانند جهت اهداءکمک های نقدی وغیرنقدی خودبویژه در این ماه قیام وصیام ولیالی قدربه محل دفترانجمن حمایت اززندانیان واقع در خیابان عدالت, دادگستری شهرستان بافق , دفتر کل دبیر انجمن علیرضا کریمیان مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 03532424690 – 09133587783 تماس حاصل نمایند .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page