رشد جمعیت سالمندان دوبرابر رشد جمعیت کل کشور است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 8 مرداد 1394

معاون توانبخشی بهزیستی استان در جلسه کمیته مناسب سازی و شورای سالمندی بافق بیان کرد:
رشد جمعیت سالمندان دوبرابر رشد جمعیت کل کشور است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بافق
اولین جلسه سه ماه اول سال جاری کمیته مناسب سازی و شورای ملی سالمندان در محل فرمانداری بافق با حضور اعضا برگزار شد .
شروع جلسه به ذکر آیاتی از کلام الله مجید همراه بود و بعد از آن دبیر جلسه (محسن خوشگذران ) با توجه به گزارش مصور عدم مناسب سازی از اماکن عمومی شهرستان (بقعه امام زاده ، مسجد جامع پارک کوهستان و کودک و بانکها ) خواستار ارائه راهکارهای مورد نیاز از سوی اعضا شد و همچنین توضیحاتی در خصوص اهمیت حقوق و تکریم سالنمندان بیان نمود.
در ادامه نماینده شهرداری از احداث مسیر و پارکینگ ویژه معلولین در پارک کوهستان و همچنین مناسب سازی پیاده روها طی چند ماه آینده خبر داد و بیان داشت پیاده روهای خیابان های مهدیه ،مسجد جامع ، بلوار 15 خرداد و وحشی بافقی رو به اتمام است و دیگر خیابان های شهرستان نیز تا چند ماه آینده به پایان می رسد .
نماینده کمیته امداد بیان کرد بعضی از دستگاه ها در این خصوص از جهت هزینه با مشکل مواجه هستند.
نظر خواهی و راهکارهای لازم از اعضا در مورد دسترسی آسان معلولین و سالمندان به بانکها و عابربانکها نیز انجام شد تا این عزیزان نیز از حقوق حقه خود بهرمند گردند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی یزد ( غنیمت) بیانات خود را اینگونه شروع نمود که شروع پدیده سالمندی از زمان کودکی است و 3/7 درصد جمعیت جهان که تقریبا 600میلیون نفری باشد سالمند هستند .
این مسئول جمعیت سالمندان یزد را 90 هزار نفر اعلام نمود و عرضه داشت رشد جمعیت سالمندان در حال حاضر دو برابر رشد جمعیت در کشور است . به عبارتی رشد جمعیت 6/1 درصد و رشد جمعیت سالمندان دو برابر آن ).
غنیمت از خدمات سلامت و تسهیلات موردنیاز معیشتی و رسیدن به افزایش نرخ امید به زندگی در مردان 72 درصد و زنان 73 درصد ابراز خرسندی کرد و گفت محور فعالیت شورای ملی سالمندان ، بر اساس خانواده محوری است و خوشبختانه بنا به آموزه های دینی و ملی در کشورمان86 درصد سالمندان با خانواده هایشان زندگی می کنند .
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی یزد رشد جمعیت سالمندان در سال های آتی و همچنین 10 درصد جمعیت معلولین از کل جمعیت را هشدار داد و از مدیران و مسئولین خواستار زمینه سازی در جهت حمایت همگانی مادی و معنوی و رفاهی از این عزیزان شد . مسئول توانبخشی بهزیستی استان خاطرنشان کرد ایران جز اولین کشورهای کنوانسیون جهان است در حالی که 25 درصد جمعیت کل کشور ( زنان باردار ، بیماران ،معلولین ، سالمندان ) نیاز به مناسب سازی اماکن و معابر را دارند و این هم دلیل جز قانون گریزی ندارد . غنیمت در پایان بیانات خود ، شکایت دستگاه ها و نهاد ها خصوصا شهرداری را در مورد عدم ابلاغ قوانین مربوط به مناسب سازی را مردود دانست و افزود این قوانین سال 78 به دستگاه ها و نمادها ابلاغ شده که در سال 83 به صورت تکلیف در آمده است و تمامی دستگاه ها ملزم به اجرای این قوانین در جهت عمرانی مربوط به خویش هستند و شهرداری به دلیل صدور مجوز و تمدید پروانه ساخت و پایان کار موثرترین دستگاه در اجرای سریع و صحیح قوانین است .
در ادامه جلسه مسئول موسسه جامعه معلولین بافق (ابوالفضل شاهپور زاده) با بیان درد و دل یک معلول اهمیت مناسب سازی را در زندگی معلول متذکر شد .
در پایان با توجه به بیانات و نظرات اعضا مصوبات جلسه از زبان رئیس کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان (فرماندار بافق –طلایی مقدم) اعلام شد.
فرماندار بافق خواستار پیگیری مداوم جهت اجرایی شدن مصوبات و ارسال گزارش روند اجرا و پیشرفت آن ها به فرمانداری شد.

DSC08035

DSC08034

DSC08037


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page