مراسم بازگشايي پیشنهادهای مالی متقاضيان در مناقصه ساخت کارخانه فولاد سازی به روش کوره بلند فولاد “بافق كسري”

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 19 مرداد 1394

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، مراسم بازگشايي پیشنهادهای مالی متقاضيان در مناقصه ساخت کارخانه فولاد سازی به روش کوره بلند فولاد “بافق كسري” با حضور امام جمعه بافق ، معاون سياسي و امنیتی استاندار یزد ، فرماندار بافق، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، رئیس  شورای شهر بافق، معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی فولاد ، اعضاي هيات مديره شرکت سنگ آهن ، رئیس هیئت مدیره شرکت شهداب، مدیران و معاونين شرکت سنگ آهن مرکزی، مشاور طرح و نمایندگان شرکتهای حاضر درمناقصه در سالن کنفرانس شرکت در دفتر تهران برگزار شد.

foolad  (1)

در ابتدا دکتر الستی رئیس هئیت مدیره شرکت سنگ آهن ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: امروز با برگزاری این مراسم و بازگشایی پاکتهای مالی رسما وعملا کارخود را برای توسعه شهرستان آغاز خواهیم نمود. خوشحالم که به استحضار برسانم به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، طرح فولاد کسری بافق را با مشارکت بخش خصوصی پیگیری کرده و در اسرع وقت و با مشخص شدن شرکت برنده طی دوهفته نهایتا یکماه کار واگذار خواهد شد و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

در ادامه حجه الاسلام سلیمانی، امام جمعه بافق در سخنانی کوتاه گفت: اضطراب ما روی کارهای جوارمعدنی است که یا انجام نگیرد یا پیشرفت کندی داشته باشد. تنها تکیه گاه بافق، معادن است و شرکت سنگ آهن به عنوان اصلی ترین قطب اقتصادی شهر، تا آنجا که توانسته ،  بستر را فراهم نموده است.

سلیمانی در ادامه سفر دکترربیعی وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی به بافق وقولهای داده شده را متذکر شد وگفت: امروز عصر اطلاع رسانی است. مردم با رصد کردن سایتها و رسانه ها پیگیر قولهای داده شده هستند که بحمدالله امروز قدمی که برداشته می شود مستحکم و پابرجا باشد.

سلیمانی ضمن درخواست از مسئولین صندوق بازنشستگی مبنی بر عملی شدن وعده های داده شده، ادامه داد: کاری نکنیم یاس وناامیدی ایجاد شود  باید وفاق وهمدلی استمرار پیدا کند.

foolad  (5)

در ادامه دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در سخنانی اظهار داشت: شهرستان بافق وارث بی توجهی در صنایع جوار معدنی است . نتیجه ی تلاشهای اخیر و نگاه امروز مسئولین به این شهرستان، قطعاً توسعه ی روز افزون شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: پروژه ی فولاد کوره بلند بافق کسری که نتیجه ی این جلسه است، قدم اول این توسعه به شمار می رود. امیدواریم با همت عزیزان و مسئولین امر، گامهای بعدی توسعه، محکمتر برداشته شود.

 طالبی در ادامه حضور بخش خصوصی در این پروژه را به فال نیک گرفته و خاطر نشان کرد: مایه شادمانی و مباهات است که می بینم با وفاق و همدلی مسئولین صندوق بازنشستگی و شرکت سنگ آهن مرکزی و بخش خصوصی، این اقدام صورت می گیرد و مطمئناً شرایط خوبی برای ادای تعهدات طرفین وجود خواهد داشت.  بنده نیز از طرف مسئولین استان قول مساعدت خواهم داد تا بستر مناسبی برای اجرای طرح های توسعه ی شهرستان بافق فراهم شود. قطعاً با این اقدام، مردم فهیم و سختکوش بافق هم امیدوارانه تر حضور موثر مسئولین شرکت سنگ آهن وصندوق بازنشستگی فولاد را در منطقه ی خود احساس خواهند کرد و تدبیر و امید را به عینه خواهند دید.

دکتر طالبی، در ادامه افزود: امروز صندوق بازنشستگی فولاد، باید با بهترین تکنولوزی دربحث اشتغال پایدار و ماندگار به نفع مردم شهرستان قدم بردارد. بزرگترین خدمت به آینده ی مردم بافق، هر اقدامی است که در جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی باشد.

DO3P6559

در ادامه مراسم، نیک طبع معاون برنامه ریزی صندوق نیز طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: همانگونه که امام جمعه محترم و معاون محترم سیاسی استاندار فرمودند، امیدواریم بتوانیم با جلوگیری از خام فروشی ، که و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، اشتغالی ماندگار و پایدار در منطقه بافق به وجود بیاوریم.

این مسئول، همچنین افزود: اعتقاد و برنامه ریزی صندوق، بر این اساس است که معادن در هر جایی از سرزمین عزیزمان قرار دارد، منافعش باید در مرحله ی اول به مردم همان منطقه برسد. بنابراین سیاست ما بر این روال قرار گرفته که توسعه هایی که برنامه ریزی می شود ، در جهت توسعه ی منطقه و ارتقای سطح زندگی و رفاه مردمی باشد که سالها در آن منطقه، کار کرده و زحمت کشیده اند. امیدوارم اقدام امروز، سرآغاز توسعه در منطقه ی بافق باشد که سالهاست مردمش در شرکت سنگ آهن مرکزی صادقانه، برای پیشرفت نظام، از جان و دل مایه گذاشته اند.

دکتر الستی در ادامه ضمن تشکر از امام جمعه و دکتر طالبی مجدداً بیان نمود: به عنوان عضو کوچکی از صندوق بازنشستگی فولاد، باید یاد آور شوم طی جلسات متعددی که با وزیر محترم داشتیم تمام طرحهایی که قول آن داده شده بود مصوب و به تایید هئیت مدیره رسیده وما در ادامه ی انجام این طرحها هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.

این مسئول همچنین اظهار داشت: طی تغییراتی که در صندوق بازنشستگی صورت گرفت آقای احمدزاداصل بعنوان قائم مقام صندوق برگزیده شدند که ایشان فردی است صددرصد اقتصادی وروی طرحهای کلان بسیار تاکید داشته و خوشبختانه با تشکیل تیم تخصصی قوی، طرح هایی را که از طرف وزیر محترم رفاه، قول اجرا داده شده است، بازنگری نموده و جای خوشوقتی است که عنوان کنم، در آینده می توان با حذف تحریمها، در اجرای این طرح ها، از جدیدترین و بهترین تکنولوژیهای روز دنیا بهره گرفت.

در ادامه مشاور طرح گزارش کاملی از روند برگزاری مناقصه و اهم اقدامات انجام شده بیان نمود.

گفتني است “فولاد بافق کسری” با سهم 49 درصدی شرکت سنگ آهن مرکزی و 51 درصدی بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

پایان بخش مراسم، بازگشایی پاکات مناقصه بود که با حضور نمایندگان چهار شرکت از کره جنوبی، آلمان، ومشارکت دو شرکت ایرانی و چینی صورت پذیرفت.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page