برای ارتقاء سطح سواد رسانه ای جامعه گام برداریم

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 20 مرداد 1394

مسئول بسیج رسانه استان یزد:

برای ارتقاء سطح سواد رسانه ای جامعه گام برداریم

مسئول بسیج رسانه ارتقاء سطح سواد رسانه ای جامعه را مرهون تربیت و رشد نیروهای موفق در سطح جامعه دانست.

سید حسین راسخی در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا” در خصوص هدف از سفر خود به بافق چنین گفت: دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در شهرستان های و مرکز استان در حال برگزاری است. بافق نیز به همت بسیج رسانه این دوره را در مرحله برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: دوران آموزش خبرنگاری در سه مقطع مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته تعریف شده است. هدف تربیت نیروی رسانه ای در انقلاب اسلامی می باشد و در زمان پنج سال تبدیل به یک فعال رسانه ای خواهند شد.

راسخی ادامه داد: تاسیس باشگاه خبرنگاران به همت روابط بسیج رسانه استان و معاونت روابط عمومی سپاه الغدیر در حال پیگیری است.

وی افزود: افراد علاقمند به حرفه خبرنگاری می توانند برای آموزش و گذراندن دوره های تعریف شده در این کلاس حضور پیدا کنند. بحثی تحت عنوان صله رحم رسانه ای آغاز و از نشریات و سایت های مرکز استان با حضور فرماندهی تیپ الغدیر و دیگر مسئولین بازدید شده است. در سالجاری نیز از 2 نشریه استان بازدید شد. مسئولیت این امر در شهرستان ها بر عهده بسیج رسانه شهرستان خواهد بود.

مسئول بسیج رسانه استان یزد بیان کرد: نشریه امین بافق و سایت بافق فردا رصد می شود. سایت بافق فردا پربیننده است و در راستای گفتمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری گام برداشته است. امیدواریم از این پس نیز در این باره تلاش بیشتری کند.

وی اضافه کرد: در ابتدای کار خبرگزاری دانشجو خبرنگار بوده ام و از مشکلات خبرنگاران کاملا آگاهی دارم. خبرنگاران در کنار روحانیت به گونه ای یک مبلغ هستند.

وی گفت: خبرنگاران باید اسلام ناب و عمق ارزشهای انقلاب مانند دفاع مقدس را باید از متن جامعه و خانواده شهدا به بستر جامعه جاری کنند. در میدان هایی که انقلاب به او نیاز دارد باید بتواند نقش خود را ایفا کند. خبرنگاری در تراز انقلاب اسلامی است که همراه و همگام با انقلاب پیش برود.

راسخی خاطر نشان کرد: خبرنگاران گفتمان سازند. باید بتوانند گفتمان انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری در دل جامعه جاری کنند.

وی در بخشی دیگر به حمایت از خبرنگاران اشاره کرد و افزود: با برخی از شرکت ها در تهران قراردادهایی منعقد شده تا از طریق آن خدماتی به خبرنگاران استان ارائه شود. اگر قانون تقویت بسیج رسانه در کمیسیون مجلس تصویب شود شاهد رشد و حمایت بیشتر از خبرنگاران خواهیم بود. خرسندیم که در بازدید از کلاس آموزش خبرنگاری در شهر بافق با استقبال بسیار خوبی از سوی قشر مختلف جامعه روبرو شده ایم.

وی گفت: در بحث مجوز نشریه و سایت اختیاری نداریم اما تعاملات با اداره ارشاد،معاون مطبوعاتی و فرهنگی وجود دارد و می توان از این طریق در انجام کار سهولت رخ دهد.

مسئول بسیج رسانه استان یزد در پایان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار از صادر شدن کارت بسیج رسانه که به گونه ای به عنوان کارت خبرنگاری نیز است خبر داد و گفت: نشست خانوادگی اصحاب رسانه بافق با همت بسیج رسانه به زودی برگزار می شود. آرزوی صحت و سلامت خبرنگاران را از خدای منان مسئلت دارم. در سایه امام زمان (عج) موفق باشید.

IMG_20150811_111707

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page