روند عملکرد کارگروه تا به امروز مثبت است

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 10 شهریور 1394

به مناسبت گذشتن یک سال از امضاء صورتجلسه ای که به واسطه آن بزرگترین اعتصابات کارگری بعد از انقلاب در بافق شکسته شده و با ایجاد کارگروه مطالبات بافق مقرر شد خواسته های مردم بافق و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی در ازای واگذاری این شرکت به صندوق بازنشستگان فولاد پی گیری و گزارش داده شود «بافق فردا» با تنی چند از مسؤلین و امضا کنندگان این صورتجلسه در خصوص پیشرفتهای حاصل شده در این یک سال مصاحبه ای انجام داده است که با هم می خوانیم.
فرماندار بافق در این مصاحبه روند فعالیت و کار کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن را تا به امروز مثبت ارزیابی و گفت: با وضعیت فعلی پیگیر اجرایی شدن تمام بندهای صورتجلسه 6/9 بوده و امیدواریم اگر تغییری هم در این خصوص رخ داد کار بر روی زمین نماند و به صورت جدی مفاد صورتجلسه به مرحله اجرایی شدن برسد.
سید مهدی طلایی مقدم در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار”بافق فردا” اظهار داشت: روند پیگیری و اجرایی شدن تمام بندهای صورتجلسه به جزء موضوع 15درصد که راهکار قانونی ندارد مثبت ارزیابی می شود.
وی نظر خود را در خصوص کارگروه مطالبات مردمی چنین بیان کرد: به طور کلی ماحصل و مجموعه اقدامات انجام شده مثبت است و تا این تاریخ همه مسئولین از روند کار رضایت و اتفاق نظر دارند.
فرماندار با اشاره ای به فعالیت های انجام شده افزود: مجتمع فولاد بافق(ابویی) به نتایج خوبی رسیده؛ فولاد سنگ آهن نیز پاکت مناقصه آن بازگشایی شد و با توجه به پیگیری که با مدیرعامل شرکت سنگ آهن صورت گرفت مقرر شد فردا دو پیمانکار دعوت شوند و مذاکرات لازم نیز انجام گردد.
وی عنوان کرد: شروع کار نیز با افرادی خواهد بود که کمترین قیمت کار را با بهترین کیفیت ارائه دهند.
فرماندار ادامه داد: تا پایان شهریور ماه سالجاری مشاور و پیمانکار مشخص خواهد شد. نتیجه نیز زمانی حاصل می شود که طرح ها و کارخانه ها به بهره برداری کامل برسد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همراهی و اتحاد تمامی مسئولین استاندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا و کارگروه در به ثمر رسیدن خواسته ها موثر بوده است.
وی در رابطه با عدم حضورش در جلسات کارگروه گفت: مشکل خاصی وجود نداشته است. جلسات هر دو هفته یکبار برگزار می شود واقعیت امر مطرح نشدن موضوعات خاص و گاهی عدم اطلاع رسانی به موقع باعث شد تا حضور نداشته باشم. اما اکنون همه همراه و همدل هستند و باید روی نقاط مشترک صحبت کرد.
طلایی مقدم یادآور شد: سفر ریاست جمهوری به استان یزد نیز پیش رو است.مسئولین استان نیز همراهی خوبی با شهرستان دارند. استاندار با نظر شورای معاونین طرح ها و برنامه ها را بررسی و پیشنهادات به تهران ارسال شده است. تا با بررسی هیئت دولت برای بازدیدها و سفر برنامه ریزی کامل انجام شود. با توجه به نظر استاندار افتتاح برخی از طرح های بزرگ که در استان حرفی برای گفتن دارد به زمان سفر ریاست جمهوری محول شد.
فرماندار همچنین در پاسخ به این سوال که بهتر نیست با توجه به روند کار و همکاری و همدلی شهرستان پرونده کارگران بازداشتی شرکت سنگ آهن بسته شود گفت: بارها این سوال مطرح شده است دنبال برنامه و مشکل نیستیم . فضا رصد می شود. خیلی از نظرات در این رابطه تغییر کرده با دست اندرکاران صحبت خواهد شد تا نظرات آنان در این خصوص جلب گردد و مشکلی بر افراد رخ ندهد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page