تمام مفاد صورتجلسه عملی و قابل تحقق است

دسته: اخبار ویژه
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 10 شهریور 1394

به مناسبت گذشتن یک سال از امضاء صورتجلسه ای که به واسطه آن بزرگترین اعتصابات کارگری بعد از انقلاب در بافق شکسته شده و با ایجاد کارگروه مطالبات بافق مقرر شد خواسته های مردم بافق و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی در ازای واگذاری این شرکت به صندوق بازنشستگان فولاد پی گیری  و گزارش داده شود «بافق فردا» با تنی چند از مسؤلین و امضا کنندگان این صورتجلسه در خصوص پیشرفتهای حاصل شده در این یک سال مصاحبه ای انجام داده است که با هم می خوانیم.
رییس شورای اسلامی شهر  بافق گفت: تمام مفاد صورتجلسه 6/9 سهل الوصول است و برای رسیدن به آن نیاز به پیگیری دارد.
محمد رنجبر در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا” اظهار کرد: تشکیل کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن یکی از بهترین ها است که مفاد آن نیز به نفع مردم و شهرستان می باشد.
وی افزود: وجود کارگروه مکمل این صورتجلسه است و اگر کارگروه نباشد صورتجلسه به خودی خود معنی و مفهومی نخواهد داشت و به طور کلی مفید نیست.
رنجبر ادامه داد: در حال حاضر همراهی تمام مسئولین استان و شهرستان قابل تقدیر است و با تفاهم و همدلی کار انجام می شود.
رییس شورای شهر بیان کرد :آینده خوبی برای بافق پیش بینی می شود. توصیه من به تمامی افرادی هست که صورتجلسه 6/9 را امضاء نمودند. سعی کنند بیش از پیش کمک و همکاری نمایند تا مفاد صورتجلسه محقق شود. این امر باعث اعتماد مردم به مسئولین کشور و استان و امیدواری برای مردم خطه کویری است.
رنجبر در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین جلسه کارگروه مطالبات مردمی و کارگران شرکت سنگ آهن بیان کرد: این جلسه در محل فرمانداری و با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورا، نماینده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده کارگران شرکت سنگ آهن برگزار شد.
وی افزود: در ابتدای این جلسه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گزارشی از نتایج پیگیری در خصوص موضوع گندله و فولاد ابویی مطرح کرد و بر اهمیت و ضرورت پیگیری توسط کارگروه و حمایت از سرمایه گذار بخش خصوصی تاکید نمود.
رنجبر بیان کرد: در ادامه این جلسه امام جمعه نیز گزارشی از سفر خود به تهران و ملاقات با “جهانگیری ” معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت برای حاضرین ارائه کرد. صباغیان همچنین پیگیری تحقق قول و وعده ها از جمله واگذاری 15 درصد از سهام شرکت سنگ اهن و موضوع 28/5 درصد را یاد آور شد و پیشنهاد داد تا کارگروه به صورت ماهیانه از اجرای طرح ها بازدیدی انجام دهد.
رییس شورای اسلامی شهر بافق خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد وقت ملاقاتی توسط مدیر عامل شرکت سنگ آهن و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با” دکتر نوربخش ” گرفته شود.
همچنین مقرر گردید شرکتهایی که از معادن سنگ ساختمانی و تزئینی بهره برداری می کنند نسبت به پرداخت حقوق شهرستان ملزم شوند.
محمد رنجبر گفت: در پایان بیست و هفتمین جلسه کارگروه مقرر شد “محمد مرشدزاده” مدیر عامل فلات مرکزی و “ولی الله رنجبر” رییس اداره صنعت، معدن و تجارت برای جلسه بعدی دعوت شوند.
رییس اداره صنعت، معدن وتجارت در جلسه بعد در خصوص شرکت های بهره برداری از معادن ساختمانی” بیشه در” توضیح خواهد داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page