افزایش قیمت زمین در بافق بعضا خارج از روال منطقی و عقلانی است

دسته: عمومی
۷ دیدگاه
یکشنبه - 15 شهریور 1394

سرپرست شهرداری بافق :
افزایش قیمت زمین در بافق بعضا خارج از روال منطقی و عقلانی است
سرپرست شهرداری گفت: افزایش بی رویه قیمت زمین در بافق ناشی از تصمیمات و اتفاقاتی است که بعضا خارج از روال منطقی و عقلانی است.
سید علی نوروززاده در گفتگو با خبرنگار”بافق فردا” اظهار داشت: افزایش قیمت زمین در بافق از دو بعد باید مدنظر قرار گیرد. از یک بعد رشد منطقی و متناسب قیمت زمین نشانه بهتر شدن شرایط عمومی زندگی شهری در بافق از جمله ایجاد زیر ساخت های تاسیسات زیر بنایی مانند گاز، جاده، فرصت های شغلی و همچنین بهبود خدمات عمومی مانند عمران شهری، ایجاد فضای سبز و تفریحی است.
وی افزود: به هر حال این عوامل با رشد، توسعه، آبادانی و بالندگی شهر ارتباط مستقیم دارد و رشد جمعیت، مهاجرت پذیری شهرستان در آن نیز دخیل می باشد. از بعد دیگر افزایش بی رویه قیمت زمین در بافق ناشی از تصمیمات و اتفاقاتی است که بعضا خارج از روال منطقی و عقلانی است. برخی از پارامترهای این اتفاق، کلان می باشد و برخی محلی و منطقه ای که شکاف طبقاتی، احتکار و نگهداری زمین توسط عده ای دلالی و واسطه گری از آن جمله است.
سرپرست شهرداری گفت: هر چند موارد دیگر از جمله طرح های عمرانی شهری، توجه شهروندان به خرید ملک در مناطق خاص را نیز نباید از نظر دور داشت.
در ادامه علیرضا طالعی رییس بنیاد مسکن بافق علت افزایش بی رویه قیمت زمین را ناشی از مهاجرت پذیری شهرستان دانست و گفت: یکی از دلایل احداث طرح های صنایع جوار معدنی است که باعث مهاجرت پذیری شده است.
وی ادامه داد: نیروی کار زیادی در این مدت به بافق مهاجرت کرده و این امر نیز افرایش قیمت اجاره خانه را نیز در بر داشته است.
طالعی یادآور شد: مورد دوم که بیان می شود البته نظر شخصی است این که احتمالا درآمد مردم بافق نسبت به شهرستان های دیگر استان مناسب تر می باشد. خود عاملی بر افزایش قیمت زمین و خانه در بافق شده است.
رییس بنیاد مسکن عنوان کرد: قیمت زمین و خانه با مرکز استان برابری می کند. برای کنترل قیمت شورای نظام مهندسی، شورا اسلامی و فرمانداری تدبیری بينديشند و بر قیمت ها نیز نظارت بیشتری صورت گیرد.
علیرضا طالعی گفت: بنیاد مسکن زمین را 20 درصد زیر قیمت کارشناسی واگذار می کند تا بتواند کنترلی بر افزایش قیمت داشته باشد.
جواد دهقانزاده یکی از خبره های محلی در مورد این موضوع گفت: قیمت گذاری براساس موقعیت، نقشه، مصالح به کار رفته در ساخت زمین یا خانه است.
وی ادامه داد: در بافق زمینی که برای ساخت خانه واگذار شود کم است.
کارشناس محلی بافق گفت: توافق بین طرفین نیز یکی از عواملی است که باعث افزایش قیمت می شود. که در این مورد کسی نمی تواند مانع کار شود. به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده شد تا زمینی که در آن کشت صورت نمی گیرد جزء محدوده شهر شود تا از این طریق کمبود زمین در بافق جبران شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 شهریور 1394 - 6:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام زمینهایی در مناطق چهارگانه شهر از محدوده غیرشهری خارج شود تا هرکسی بتواند خانه دار شود الان زمین در بافق در انتها علیه شهر متری 650تومان

فتاحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 شهریور 1394 - 10:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شاید این افزایش قیمت در بخش زمین و ملک بواسطه اقتصاد بیمار شهر بافق است که نبود زیر ساخت های مناسب جهت سرمایه گذاری مولد و اشتغالزا باعث گسیل نقدینگی مردم به بانک ها و بخش های غیر سازنده دیگر است که خود میتواند ناشی از تجربه ناموفق مردم در تعاونی ها و بخش خصوصی باشد.از طرفی بحرانی شدن مقوله آب منجر به سرایز شدن مردم برخی شهرستانهای استان کرمان جهت کار و پسته کاری که بخش عمده ای از مزارع پسته حومه بافق را به خود اختصاص داده اند گردیده است که مهاجرت خود نیاز به مسکن و امکان سکونت دائمی دارد و تقاضای بیشتر خود باعث تورم می شود

دهقان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 شهریور 1394 - 10:30 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
از عوامل گرانی زمین در بافق می توان موارد زیر اشاره کرد:
1- کمبود زمین مسکونی قابل ساخت و ساز در محدوده شهری و سختگیریهای بی مورد شهرداری در این زمینه
2- ورود چند دلال خاص که مورد شناخت مردم هستند در بازار ملک و زمین و دست به دست کردن زمینها بین یکدیگر
3- عدم کنترل بازار خرید و فروش زمین در بافق
4- عدم توجه به قیمت کارشناسی زمین و خرید زمین به هر قیمتی که فروشنده نعیین می کندو این نشاندهنده وضع مالی مناسب غالب مردم بافق است.
5- عدم واگذاری مناسب زمین توسط دولت و شرکتهای تعاونی مسکن که این خود معضلی در بازار ملمک و زمین ایجاد کرده است.
6- فراهم نبودن زیرساختهای ابتدایی در اطراف شهر جهت سکونت و ساخت مسکن
7- نبود شرکتهای انبوه ساز مسکن جهت ساخت شهرکهای مسکونی مناسب و استاندارد
8- عدم تمایل مردم به سرمایه گذاری در بورس و تولید و ایجاد اشتغال به خاطر ضریب ریسک بالا و اطمینان ازبرگشت چندین برابر پولشان بدون هیچ زحمتی در بازار زمین.

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 شهریور 1394 - 12:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشکر از نظرات دوستان پیشنهاد می گردد با توجه به سابقه بنیاد مسکن در امر ساخت وساز وزمین این نهاد انقلابی همانند گذشته وارد عرصه ساخت مسکن مقاوم و ارزان قیمت جهت افراد ی که فاقد منزل مسکونی می باشند شود و اجازه ورود دلالان زمین و مسکن را ندهند . از زحمات آقای مهندس طالعی و همکارانشان در بنیاد مسکن نیز تشکر می کنم.

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 17 شهریور 1394 - 8:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به موضوع خوبی اشاره کردید این گرانی زمین و خانه در بافق واقعا توان مردم و خصوصا جوانان را بریده است از مسولین شهرستان و دستگاهای مرتبط خصو صا بنیاد مسکن درخواست داریم با ساخت منازل مسکونی مقاوم و ارزان به داد جوانان فاقد مسکن در شهرستان برسند. با تشکر

ح-ا-ا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 شهریور 1394 - 5:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دربافق ما قیمت زمین ومسکن به نسبت،ازپایتخت هم بالاتراست واین اصلا خوب نیست ودرآینده تبدیل به فاجعه خواهدشد

Alireza این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 25 مهر 1397 - 8:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جالبه

You cannot copy content of this page