بیمارستان ولیعصر(عج) بافق مجهز به بخش آی سی یو خواهد شد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 24 شهریور 1394

معاونت درمان استان یزد:

بیمارستان ولیعصر(عج) بافق مجهز به بخش آی سی یو خواهد شد

معاونت درمان استان یزد در بازدید ازبخش های مختلف بیمارستان ولیعصر(عج) بافق با حضور در جمع خبرنگاران از راه اندازی بخش آی سی یو این بیمارستان تا یک ماه آینده خبر داد.

دکتر علی دهقان گفت: دستگاه و تجهیزات بخش آی سی یو خریداری شده و تا یک ماه آینده این بخش راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت در بخش درمان اظهار داشت: در این مدتی که طرح تحول اجرا شده، تغییرات قابل توجه ای در بیمارستان بافق اتفاق افتاده است. این تحول درفضای هتلینگ و بخش های بیمارستان بویژه کلینیک  و اورژانس قابل مشهود می باشد.

دهقان افزود: در سالجاری پزشکان متخصص زیادی جذب بیمارستان ولیعصر(عج) شده و حمایت از ماندگاری متخصصین مدنظر است. بیمارستان بافق فقط در رشته رادیولوژی دچار مشکل است که امیدواریم این مشکل نیز به زودی حل گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اولین بار در این بیمارستان تخت” ان آی سی یو” به منظورمراقبت از نوزادانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند اختصاص داده شده و این بخش در حال تکمیل تجهیزات است.

وی بیان کرد:  بودجه ای ازوزارتخانه برای احداث کلینیک جدید در نظر گرفته شده ،ساخت این کلینک جدید و ویژه مختص شهرستان های بافق و ابرکوه  است. با ساخت این کلینک پزشکان به صورت تمام وقت خدمات ویزیت را ارائه خواهند داد.کارهای اولیه آن انجام و فضای برای شروع کار آماده و مهیا می باشد.  15 مهرماه آخرین مهلتی است که وزارتخانه برای انجام کارهای اولیه و فیزیکی آن داده است. اعتبار آن نیز در مقاطع مختلف واریز می شود.

معاونت درمان استان خاطر نشان کرد: با ارائه خدمات ایده آل فاصله وجود دارد اما اگر نسبت به استان های دیگر همجوار مقایسه شود وضعیت خوب ومناسب است. برخی اوقات شهرستان بافق جزء مناطق محروم از آن نام برده شده اما به نسبت شهرستان های دیگر استان از متخصصین خوبی بهره مند است.

علی دهقان دررابطه با کد دوم مرکز فوریت های پزشکی شهرستان و تامین آمبولانس گفت: محدودیت های در مورد اورژانس 115 در کشور وجود  دارد. کمبود نیرو و آمبولانس دو مشکل اصلی در کشور است. تعداد قابل توجه ای آمبولانس از سوی وزارتخانه خریداری شده ولی برای ورود به کشور با مشکل روبرو می باشد. در حال حاضرتعداد محدودی از آن به کشور وارد شده است.  برای تامین نیرو نیز وزارت بهداشت با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده و به محض صدور مجوز فکری به حال شهرستان های استان برداشته خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 شهریور 1394 - 11:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

“قابل مشهود است ” ترکیب درستی نیست

You cannot copy content of this page