راه‌اندازی موزه علوم طبیعی و پژوهشکده معدن در بافق/ همایش ملی ژئوتکنیک اسفند 94 برگزار می‌شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 28 شهریور 1394

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق خبر داد

راه‌اندازی موزه علوم طبیعی و پژوهشکده معدن در بافق/ همایش ملی ژئوتکنیک اسفند 94 برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از انجام پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی موزه علوم طبیعی و ایجاد پژوهشکده معدن در شهرستان بافق خبر داد.

حسینعلی لازمی در گفت‌وگویی در این باره افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق و گردآوری مجموعه ارزشمندی از نمونه سنگ و کانی مناطق مختلف ایران، تلاش داریم با همکاری ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، نسبت به راه‌اندازی موزه علوم طبیعی شهرستان در دانشگاه آزاد بافق در آینده نزدیک اقدام کنیم.

این مسئول از پیگیری و تلاش مستمر در خصوص ایجاد پژوهشکده معدن در شهرستان بافق نیز خبر داد و افزود: شهرستان بافق با داشتن معادن غنی از فلزات و نیروهای متخصص و بومی بستر و پتانسیل لازم را دارد که بتوان در راستای ارتقای دانش فنی و توان علمی نیروهای متخصص، پژوهشکده معدن در این منطقه ایجاد و راه اندازی شود که در این زمینه دانشگاه اقدامات لازم را در دست انجام دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با توجه به اتفاق مهم این واحد در سال جدید ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اسفند سال جاری، همایش ملی ژئوتکنیک را با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران این رشته در واحد بافق برگزار می‌کنیم که امید است با مساعدت و حضور استادان صاحب‌نام شاهد برگزاری باشکوه این همایش باشیم.

وی در خصوص کاهش وابستگی واحد متبوع خود به شهریه دانشجویان از طریق فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و انجام فعالیت‌های اقتصادی به آنا گفت: واحد بافق با انعقاد چند طرح پژوهشی برون دانشگاهی و راه‌اندازی مرکز مطالعات دانشگاه آزاد اسلامی بافق و گسترش فعالیت آن از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، توانسته است در دو مسیر جداگانه ویژه دانش‌آموزان و کارکنان شرکت‌های خصوصی شاغل در بخش صنایع، علاوه بر درآمدزایی برای مجموعه به آموزش فنی و مهارتی نیروهای شاغل و پر کردن کیفی اوقات فراغت دانش‌آموزان بپردازد.

این مسئول یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از مهر سال 71 با پذیرش 28 دانشجو در رشته مهندسی معدن فعالیت خود را آغاز کرد و امروز پس از گذشت 23 سال بیش از 43000 مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دارد و 7246 نفر از این واحد فارغ‌التحصیل شده اند و اکنون 1600 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی از گسترش تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد واحد بافق خبر داد و به آنا گفت: اکنون دانشجویان این واحد در رشته‌های مهندسی معدن مکانیک سنگ؛ مهندسی معدن استخراج؛ مهندسی معدن _ فرآوری مواد معدنی، مهندسی عمران ژئوتکنیک؛ مهندسی عمران مدیریت ساخت؛ مهندسی عمران_ سازه، مهندسی برق قدرت؛ مهندسی مکانیک طراحی کاربردی؛ مهندسی مکانیک تبدیل انرژی؛ مهندسی مکاترونیک؛ زمین شناسی مهندسی؛ زمین شناسی پترولوژی؛ زمین شناسی اقتصادی ، مدیریت صنعتی، علوم تربیتی تحقیقات آموزشی و معماری در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و مشغول به تحصیل می‌شوند.

رئیس واحد بافق ابراز امیدواری کرد با ایجاد زمینه لازم و تلاش گسترده‌ای که برای ارتقای کیفیت سطح آموزشی صورت گرفته بتوانیم در آینده نزدیک با تصویب رشته معدن و عمران در مقطع دکتری شاهد جذب و پذیرش دانشجو در این مقطع نیز باشیم.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
حداد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 29 شهریور 1394 - 7:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا جمع کنید این دانشگاه بی کیفیت را. هی مدرک صادر می کنید که چه؟ کجا می خواهید به کار بگیرید. فوق لیسانس و دکتری بیکا هیچ دردی از بافق دوا نمی کنه>.

You cannot copy content of this page