مردم در راستای حفظ و حراست طبیعت به محیط بانان کمک کنند

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 30 شهریور 1394

یکی از مشاغل سخت و طاقت فرسا در جامعه محیط بانی است. عشق و علاقه به طبیعت باعث می شود تا سختی و مشقت کار برای محیط بانان به راحتی و آسایش تبدیل شود.
کسانی که عمر خود را برای نگهداری و پاسداری از میراث طبیعی صرف می کنند. تلاش و زحمات انان محدود به زمان و مکان نیست. و یکی از دغدغه های همیشگی دلسوزان طبیعت و این نعمت خدادادی بالا بردن کیفیت و حفاظت از محیط زیست است.
اصغر خواجه ای یکی از محیط بانان موفق بافقی پیرامون کار و فعالیت خود چنین می گوید: 9 سالی است که وارد این کار شدم. برای گشت زنی و حفظ و حراست از محیط زیست هر روز به مناطق مختلف می رویم و اگر گزارشی از سوی مردم به محیط زیست داده شود مجبوریم شب را نیز در بیابان یا کوه سپری کنیم.
وی می افزاید: گرچه دستمزد و مزایای این کار بسیار اندک می باشد اما عشق وعلاقه عاملی برای ماندگاری و دوام است. انسان برای دوام و زندگی به محیط زیست نیاز دارد..
محیط بان بافقی ادامه می دهد: همکاران من بدون هیچ چشمداشتی برای حفاظت از طبیعت خود تلاش می کنند. گاهاً نیز با برخوردهای سرد و بی حرمتی روبرو می شوند. اما زندگی در طبیعت و این نعمت خدادادی انسان را صبور می کند. این واکنش ها برای ما قابل تحمل است.
وی بیان می کند: در فصل تابستان و در هوای گرم با دهان روزه دست از تلاش خود بر نمی دارند. گشت زنی در کوه و بیابان خطرات زیادی دارد. چه بسیار جراحت هایی که بر بدن آنان وارد می آید. اما باز هم نجات جان یک جاندار برای محیط بانان ارزشمند است.
خواجه ای می گوید: “خورجین” موتور جایگاه آذوقه ماست. خدا دلدادگی به طبیعت را به هر کسی عنایت نخواهد کرد.
وی ادامه می دهد:. بهره برداری بیش از حد معادن، تخریب زیستگاهها، خشکسالی متعدد، شکار بی رویه و از بین رفتن گونه های گیاهی مساوی است با متلاشی شدن محیط زیست.
اصغر خواجه ای در پایان این گفتگو می گوید: مردم ما را از خود بدانند و در راستای حفظ و حراست طبیعت به محیط بانان کمک کنند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 30 شهریور 1394 - 2:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

(بهره برداری بیش از حد معادن، تخریب زیستگاهها، خشکسالی متعدد، شکار بی رویه و از بین رفتن گونه های گیاهی مساوی است با متلاشی شدن محیط زیست ودرنهایت خود انسان.)
سلام آقای خواجه ای
درود برشما و سایر همکاران پرتلاش شما.
من بعنوان یک برادر از همه شما خوانندگان این مطلب خواهش میکنم اول خودمان و بعد افراد خانواده خود را در حفظ و نگهداری محیط زیست تشویق و به کردار خود پایبند باشیم نهایت تلاش و همت بخرج دهیم تا شاهد این همه مناظر ناپسند از ریخت و پاش انواع زباله ها در سطح معابر و محیط زیست خود نباشیم.
دوستان وجود بسیاری از بیماریهای قرن جدید بواسطه وجود انواع زباله های ساخت دست بشر مغرو و از خود راضی کنونی است.
نمونه بارز مثال شیوع فراوان بیماری ناپسند سالک در شهر بخاطر انواع زباله های بجامانده در اطراف محل زندگی و پیدا شدن موشهای جونده در لابلای این زباله ها.
پیشنهاد من این است در شبکه های اجتماعی گروهای مردمی حامی محیط زسیت تشکیل دهید و هرچه بیشتر یارگیری نمایید .همدیگر را تشویق به رعایت اصول زیست محیطی نمایید.
باشعار هر ایرانی یک محیط بان به جنگ عوامل تخریب محیط زیست برویم.

You cannot copy content of this page