نشست انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان بافق برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 1 مهر 1394

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ دومين نشست انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان بافق با حضورمدير كل كتابخانه هاي عمومي استان ، فرماندار بافق ، مدير عامل انجمن خيرين كتابخانه ساز استان و اعضاي انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان بافق در محل فرمانداري برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در اين نشست بر پرنگ شدن نقش مردم در احياء سنت خيريه تاكيد كرد و گفت : بايد وابستگي نهاد كتابخانه ها به دولت كمتر شود و نقش مردم در ساخت و ساز كتابخانه پررنگ تر شود.

رقيه دوست فاطمي ها با اشاره به اينكه از بدو فعاليت در اين سمت تا كنون از 100 كتابخانه عمومي در سطح استان بازديد شده است خاطر نشان كرد : در اين بازديد ها كمبود ها و نيازمنديهاي كتابخانه هاي عمومي مورد بررسي و شناسايي قرار گرفت و به مسئولان ارجاع داده شده است.

فرماندار بافق در ادامه ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهيدان هشت سال دفاع مقدس ضمن تاكيد بر ساخت يك كتابخانه عمومي استاندارد در شهرستان گفت : كتابخانه عمومي استاندارد بايد به گونه اي طراحي و ساخته شود كه دسترسي براي عمومي راحت و آسان باشد.

سيد مهدي طلايي مقدم با اشاره به اينكه شهرستان آمادگي كامل در جهت واگذاري زمين براي ساخت كتابخانه عمومي استاندارد را دارد ، خاطر نشان كرد : در راستاي شروع بكار كتابخانه استاندارد در بافق منتظر كمك خيرين استان و شهرستان هستيم .

وي در ادامه خواستار عملي شدن قول ها و مساعدتهاي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان شد و گفت : با وضعيت موجود كتابخانه هاي عمومي بافق اميدواريم مسئولان اولويت اول در ساخت كتابخانه استاندارد خيري را در شهرستان بافق ببينند .

مدير عامل انجمن خيرين كتابخانه ساز استان در اين نشست يكي از اساسي ترين پايگاههاي فرهنگي را كتابخانه هاي عمومي نام برد و اظهار داشت: تا كنون بيشتر در بعد علمي و ادبي براي كتابخانه ها كار شده و در بعد فيزيكي كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

محمد علي دست افشان شناسايي توانمنديها و گام برداشتن بر اساس پژوهش و برنامه ريزي را يكي از راههاي موفق براي طراحي ، ساخت و استفاده بهينه از كتابخانه هاي عمومي دانست.

وي با اشاره به اينكه استان يزد در بخش خيرين كتابخانه ساز گامهاي خوبي برداشته است گفت : بايد با اطلاع رساني درست و دقيق زمينه جذب خيرين استاني را براي احداث كتابخانه عمومي دربافق فراهم آوريم.

در ادامه اين نشست ساير اعضا و كارشناسان مربوطه به ارائه گزارش و تبيين برنامه هاي خود پرداختند.

IMG_7198 IMG_7201 IMG_7210


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page