نیاز 40 میلیون تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
شنبه - 7 مرداد 1391
سرپرست کتابخانه‌های عمومی بافق خواستار اختصاص اعتبار 40 میلیون تومانی برای توسعه بخش‌های مختلف کتابخانه‌های شهرستان بافق شد.

 

زهرا ابولیان در نشست نهضت مطالعه مفید شهرستان بافق با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، با اشاره به کافی نبودن میزان اعتبارات تخصیص یافته سال گذشته به کتابخانه‌های بافق اظهار داشت: به منظور توسعه بخش کودک کتابخانه عمومی بافق و مرمت سالن مطالعه و مخزن کتاب و برخی از کارهای عمرانی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، افزون بر 40 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به برخی از کمبودها در این زمینه یادآور شد: سرانه فضای کتابخانه در شهرستان بافق در استان یزد مناسب است اما شهرستان بافق در سطح کشور در زمینه فضای کتابخانه از سرانه پائینی برخوردار است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی بافق با تاکید بر ضرورت توجه نهضت مطالعه مفید افزود: کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان بافق با هدف افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی و توجه به مطالعه غیر درسی و مفید در روند آموزش رسمی تشکیل شده است.

ابولیان، فراهم آوری زمینه برای اختصاص چهار جلد کتاب به ازای یک نفر را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق خواستار شد و عنوان کرد: برای تحقق این موضوع باید زیرساخت‌های مورد نیاز در زمینه توسعه تجهیزات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان فراهم شود.

وی همچنین از تجهیز کتابخانه مهدیه مبارکه بافق خبر داد و بیان کرد: برای راه‌اندازی این کتابخانه مقرر شد دهیاری روستای مبارکه بافق برای توسعه تجهیزات و انجام تعمیرات مبلغ 8میلیون تومان اختصاص دهد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی بافق افزود: این کتابخانه در حال حاضر بیش از هزار و 500 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف دارد که توسعه و تجهیز آن در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه بافق نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به تجهیز کتابخانه‌های مساجد اظهار داشت: تجهیز کتابخانه‌های مساجد و تشویق و ترغیب جوانان به کتابخوانی باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی گفت: اهدا کتاب به قشرهای مختلف جامعه و برگزاری مسابقات کتابخوانی نقش مهمی در پرورش فکر و اندیشه و جوانان و تعالی جامعه دارد.

فرماندار بافق نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده د ر زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی خاطرنشان کرد: توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی زیرساخت اصلی حرکت‌های علمی و پژوهشی در کشور است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی امروز جامعه دارد.

حسین ندافیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: باید با تعامل همه مسئولان و خرد جمعی در این زمینه برای رفع موانع و مشکلات مربوط به کتابخانه‌های عمومی بافق اقدامات موثری انجام شود.

شهرستان بافق دارای سه کتابخانه عمومی است که بیش از 50هزار جلد کتاب دارد و بالغ بر 3هزار و 800 نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
در پناه حق حق aliugd1@yahoo_gmail این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 مرداد 1391 - 12:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این نیاز است و باید مسئولین این مشکل را حل کنند

دانشجو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 مرداد 1391 - 8:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

وقتی سنگ آهن میلیاردی خرج فوتبال می کند 40میلیون که رقمی نیست؟اگر واقعا مسئولین به فکر مردم وجوانان هستند این را هم مرتفع کنند.

You cannot copy content of this page