اشک مقدس عاشورایی ، لبیکی به &حسین & زمان

دسته: عمومی , مقالات
۲ دیدگاه
جمعه - 24 مهر 1394

اشک مقدس عاشورایی ، لبیکی به &حسین & زمانه     

امروزه یکی از راههای یاری امام عصر (عج) بر پایی مجلس عزاداری امام حسین(علیه السلام) و شهدای کربلا است. سوگواری و حضور در مجلس عزای ایشان و همراهی با گریه و حزن نوعی یاری نمودن امام است وبه این معناست که شیعیان در انتظار منتقم خون حسین(ع) هستند . روایت شده که امام حسین (ع) فرمودند :جدّ بزرگوارم(ص) به من خبر دادند که« فرزندم حسین در زمین کربلا در حالی که بی کس و تنها و تشنه باشد شهید خواهد شد، هر کس اورا یاری کند مرا یاری کرده است و فرزند او حضرت قائم(ع) را یاری کرده است » ریاض القدس ج1
مهدی( عج)، ادامه راه حسین( ع)است حسین (ع) بذر احیای دین را کاشت و امامان (ع) دیگر آن را آبیاری نمودند و مهدی (عج)  میوه ی شیرین احیای کامل دین را خواهد چید. انتظار،بدون کربلا و عاشورا معنی ندارد انتظار و عاشورا، دو بال پرواز شیعه است؛ اگر این دو نبود، چشمة غدیر هم می خشکید. امروزه بایستی با حفظ و استمرار فرهنگ عاشورا به تجلی آمال و آرزو های کربلا نشست. یاران مهدی، همه کربلائیند و در فراز و فرود تاریخ، غربال شده و آب دیده اند. امام حسین (ع)آغازگر انتظار است. انتظار با حسین (ع) معنا پیدا می کند. حسین (ع) وارث تمام انبیای الهی است پرچم سرخ برگنبد مطهرش خود گواه بر این است که مهدی موعودج) وارث خون حسین (ع) است . همان آقایی که به هنگام ظهور بین رکن و مقام از طریق جدش امام حسین (ع) خود را به عالم معرفی می کند . لحظات دلخوش نمودن با یار و مأوا گرفتن با مهدی (عج)، انتظار آمادگی و هیجان و شور است. شور حسینی می خواهد. باید در خیمه ی حسین (ع) و کلاس درس او نشست تا در خیمه ی مهدی (عج) آزمون بزرگ الهی را رقم زد. باید هماره کوشید تا &اللّهم ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین& گردید.. جبهه ی حق و نبرد، همیشه بوده و هست. تبلیغات سوء دشمنان و یزیدیان در هر برهه ای از زمان بوده، اگر تا دیروز جنگ سخت را بر علیه ما تحمیل کرده اند امروز ه جنگ نرم به راه انداخته اند  امروزه دشمنان فرهنگ و ارزشها ی اسلامی و انقلابی ما را نشانه رفته اند . باید استوار بود و صبوری کرد،معرفت افزود با مصباح هدایت راه را پیدا کرد، روشن شد، لازمه ی روشنایی، وصل بودن به منبع نور است، چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.امام مهدی (عج)واسطه ی فیض الهی بر بندگان می باشد و اگر به برکت دعای آن بزرگوار نبود دشمنان مارا از پای در می آوردند .
آری منتظران عزیز باید آماده و تجهیز شد به صلاح ایمان و تقوای الهی علم و عمل صالح و حفظ ارزش های اسلامی. بسیجی همگانی می طلبد، با اتّحاد و انسجام و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که امام حسین علیه السّلام هدف خود را از قیام برای اصلاح امّت جدّش و امر به معروف و نهی از منکر معرفی نموده اند،

 

در برابر استکبار سکوت ننمائیم و حق را بگوییم و در برابر ظالمان و گستاخان، به ارزش های خود پایبند بوده و از آن ها پاسداری کنیم. ارزش هایی که با خون امام حسین علیه السلام و فرزندانش، یارانش و شهیدان صدر اسلام تا به حال به دست ما رسیده و ما مدیون خون شهدا هستیم.
باید کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا را تحقق بخشید. هر روز ما عاشوراست و هر روز با دغدغه ای مواجهیم، باید در جدال بین حق و باطل کوشید تا به پیروزی نهایی رسید. بی شک مهدی علیه السّلام می آید و عاشورایی برپا می شود و کربلایی این بار به وسعت زمین، باید خود را برای این عاشورا آماده کرد. نه اینکه خدای ناکرده خود را ببازیم و از صحنه به در رویم، فریاد « هل من ناصر ینصرنی » درگوش تاریخ پیچید، و هنوز هم طنین انداز است و قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. بیاییم و فرزندش را واقعاً یاری کنیم.عاشق کسی است که سعی میکند امام خویش را از خود راضی کند آن طور که او می خواهد و می پسندند زندگی کنیم. خواست حضرت خواست خداوند است و رضایت او رضایت خداست .

 به کو شش : اکبر خالقدادی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 26 مهر 1394 - 1:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این حرف ها کلیشه ای است
وقتی برای تامین نیاز های اولیه خود عاجز هستیم چه حرفی برای گفتن داریم
کی مشکلات اولیه از بین می رود

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 26 مهر 1394 - 1:29 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مراجعه کند به بد بختی کارگران کار خانه کاشی بافق در همین سایت

You cannot copy content of this page