آیا حق دانش آموزان بافق در مسابقات دادرس استان تضییع شده است؟

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
یکشنبه - 26 مهر 1394

پس از ارسال خبری از سوی یکی از خوانندگان «بافق فردا» مبنی بر تضییع حق دانش آموزان مدرسه نمونه دخترانه فردوس بافق در مسابقات دادرس هلال احمر استان

توسط تیم داوری و پس از اینکه یکی از داوران اول شدن این تیم را به آنها تبریک گفته اما هنگام اعلام امتیاز به ناگاه برای آنها رتبه چهارم در نظر گرفته شده است،خبرنگار بافق فردا موضوع را از رئیس جمعیت هلال احمر بافق و یزد جویا شد که جواب ایشان را در ادامه می خوانید

مدیر جمعیت هلال احمر استان یزد:
اعلام تبریک نیز از سوی یکی از داوران از روی بی تجربگی بوده است
مدیر جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: مرحله استانی المپیاد دادرس به نام المپیاد آماده طی دو روز در محل اردوگاه شهدای امدادگر علی آباد تفت برگزار گردید. که در این مسابقات تیم بافق مقام چهارم را کسب نمود.
حمید پارسائیان در گفتگو با خبرنگار ” بافق فردا” دررابطه با اعتراض دانش آموزان مدرسه نمونه فردوس مبنی بر تضییع شدن حقشان در مرحله استانی المپیاد دادرس بیان کرد: اگر دقت کنید همیشه در بحث مسابقات فوتبال یا مسابقات دیگر تیمی که برنده بازی می شود ادعا دارد بازیکنان به نحو احسنت بازی را پیش برده و تیم بازنده کاسه کوزه را سر داور می شکند.
وی اظهار داشت: اجازه می خواهم یک سوال بپرسم اگر دوستان در مسابقات مقام آورده بودند باز هم ادعا داشتند که حق آنان تضییع شده است؟ تیم داوری از تیم هایی است که برخی از اعضای آن به مسابقات کشوری دعوت می شوند و حتی داوری لیگ برترکشور را برعهده دارند.
پارسائیان افزود: داوری مختص یک شهرستان نبوده و از هر شهرستان یک داور انتخاب شده است. مسابقات آیتم های مختلفی دارد. احتمال دارد بافق در یک یا چند آیتم برتری داشته و در کنار آیتم های دیگر نتوانسته امتیازهای لازم را کسب کند. اعلام تبریک نیز از سوی یکی از داوران از روی بی تجربگی بوده است. داور می بایست نتیجه نهایی را مد نظر بگیرد.
مدیر جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در صورتی که هر گونه اعتراضی از سوی دانش آموزان وجود داشته باشد با کمال میل تمام مستندات بررسی می شود تاخدای ناکرده حقی تضییع نگردد و دستور بررسی و پیگیری این موضوع در مقوله بعدی وجود دارد اما هنوز شکایت کتبی به دست من نرسیده است

……………………………………………………………………………

رییس جمعیت هلال احمر بافق:
مسابقات با مناسب ترین شیوه داوری برگزار شده است
رییس جمعیت هلال احمر بافق گفت: مرحله استانی المپیاد دادرس به نام المپیاد آماده با مناسب ترین شیوه داوری برگزار شده است.
جعفر حسن پور در گفتگو با خبرنگار” بافق فردا” اظهار داشت: در طول سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش طرح دادرس یا دانش آموزآماده در روزهای سخت اجرا شد.
وی افزود: این طرح در 10 مدرسه با حضور 35 تیم بیست و چهار نفره در 8 آیتم امدادی در عرض 4 ماه برگزار و دانش آموزان زیر نظر مربیان هلال احمر آموزش های لازم را فرا گرفتند.
حسن پور ادامه داد: چند ماه قبل مرحله ی شهرستانی این المپیاد در بافق برگزار گردید . که از بین تیم های شرکت کننده تیم مدرسه دخترانه نمونه فردوس و پسرانه نمونه اندیشه حائزرتبه اول شهرستان شدند.
وی عنوان کرد: این دو تیم منتخب به عنوان نماینده شهرستان در مسابقات استانی که در محل اردوگاه شهدای امداد گر علی اباد تفت انجام گردید حضور داشتند. دو تیم برتر انصافاً در طول سال تحصیلی و در چند هفته قبل از برگزاری مسابقات زحمات زیادی را متحمل شدند.
رییس جمعیت هلال احمربافق بیان کرد: امیدوار بودیم دو تیم اعزامی با توجه به همکاری اداره آموزش و پرورش، مدیران مدارس و پشتکار دانش آموزان درمرحله استانی رتبه کسب نمایند. که تیم پسران توانست در این دوره از مسابقات رتبه اول را ازآن خود نماید اما دختران با نارضایتی از شیوه داوری به بافق بازگشتند.
وی گفت: مسابقات با حضور ناظرانی از سازمان هلال احمر کشور انجام شده است. به نظر می آید شیوه های داوری مناسب ترین روش ممکن بوده ؛با این وجود پیگیری هایی ازسوی جمعیت هلال احمر بافق انجام و مقرر گردید معاونت جوانان استان ریزنمرات دانش آموزان را در آیتم های مختلف برای شهرستان ارسال نماید تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
جعفر حسن پور خاطر نشان کرد: گفته شده یکی از داوران قبل از جمع بندی نمرات مقام اولی را به بچه های بافق تبریک می گوید. و بعد از مدتی اعلام می شود تیم بافق با اختلاف بسیار کم با تیم سوم به مقام چهارم می رسد. این صحبت ها باعث به وجود آمدن شائبه در بین دانش آموزان می گردد.
رییس جمعیت هلال احمر گفت: ضمن احترام به تلاش و کوشش دانش آموزان باید بیان شود که مشکلی در رابطه با داوری وجود نداشته ؛ تلاش انسان ناخودآگاه باعث می شود در وجود خود توقع پیروزی و برد احساس کند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
کارمند دانشگاه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 27 مهر 1394 - 9:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و ارادت جدای از کسب نتیجه تضعیف شدن حق درست نیست تضیع شدن درست است اولی به معنای ضعیف شدن و دومی به معنای ضایع شدن و از بین بردن است اصلاح فرمائید

دانش اموز مدرسه فردوس بافق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 مهر 1394 - 9:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام من به حرف اقای پارساِییان اعتراض دارم ما بچه ها شاهد پارتی بازی کردن ان ها بودیم پس ایا ما اشتباه دیده ایم در تیم های تک نفره مان اطمینان داریم که اولیم ولی فقط در یکی از ان ها سوم و در یکی دوم شدیم پس ایا این حق ما نیست درضمن ما با داور کشوری تمرین می کردیم پس همه چیز رو می دونستیم حالا نه دوم شدیم نه سوم چهارم مان کردند داور کشوری خودش هم قبول دارد که حق ما خورده شده است خودش به ما گفته بود کار شما بهتر از پسر ها است حالا ان ها اول شدن و ما چهارم ولی من فکر می کنم که به خاطر اینکه ابرکوه نزدیک به شیراز است برای این که ان ها به شیراز ملحق نشوند اول شدند سال های قبل هم که طبس مال یزد بود اول همیشه ان ها بودند حالا که رفتند ابرکوه ایا این تبعیض نیست ؟؟؟؟؟ لطفا پیگیری شود

You cannot copy content of this page