وضعیت کنونی شرکت سنگ آهن در حد “بحران” نیست

دسته: عمومی
۶ دیدگاه
سه‌شنبه - 12 آبان 1394

 رئیس سابق شورای بافق ضمن بیان اینکه وضعیت مالی سنگ آهن باید شفاف شود اظهار داشت: اولین کار که باید در این موقعیت باید انجام شود این است که وضعیت مالی و  میزان طلب سنگ آهن از ذوب آهن اصفهان ،فولاد خوزستان وفولاد مبارکه می باشد که باعث بی پولی سنگ آهن شده است.

وی راه کار دوم را این گونه بیان کرد : در بحث سرمایه گذاری شرکت سنگ آهن، آنچه همیشه مد نظر بوده این است که باید  بخش خصوصی فعال شود .بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ماده اولیه  آب ،برق ،زمین و نیاز دارد. شرکت باید تکلیفش را با منابعی که دارد مشخص کند .

تشکری افزود:این در حالی باید باشد که شرکت سنگ آهن چغارت از انحصار فروش سنگ بیرون آمده و برای سرمایه گذاری مثل ابویی سنگ اندازی نشود،همچنین در مقابل آمدن بخش خصوصی مقاومت نکنیم  ومشتری خرید سنگ آهن چند شرکت باشند.

 این کارشناس در ادامه بیان داشت:  سوء مدیریت باعث میشود که از کارخانه آگلومراسیون  به گفته خود پرسنل آن که الان هفت ماه از سال گذشته است بیش از ۲۰ روز کار نکرده است ،لذا باید نیرو جایی به کار گرفته شود که بی کار نباشد  و وقتی نیرو بیکار شد تبعات بدی خواهد داشت .

محمد حسن تشکری در مورد جریانات اخیر سنگ آهن گفت : بنده معتقد هستم چیزی که در شرکت سنگ آهن مطرح میشود بحران نیست وفقط هیاهو است وبیشتر می خواهند اضطراب  دربین کارگرهای شرکت ایجاد شود وآن هماهنگی بین آنها به هم بریزد .

عضو شورای شهر تاکید کرد: چگونه است که مدیرعامل در تیرماه سال ۹۳ در حضور وزیر رفاه قول استخدام ۱۵۰۰ نفر داده است . مدیر این چنین قول هایی را می دهد وبه بحران می خورد باید تجدید نظر کند .

وی افزود : مبلغی که به پرسنل پرداخت می شود حق سعی آنها است وهر چه به موقع پرداخت شود باعث دل خوشی آنها در نتیجه بهتر کار کرده و راندمان کار بالا می رود. همین کارگران بودند که  تولید شرکت را در بخش دانه بندی وکنسانتره تا بالای ۶میلیون تن در سال رسانده اند و به آن افتخار می کنید .

بافق خبر


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
خسته این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 آبان 1394 - 7:27 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا دیگه نمیخواهید این دودوزه بازی ها را تمام کنید

ورزشکار بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 آبان 1394 - 7:37 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اگه میخوان بقول خودشون جلوی هزینه های اضافی را بگیرن اول تیم هندبال باشگاه را منحل کنند که میلیاردی هزینه کردند و فقط برای غریبه ها تیمداری میکنند از آقای مهندس عسکری عاجزانه تقاضا دارم یه فکری برای خرجهای اضافی باشگاه داشته باشند و پول باشگاه را فقط برای بچه بافقی هزینه کنند نه اینکه بر اساس شنیده ها برای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاءءء

بپرد برهم بپرد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 13 آبان 1394 - 11:40 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بپرد برهم بپرد
شماها بزرگترهای شهرد
خدا حفظتون کنه

بپرد برهم بپرد

mohsen این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 1:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
به نظر شرایط معادن سنگ آهن به علت قیمت پایین این محصول نزدیک به بحران می باشدو با توجه به شرایط جهانی به بحران هم خواهند رسید. اما شرکت سنگ آهن به علت متصل بودن به زنجیره فولاد سازان بزرگ خیلی کمتر به بحران نزدیک می شود آقای تشکری عزیز به نظر گرفتن جلسات ستاد بحران امر بدی
نمی باشد زیرا قیمت این محصول قرار نیست در آینده ای نزدیک سیر صعودی پیدا کند. بعضی از دوستان کوته فکری می کنند در شرایط به وجود آمده خوب تنها شرکت سنگ آهن که نیست که سنگ آهن تولید میکند معادن بسیاری در ایران حتی در سطح جهان این محصول را تولید میکند با یک سری تحقیقات به نظر عقلانی ترین کار افزایش تولید می باشد راهی که 2 معدن بزرگ دنیا در پیش گرفتن . دلایلی زیادی وجود دارد مختصرا عرض
می کنم با توجه که سنگ آهن معدنی بزرگ و با سابقه ای میباشد میتواند با تولید بالا تر از تولید فعلی با همین نیرو هزینه های افت قیمت را تا حدودی جبران کرد تا بحران بگذرد. در این صورت نه نیرو بیکار می شود و
شرکت هم رو به جلو گام برداشته. سنگ آهن بافق با پتانسل و مرغوبیت سنگی که دارد باید با دیدی باز و رو به جلو حرکت کند نه اینکه به گفته دوستان بخواهند تعداد شیفت یا نیرو کم کنند. سعی کند با تولید بیشتر بازار را قبضه کند که محاسن فراوانی دارد. یک پیشنهاد اگر در حال حاضر کمبود نقدینگی دارید که احتمالا ندارید کمی از طلبهای خود را از فولادها وصول کنید و مابقی را فولادهای مصرفی پروژه های جوار معدنی خود را از آنها تهیه و در اختیار پیمانکار بگذارید و از قراداد آنها کسر کنید تا هم نقدینگی شما زیاد شود و بدهکاری آنها هم کم شود.

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 14 آبان 1394 - 4:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقا محسن اینطور که از این معد سنگ برداشت می شود در یا هم باشد خشک می شود چه برسد به سنگ آهن. توجه کردید اوضاع بافق با شرایطی که برای شرکت سنگ آهن پیش آمده فلج شده است . همه مغازه داران مگس می پرانند. هیچکس قدرت خرید ندارد.

پیر دانای همدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 آبان 1394 - 11:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و درود
سیستم اداری و هزینه ها زمانی اصلاح می شود که برای هر کارگر و یا کارمند برایند کار تعریف شود و در مقابل نمودار کار انجام شده کارانه اضافه کار ومقادیر تشویقی پرداخت .شود .شرایط کار یکسان یک نیروی بخش خصوصی در معدن و نیروی رسمی و پرداخت حقوق و مزایای سه و یا چهار برابری قطعا جای پرسش و عدم ایجاد انگیزه در بین نیروها می شود .تعدیل هزینه های خدمات خودرویی معاونین و کارمندان حتی رده پایین .حذف هزینه های تشریفاتی و و…. کمک های مختلف به بخش ها و ارگان های مختلف شهرستان که بعضا به طور پراکنده و نا متعارف صورت میگیرد .هر چند در سال های اخیر این کمک ها چهره شهر را تغییر داده قطعا خیلی از جا ها بی بهره از این کمک ها شده و در جایی دیگر احساس خفگی شده .الا ایحال تغییر نگرش به ساختار
نیرو ها و تعدیل نیرو و تعیین میزان کار انجام شده در قبال دستمزد.می تواند زمینه رشد تولید و کاهش هزینه ها
را به دنبال داشته باشد.اقای حاج جواد عسکری باید از یکجا شروع کرد (قیچی .قیچی قیچی هزینه های مضاعف , حذف اضافه کاری انجام نشده و حذف کارانه کار نشده .) البته این سخنان نظر شخصی و دیدگاه بنده هست. ممنون و تشکر

You cannot copy content of this page