مدیررسانه‌ای حوزه علمیه قم: فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی دارد

دسته: اجتماعی , اخبار ویژه , عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
پنج‌شنبه - 5 آذر 1394

به گزارش بافق فردا به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی،“همایش جنگ نرم” با موضوع راهکارهای مقابله با آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همت روابط عممی و پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن با حضور جمعی از روحانیون ، رئیس بسیج کارگری استان یزد، معاون فرماندار، فرمانده بسیج ناحیه بافق، بسیجیان پایگاه نبی اکرم(ص) حلقه های طرح صالحین و خواهران بسیجی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فروهر، مدیر رسانه‌ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم سوم آذرماه در تکیه انصارالحسین بافق برگزار شد.

DO3P4482

در این همایش حجه الالسلام فروهر به عنوان سخنران مراسم اظهار داشت: دشمنان به دلیل اینکه می بینند از جنگ نظامی بهره خاصی نمی برند به سمت جنگ نرم و پیروزی بدون جنگ روی آورده‌اند.
فروهر بیان کرد: یکی از سیاستمداران غربی در بیان ویژگی‌های کشور ایران بیان می کند که دشمنان ایران باید از حمله نظامی به ایران دست شسته و باید به دنبال راهکاری باشند؛ باید علیه ایران یک دلتا به کار برد که اولین آن فشار، نابسامانی های اجتماعی و سیاسی و نبرد رسانه ای است.
مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم اظهارکرد: متاسفانه در این زمینه غفلت‌های بسیاری در حال انجام است و متاسفانه فضای رسانه ای را به درستی ندیده ایم؛ نتانیاهو هم بیان می کند که جنگ علیه ایران باید در زمینه رسانه ای سامان یابد.
وی افزود: دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب در زمینه فضای مجازی به حدی بود که ایشان دستور ایجاد شورای عالی فضای مجازی را نیز صادر کردند که شخصیت های حقوقی و حقیقی انقلاب اسلامی در این زمینه حضور پیدا کرده اند.
حجت الاسلام فروهر بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب در 40 بند، اوامری را صادر کردند که هر تحولی که در عرصه فضای مجازی صورت گرفته است باید پیوست فرهنگی داشته باشد و این شورا نیز در آن دخالت داشته باشد.

DO3P4506

مدیر رسانه ای حوزه علمیه قم اظهارکرد: اگر در عرصه های تکنولوژیک نیز تا صدسال از تکنولوژی یک کشور دیگر استفاده کنیم، به ما کشور پیشرفته نمی گویند بلکه باید در این زمینه نوآوری داشت.
وی افزود: بسیج در این زمینه فعال شده و اگر بتوان به شکل ریشه‌ای کار کرد می توان به یک فرهنگسازی عمومی در زمینه جلوگیری از خطرات آسیب های فضای مجازی دست یافت.
فروهر بیان کرد: امروز کشور در معرض حمله پورنوگرافی و خشونت و توهم قرار گرفته است و فضای مجازی را نمی توان، زندگی دوم بیان کرد؛ امروزه ابعاد این زندگی به قدری به هم نزدیک شده است که باید به جای دهکده جهانی از یک نقطه جهانی سخن گفت زیرا توازن عرضه و تقاضا با هم به هم خورده است.
وی بیان کرد: تنها فضایی که خود غربی ها امروز در خصوص آن دغدغه دارند همین مسئله است وماهیت و بستر فضای مجازی بسیار مهم است و باید بازشناسی شود.
وی افزود: هویت فضای مجازی نیز از درجه اهمیت بسیاری برخوردار است و در این عرصه هجمه پورنوگرافی یکی از مهمترین آسیب ها است؛ آسیب دیگر، تکنولوژی زدگی است؛ پایین آوردن قدرت تحلیل از دیگر هجمه ها در این حوزه است زیرا وقتی اطلاعات فراوان شد، قدرت تحلیل پایین می آید.
مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم اظهارکرد: نکته دیگر این است که تکنولوژی و رسانه و فضای مجازی در حال خدشه دار کردن تعاملات انسانی است؛ روزی که تکنولوژی بر تعامل انسانها پیشی بگیرد روز مرگ انسانیت خواهد بود.
وی گفت: در این زمینه سه فاز در حوزه راهکارها وجود دارد، که برگرفته از مقالات روز دنیاست؛ نخست کنترل و محدود سازی، اسراییل اجازه نمی دهد که اطلاعات آنها به خارج برود و هیچ شرکتی نیز بدون پرداخت مالیات حق فعالیت در عرصه رسانه ای را ندارد.
وی گفت: نرم افزار واتس‌آب به همه اطلاعات گوشی دسترسی دارد؛ نکته جالب این است که خود واتساپ این مساله را بیان کرده است ولی اکثر مردم ما به این مساله توجه ندارند؛ واتساب اس ام اس های ما را نیز تجزیه و تحلیل می کند.
وی کنترل را یکی از راه کارها برای به دام نیفتادن فرزندان عنوان و اظهارکرد: راهکار دوم، نظارت است؛ والدینی که توان رسانه ای دارند همیشه نظارت خوبی بر روی کودکان دارند؛ مسئله سوم هم مسئله مدیریت است که ایمن سازی و آگاه سازی از مهمترین مسایلی است که باید در این زمینه به آن پرداخت.

DO3P4532 DO3P4490 DO3P4566


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علب این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 11:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرافضاهای مجازی قطع نمیشه که همه زندگی ها به هم خورده

You cannot copy content of this page