الگوی درخواست رشته در مراکز علمی کاربردی بر مبنای نیاز منطقه است

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
دوشنبه - 16 آذر 1394

الگوی درخواست رشته در مراکز علمی کاربردی بر مبنای نیاز منطقه است
رییس دانشگاه علمی کاربردی بافق گفت: الگوی درخواست رشته در مراکز علمی کاربردی بر مبنای نیاز منطقه و استعدادهای شهرستان و افزایش سطح علمی دانشجویان است.
مریم السادات میراللهی به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار”بافق فردا” اظهار داشت: الگوی درخواست رشته در مراکز علمی کاربردی بر مبنای نیاز منطقه و استعدادهای شهرستان و افزایش سطح علمی دانشجویان است.
وی درادامه رابطه با پویایی دانشگاه و دانشجوها
این مرکز عنوان کرد: این دانشگاه در سال1382 تاسیس و تاکنون در رشته های مختلف فنی مهندسی( برق- فرآوری مواد معدنی و …) ، مدیریت و خدمات اجتماعی( حسابداری – حقوق و….) و هنر(امورفرهنگی) پویایی خود را حفظ کرده است.
وی افزود:
با توجه به اینکه اکثر دانشجویان ، شاغل در بخش خصوصی و صنعتی می باشند پایه پژوهش ها براساس مشکلاتی هست که این دانشجویان در محیط کار به آن نیازمند هستند.
میراللهی پیرامون فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد:
چون اکثر دانشجویان شاغل هستند فعالیت های فوق برنامه کمتر از دانشجویان دانشگاههای دولتی می باشد ولی در مجموع در جهت افزایش سطح علمی و آشنایی با مسائل مرتبط با رشته تحصیلی برنامه ریزی های دوره ای در خصوص فعالیته%J7ی فوق برنامه برای دروس انجام می پذیرد.
رییس دانشگاه علمی کاربردی بافق تصریح کرد:
درخواست رشته در مراکز علمی کاربردی برای هر ترم تحصیلی به صورت مجزا انجام می پذیرد و در بعضی از ترم ها امکان عدم تایید یک یا دو رشته وجود دارد ولی در مجموع با بررسی رشته ها در شورای آموزشی مرکز پویایی رشنه ها هنوز ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به بحث بومی سازی دانشجویان و افزایش تعداد دانشگاهها درصد جذب دانشجو کمتر است ولی با این حال تمامی رشته های فنی مهندسی، مدیریت و خدمات اجتماعی و هنر دانشجویان خاص خود را دارا می باشند.
مریم میراللهی در مورد سطح سواد و آیا این که می توان سطح سواد دانشجوی امروز با دانشجوی ده سال قبل مقایسه کرد یادآور شد:
شاخص عمل در مرکز علمی کاربردی آموزش تئوری همراه با افزایش سطح کار علمی هست و معمولا این مرکز دانشجویان شاغل و دانشجویانی که نیاز به افزایش دانش تئوری و عملی را دارند جذب می نماید بنابراین نمی توان این مرکز را ملاک مقایسه با دانشگاههای دولتی قرار داد. رییس دانشگاه علمی کاربردی بافق در پایان در پاسخ به این سوال که فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه چگونه است بيان کرد: در مرکز پایگاه بسیج دانشجویی وجود دارد و در صورت مراجعه و درخواست عضویت پرونده تشکیل و به دفتر بسیج دانشجویی شهرستان ارجاع داده می شود.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page